Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Dagbladet i dag

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-11, 13:19   #1
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Dagbladet i dag

I dag skriv Dagbladet om at det å ete lavkarbo-mat er mykje dyrare enn høgkarbo. Heilt tullete artikkel, spør du meg. Men konklusjonen deira er altså at det er 38% dyrare å ete lavkarbo. Heldigvis har også t.d folk frå Dr.Hexeberg-klinikken uttalt seg. Andre som har lest dette?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 20:34   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Latterlig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 20:48   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Lurer veldig på hvordan de har kommet frem til dette?

For oss er det i allefall ikke dyrere enn vanlig kosthold. Sparer jo enorme summer på en bolle her og et wienerbrød der. Og saken er jo at når jeg ikke spiser søtt, så kutter jo de andre kraftig ned også

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:02   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Jeg har ikke lest artikkelen, men påstår de at lavkarbo er dyrere eller sier de at det kan være dyrere enn høykarbo? Lavkarbo er jo ikke nødvendigvis dyrere... Det spørs hva man gjør det til... En svinesteik til 40 kr kiloen eller indrefilét til flere hundre kroner kiloen. Akkurat som på høykarbo har man valg der noen er billige og noen er dyre. Og veldig mange bruker mindre på mat og snacks på lavkarbo fordi at snacksposten blir så mye lavere og fordi man lager mer mat fra bunnen av.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:19   #5
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Dagbladet i dag

det er kanskje billigere enn lavkalori, men billigere enn "vanlig høykarbo" det tviler jeg på!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 23:07   #6
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Dagbladet i dag

Tror det blir cirka det samme i utgifter, men bedre kvalitet og smak!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 23:17   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Men det er jo klart at det blir dyrere om man i utgangspunktet lever på kneip med hvitost og en ring paprika til pynt 3 ganger om dagen og middagen består av billigpasta til 5kr for 1/2kg og pastasaus til 5kr for et stor glass og proteinet er billige ostesteaklets i beste fall. Jeg har levd billig og faktisk klart å få til middag for oss 5 til 30kr inkl. grønnsaker, men det er jo kun i krisetilfeller der det faktisk IKKE finnes penger til mat. De fleste har jo faktisk langt bedre råd enn vi har og trenger ikke å bruke kalkulator i butikken.

Jeg har lagt ned veto nå, jeg må ha skikkelig mat, så vi raider tilbudsaviser, sjekker kjøtthyllene for nedsatte varer som kan slenges i fryseren, kjøper feks frossen brokkoli på rema til 10kr for en pose osv. Og hamstrer billig mat. Nå er blomkål billig, så fort vi får inn penger nå, skal jeg kjøpe masse blomkål og rive ris og fryse ned og lage mos å fryse ned. Men heller det enn de helseplagene jeg har hatt i sommer og høst.

Det går an å leve ganske billig på lavkarbo, men da må man ta det som er billig og fryser lønner seg. Men jeg ser jo at mange andre familier på samme størrelse gjerne brenner av 10.000kr på mat pr måned, vi ligger på under halvparten. Så at folk skal klare å få det dyrere om de spiser som gjennomsnittsnormannen forstår jeg ikke. Men det er kanskje de som spiser alle bollene? Trim-Kari sier jo at bolleslaget ikke har gått ned, så da må jo de andre ha begynt å spise mere boller? For vi spiser ikke boller, og de gjorde vi før nå og da..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 11:14   #8
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Dagbladet i dag

Lavkarbo i Stavanger Aftenblad http://www.aftenbladet.no/nytte/livs...r-2879949.html

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 11:26   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Fin artikkel i aftenbladet. Svihus har så rett. Mye stolthet som er ute å går.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 11:40   #10
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Dagbladet i dag

Ja, ein fin artikkel statens ernæringsråd må nok svelge ett par elefanta etterkvart

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 12:14   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Ja, ein fin artikkel statens ernæringsråd må nok svelge ett par elefanta etterkvart

For ikke å snakke om et par stooore flokker med kameler

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 14:17   #12
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Dagbladet i dag

Jeg lever helt flott på lavkarbo på 50 kr dagen, vet jeg. Spiser ferske grønnsaker, egg, fisk, kjøtt, meieriprodukter. Dette inkluderer ikke sjampo, vaskepulver, dopapir og sånt, men alt til mat/drikke inkl. kaffe, helsekostartikler, krydder, og slikt man kjøper sjeldnere.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 15:18   #13
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Dagbladet i dag

Leste artikkelen i dagbladet, og så på hvilken mat de sammenliknet prisene på. Jeg stoppet etter sammenlikningen av brødene. Greit nok at lavkarbobrødet kostet ca 4 ganger så mye, men så var det også veldig mye mer mat i dette brødet.

