Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-10, 09:13   #51
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Om Lillemy leser dette da...du skrev at du trener, virkelig trener...Det kan ikke være at du har pådratt deg det såkalte aerobic syndromet? Det kunne jo isåfall forklare en god del. Først vektnedgang, så stagnering, så sakte men sikkert økning?

HØHH??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 09:27   #52
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Javel damer (og menn???) da var Londonturen unnagjort. Vi hadde kjempevær og sprang rundt i masse butikker. Fant nesten ikke noe av det jeg hadde lyst på, så derfor brukte jeg opp hele budsjettet på en Mulberry og en Burberry. Ikke helt klokt å bruke så mye penger, men jeg syntes jeg har fortjent det etter å ha gått ned nesten 15 kg siden den november og har hatt en stri vår med langtissykemelding

Jeg hadde bestemt meg for å holde meg i ketose, men ikke forkusere så mye på hva jeg spiste sånn ellers på denne turen og det ser ut til å ha gått bra. På lørdag spiste jeg skikkelig curry UTEN ris og nan - flinke meg , men jeg klarte ikke å dy meg for den sjokoladebiten med appelsin vi fikk med regningen, men jeg tenkte skitt au. Tror kanskje det ble litt mye karber på lørdagen for jeg våkna uten den der "deilige" bitre smaken i munnen på søndagen. Var flink hele søndag og tok en stix på kvelden da jeg kom hjem, den ga ikke utslag på ketose. Derfor kjøret jeg en litt ekstrem dag i går med ca 8-10 kh og på kbelden hadde jeg utslag på stixen. Spørs om jeg ikke har vært i ketose hele veien egentlig for jeg har alltid brukt mye tid på å komme i ketose.

Har tenkt litt på hvordan jeg skal angripe dette her med vektstagnasjon. Vurderer å fortsette på Ketolyse men uten nøtter og frø, moderere meieriproduktinntaket og spise så minimalt jeg kan uten å være sulten. Blir ikke enkelt, men det er jo heller ikke enkelt å gå ned i vekt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 11:06   #53
Th0mas
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 2
Th0mas er på en erverdig vei

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Jeg kan ikke komme med dietttips, siden jeg ikke ennå har begynt med lavkarbo...MEN den mest effektive formen for fettforbrenning jeg har gjort er gåturer før frokost. 45 minutters rask gange. Gjør det i et par uker, og du kommer til å bli storfornøyd med resultatene.

Th0mas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen ennå Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:48   #54
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Th0mas, her.

Jeg kan ikke komme med dietttips, siden jeg ikke ennå har begynt med lavkarbo...MEN den mest effektive formen for fettforbrenning jeg har gjort er gåturer før frokost. 45 minutters rask gange. Gjør det i et par uker, og du kommer til å bli storfornøyd med resultatene.

Som nevnt tidligere, jeg står ikke opp kl. 5 for å gå tur, dessuten trener jeg regelmessig. Og da mener jeg TRENER - dvs styrketrening og kondisjonstrening hvor jeg jobber på ca 80% av makspuls med intervaller på makspuls. Tror det bør holde jeg for det er mer trening enn folk flest driver med.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:31   #55
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys
Thumbs up

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Som nevnt tidligere, jeg står ikke opp kl. 5 for å gå tur, dessuten trener jeg regelmessig. Og da mener jeg TRENER - dvs styrketrening og kondisjonstrening hvor jeg jobber på ca 80% av makspuls med intervaller på makspuls. Tror det bør holde jeg for det er mer trening enn folk flest driver med.

Full forståelse for at du vil sove. Trening før frokost er for folk som starter seint, eller spesielt interesserte.

Trener også en hel del, men har hatt noen mnd. og har fremdeles endel trening som utgår grunnet betente muskelfester begge lår.

Jeg er ikke sikker på at kroppen din har lyst til å gå mere ned. Sikker på at du ikke er tynn nok? Bruker du målebånd? For hvis midjen eller fettklypemålet krymper, og vekta står stille, eller går opp..... så må du enten øke mengden muskler, eller mengden bein. Sistnevnte skal vistnok være meget sjeldent

Jeg har noe av samme problemet som deg, men har mye høyere bmi, og gjør nu siste ukes forsøk, da med full dose metformin. Står vekta i ro da, kommer jeg til sakte men sikkert øke karboinntaket.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:36   #56
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Full forståelse for at du vil sove. Trening før frokost er for folk som starter seint, eller spesielt interesserte.

Trener også en hel del, men har hatt noen mnd. og har fremdeles endel trening som utgår grunnet betente muskelfester begge lår.

Jeg er ikke sikker på at kroppen din har lyst til å gå mere ned. Sikker på at du ikke er tynn nok? Bruker du målebånd? For hvis midjen eller fettklypemålet krymper, og vekta står stille, eller går opp..... så må du enten øke mengden muskler, eller mengden bein. Sistnevnte skal vistnok være meget sjeldent

Jeg har noe av samme problemet som deg, men har mye høyere bmi, og gjør nu siste ukes forsøk, da med full dose metformin. Står vekta i ro da, kommer jeg til sakte men sikkert øke karboinntaket.

Hvor mange mg Metformin bruker du, Runegutt?

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:38   #57
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

500 mg 3X daglig.

Dette er bare for å få ned vekta. Har hoppa av metforminen for ei et halvår siden. Men, hva gjør man ikke for å få vekta ned?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:44   #58
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

500 mg 3X daglig.

Dette er bare for å få ned vekta. Har hoppa av metforminen for ei et halvår siden. Men, hva gjør man ikke for å få vekta ned?

Metforminen har jo en ganske bra effekt i begynnelsen - men følte at den dabbet av etterhvert. Håper det endrer seg på lavkarbo. Målet mitt er å bli kvitt Amaryl, først og fremst - den gir meg jo et insulinboost, og det er ikke akkurat optimalt for vekta. Har halvert dosen etter 2 uker, det er ihvertfall rette veien

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:04   #59
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

La om livet mitt for drøye to år siden, etter å ha fått Diabetesdommen. Fikk 3X500mg metformin, og beskjed om å tynne meg 3-5Kg. Kom tilbake 2 uker senere og var 5Kg lettere. Så tynna jeg meg 30 Kg. La forøvrig om kostholdet til ca. Fedon, altså passe med reine proteiner, nøtter, grønnsaker og belgfrukter.
Så kutta jeg røyken...... Ressultat opp 20. Jeg har mosjonert hele veien. Starta med gåturer (var ikke spesielt god form, og diabetesen blei oppdaga av at jeg blei kjempesyk) Så blei gåturene tøffere og tøffere. La så om slik at jeg trente styrke noen dager og gåing andre. Alt virket.
Nu er jeg der at jeg enten løper 4X4 eller 3Km terreng, og trener 2 dager styrke mellom. Får dermed 4-5 dager med høyintensiv trening/uke. De resterende dagene er aldri under 40 minutter gåing raskt tempo.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:07   #60
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Må bare nevne det.
Jeg har nu et fastende blodsukker UTEN METFORMIN på mellom 5,8 og 6,2
Formen er uansett god, humøret på topp, mem vekta står stille.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:18   #61
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Åh, så flink du har vært da - med røyken også!

Gikk du ned de 30 kg på Fedon? Brukte du lang tid?

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:42   #62
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Ville bare si at jeg synes du har vært superflink da og utholdende! Selv har jeg holdt på med ketolyse fra okt-mars, ketosevennlig lavkarbo etter det, resultatet er 300 gram + ...... sist jeg sjekketSå..skjønner frustrasjonen. Setter min lit til at lindbergklinikken har noe vettugt å si i august

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:49   #63
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Mytteristen, her.

Åh, så flink du har vært da - med røyken også!

Gikk du ned de 30 kg på Fedon? Brukte du lang tid?

Gikk ned 30 Kg på 6 mnd med fedon, uten belønningsmåltidet (brukte aldri ris e.l uansett hvor lite)

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 18:02   #64
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Jeg er ikke sikker på at kroppen din har lyst til å gå mere ned. Sikker på at du ikke er tynn nok? Bruker du målebånd? For hvis midjen eller fettklypemålet krymper, og vekta står stille, eller går opp..... så må du enten øke mengden muskler, eller mengden bein. Sistnevnte skal vistnok være meget sjeldent

Jeg har brukt målbåndet også og jeg har ikke gått noe særlig inn i cm heller. Også som nevnt tidligere har jeg ganske så mye magefett som bør av, det sier legen også. Så nei jeg er langt fra tynn nok - alt dette står i tidligere innlegg.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 21:36   #65
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Også jeg som trodde jeg hadde lest hele tråden

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 10:01   #66
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Også jeg som trodde jeg hadde lest hele tråden

Du har nok ikke fått med deg alt vennen, men det er greit det.

Var på vekta i dag og den var faktisk under 80 kg for første gang på over 10 år Er ikke veiedag i dag, men det hjelper jo på psyken uansett.

Mandag er ny veiedag men det spørs om jeg får minstenotering da siden det er GP-fest i morgen og jeg har tenkt å drekka litt (sukkerfritt seff) og spise litt snacks. På søndag blir det vel litt cola zero, baconsvor og de cookisene jeg holder på å bake til trøst og det slår sikkert ikke så bra ut, men neste mandag igjen - da vøttø......