Blir like teit som å si at 4 egg er fire ganger så dyrt som 1 egg. Selvfølgelig er maten dyrere når inntaket er høyere, men de må da ta hensyn til at lavkarbomåltidene vil holde deg lenger mett. Spesielt når studier viser at man på lavkarbo inntar mindre energi ad libitum.

Mat av høyere kvalitet koster mer, men dette gjelder uansett kosthold. Vi nordmenn bruker en latterlig liten andel av inntekten vår på mat, så å investere noen ekstra kroner i egen helse har alle råd til!

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 16:11   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

I dag skriv Dagbladet om at det å ete lavkarbo-mat er mykje dyrare enn høgkarbo. Heilt tullete artikkel, spør du meg. Men konklusjonen deira er altså at det er 38% dyrare å ete lavkarbo. Heldigvis har også t.d folk frå Dr.Hexeberg-klinikken uttalt seg. Andre som har lest dette?

Enda et eksempel på at det begynner å gå tomt for gode motargumenter. Ikke bare er man uhøflig, ekstrem og miljøfiendtlig, man sløser med penger også ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 17:41   #15
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Dagbladet i dag

Leste det og syntes det var kjempeteit. Spiser vi egg og bacon til frokost hver dag. Noen kanskje, men mange gjør ikke det. Og hva med grønnsaker? Her var det ingenting av det. Skulle man sammenligna pastarett påhøykarbo, burde man sammenligna med pasta laga av squash, men det hadde de vel ikke fantasi til. Og karbonadedeig er ikke spesielt lavkarbo og mye dyrere enn kjøttdeig. Til lunsj bruker jeg som regel rester fra middag, lager sjelden noe eget. Nei, dette regnestykket kjente jeg meg ikke særlig igjen i.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 17:53   #16
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Dagbladet i dag

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Leste det og syntes det var kjempeteit. Spiser vi egg og bacon til frokost hver dag. Noen kanskje, men mange gjør ikke det. Og hva med grønnsaker? Her var det ingenting av det. Skulle man sammenligna pastarett påhøykarbo, burde man sammenligna med pasta laga av squash, men det hadde de vel ikke fantasi til. Og karbonadedeig er ikke spesielt lavkarbo og mye dyrere enn kjøttdeig. Til lunsj bruker jeg som regel rester fra middag, lager sjelden noe eget. Nei, dette regnestykket kjente jeg meg ikke særlig igjen i.

Karbonadedeig er da absolutt lavkarbo? Mye høyere kvalitet på karbonadedeig enn på kjøttdeig, så jeg velger karbonadedeig any day! Fett tilsettes kostholdet på andre måter.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 18:50   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Altså. Folk bruker vel ikke mer penger på mat enn det de har råd til? Noen bruker helt sikkert mer penger på mat, men da er de neppe tvunget til det evt så er det vanskelig å være økonomisk i starten, før man har fått utforsket litt diverse.

Har akkurat samme matbudsjett her nå, som før.. Fordi at det er det vi har råd til.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 18:58   #18
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Dagbladet i dag

Tullete. Syns det veier opp mot hverandre jeg da . Vi har ikke noe økt budsjett egentlig. Egentlig så vil jeg si det nesten er billigere, fordi man kjøper ikke dyre hlvfabrikat mat.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:20   #19
Tomsverden
Medlem
 
Tomsverden sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 41
Innlegg: 190
Tomsverden er på en erverdig vei

Sv: Dagbladet i dag

Så kommer det jo ann på hva man ønsker å bruke penger på! Noen kjøper jo flere par dyre sko hver lønning, mens jeg kjøper meg god mat og nyter den.

__________________
Min Journal -> http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35177 Min blogg -> http://Tomsverden.blogg.no
Tomsverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PSFM - Egen definert! Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:59   #20
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dagbladet i dag

JOJOLAVKARBO
Har vært helt lavkarbo, litt lavkarbo, av lavkarbo, på lavkarbo ....
Etter diskusjonsprogrammet på NRK undret jeg på om dere har noen erfaringer som det ble henvist til: Hvis man en gang har begynt på lavkarbo, og blitt som meg, av og på - er det helt håpløst å begynne helt scratch igjen? Og få resultater? Det ble påstått at hvis man "hoppet av" for så å begynne igjen, så uteble resultatene .... Noen som har prøvd?

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:34   #21
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Opprinnelig lagt inn av Tomsverden, her.

Så kommer det jo ann på hva man ønsker å bruke penger på! Noen kjøper jo flere par dyre sko hver lønning, mens jeg kjøper meg god mat og nyter den.

Litt relatert til dette - Når man først bevisst har valgt å endre sitt kosthold, og kjent positive konsekvenser av det, finner jeg det sannsynlig at mange får øynene opp for at det er litt merkelig å hele tiden etterstrebe å bruke minst mulig penger på mat. Nå husker jeg ikke tallene i hodet, men mener å ha lest at vi i dag bruker en vanvittig mye mindre prosent av inntekten på mat enn for noen tiår siden. At god mat er en god investering tror jeg kan være en naturlig tanke når man først har kjent at kroppen responderer så annerledes på én type mat fremfor en annen.

Samtidig er det jo som Nellie sier, vi bruker så mye som vi har råd til. Selv lever jeg på AAP, som setter noen grenser for hva jeg kan ha i mitt basiskosthold, samtidig er jeg villig til å bruke mer på mat enn mange andre med mitt økonomiske utgangspunkt. Fordi det gjør hverdagen bedre for meg, rett og slett.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:46   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Vi bruker nok ganske mye på mat. Ikke fordi vi kaster så mye, men fordi vi har relativt god råd og er opptatt av gode råvarer. Kostnaden er proteinene - kjøtt, fisk og gode egg. For grønnsakene er egentlig ikke dyre om man ikke kjøper så mye i gangen at man må kaste.

Vi kaster svært lite mat. Det er sjelden at noe annet enn grønnsaksskrell og bein kastes her. Vi spiser alle rester og kattene får avskjæret der det er egnet. Den største forskjellen fra tidligere kosthold er at vi ikke har brød i huset (mannen spiser noe knekkebrød) og vi bruker svært lite halvfabrikkata - og ikke fjordland eller liknende. Sammenliknet med "hvermansen" så bruker vi kanskje noe mer på proteinene, men i sum tror jeg det blir mindre tross alt - for ferdig- og halvferdig mat blir dyrt i lengden... og metter mindre. Dessuten kaster gjennomsnittsnordmannen visstnok 30% av maten han kjøper. Det skjer ikke her.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:58   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Jeg har sett på Luksusfellen at enkelte klarer å bruke både syv og åtte tusen på mat på en måned. Vi bruker fem tusen på alt av matvarer og forbruksvarer, på oss tre, i månedene hvor vi har "god råd". Så da konkluderer jeg med at lavkarbo er sinnsykt mye billigere enn høykarbo. Kunne blitt journalist, jeg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 23:15   #24
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har sett på Luksusfellen at enkelte klarer å bruke både syv og åtte tusen på mat på en måned. Vi bruker fem tusen på alt av matvarer og forbruksvarer, på oss tre, i månedene hvor vi har "god råd". Så da konkluderer jeg med at lavkarbo er sinnsykt mye billigere enn høykarbo. Kunne blitt journalist, jeg.

Ja... for å journalist det trenger man bare å vite at kildesjekking tar mer tid enn det er verdt.

Jeg tror det er riktig jeg at lavkarbo ikke er dyrere - om man
1) Ikke havner i "erstatningsmatfella" (lavkarbobrød, lavkarbosjokolade, lavkarbopizza, atkinsbarer, lavkarbospaghetti o.l. ... ).
Apropos lavkarbopasta så debunket Jimmy Moore (fra livi'n la vida low carb) at den var lav GI... han hadde samsvarende stigning på lavkarbopasta som på alminnelig...
2) Lager mat fra bunnen av.

Jeg tror også et høykarbokosthold laget fra bunnen av er billigere enn et "vanlig kosthold".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 23:42   #25
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Dagbladet i dag

Og er man heldig og bor ved svenskegrensa er det fantastisk billig med lavkarbo

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbohydratreduksjon i Dagbladet Furine Nyheter / media 3 22-05-11 21:14
Dagbladet i dag! Linn H Ketolysekuren 60 04-09-07 18:10
Dagbladet i dag! Enid Lavkarbo generelt 4 22-08-07 16:08
Dagbladet i dag Sonny Lavkarbo generelt 0 01-02-07 15:59
Dagbladet I Dag! Tingeling Lavkarbo generelt 2 31-05-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no