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 11:48   #67
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Bra
Lykke til

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 12:28   #68
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Jeg har nok ingen flere diettips å komme med enn de som allerede er gitt i tråden her, men jeg syns du stresser noe voldsomt. Husk at kroppen ikke er en maskin! Selv om du - som du sier - trenger å gå ned mer i vekt, kan det godt være at kroppen trenger en pause på å omstille seg for videre vektnedgang. 15 kg er mye! La kroppen få den tiden den trenger på å henge med på livsstilsendringen din. For noen er varer et platå i en fire uker, for andre i fire måneder, for andre tre år .

Vær stolt av hva du har klart så langt. Du kommer deg videre, men det vil ta lenger tid enn hva du har brukt til nå.

Hva er alternativet, slik du ser det? Kutte ut lavkarbo og gå de 15 kiloene opp igjen?.. Hold deg til det kostholdet som så langt har fungert for deg. Det vil løsne. Fokuser på de andre positive aspektene du vet du har oppnådd annet enn vektnedgangen. Lag en liste - så du ser svart på hvitt hva de består i.

Lykke til videre!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:39   #69
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Jeg har nok ingen flere diettips å komme med enn de som allerede er gitt i tråden her, men jeg syns du stresser noe voldsomt. Husk at kroppen ikke er en maskin!

Hva er alternativet, slik du ser det? Kutte ut lavkarbo og gå de 15 kiloene opp igjen?..

Stresser ikke noe voldsomt jeg i det hele tatt, men det er klart at et tre måneders platå er frustrerende - for noen og en hver vil jeg tro. Derfor har jeg bedt om tips og råd for å finne hva feilen er, det er vel helt naturlig uten å kalle det stress vel

Jeg har vel heller aldri nevnt å kutte ut lavkarbo har jeg det? Har kanskje slengt ut en frustrasjonsmelding om at jeg er i ferd med å gi opp, men det er jo bare sånn man sier når man blir litt lei. Jeg vil som sagt bare ha råd og tips hva andre har gjort for å få det til å løsne.

Men OK hvis dette er stress, så er det vel det da. Hadde du lest mitt forrige innlegg ser du at nå har det løsna litt - vil jeg dele hvordan det har skjedd?? Tja kanskje dersom man spør pent

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:40   #70
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Bra
Lykke til

Takker

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:34   #71
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Jeg har vel heller egentlig ikke så mange råd å komme med, men jeg følger med på tråden og legger inn et innlegg her, sånn at jeg abonnerer på den

Selv sto jeg stille i to-tre uker her, men økte litt i karbene og kutta ut ketolyse-tablettene, og har nå gått ned masse siste uka

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:39   #72
Marianne2
Juniormedlem
 
Marianne2 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 40
Marianne2 er på en erverdig vei

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Jeg vet ikke om dette hjelper, men jeg har begynnt å lage knekkebrød av bare linfrø, vann og litt salt.. Det gjør det lettere å spise frokost og lunch uten så mye karber! Dessuten metter de godt siden frøene " sveller" i magen. Linfrø har jo ingen karber, så da kutter man de få karbene i "brødet" og kan spise litt mer grønnt i stedet!

__________________


Marianne2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 16:01   #73
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg har vel heller egentlig ikke så mange råd å komme med, men jeg følger med på tråden og legger inn et innlegg her, sånn at jeg abonnerer på den

Selv sto jeg stille i to-tre uker her, men økte litt i karbene og kutta ut ketolyse-tablettene, og har nå gått ned masse siste uka

Jeg hadde nok en god del mer karber enn jeg pleier da jeg var i london, uten at jeg datt ut av ketose. Planen er derfor å øke opp dosen av karber, porsjons- og fettkontroll. Er litt usikker på om jeg skal kutte vitamintilskudd, ser det er delte meninger om det men kanskje jeg skal prøve når vektnedgangen er kommet skikkelig i gang igjen.

Har spist alle mulige partystoppere denne uka, men har hatt et veldig kontrollert inntak av mat og fett og gått ned i vekt. Tror heller det er nøkkelen enn at visse matvarer stopper vektnedgang. Det står jo over alt at for mye mat også gir stopp.

Jeg merka at jeg ble blenda av det faktum at nå kan jeg spise ost, fløte, smør og entrecote i lange baner også spiste jeg litt mye i både tide og utide. Ikke alltid like enkelt å følge regelen om "mat når du er sulten, til du er passe mett" når man har noe skikkelig godt på tallerkenen. Blir fort litt mye, dessuten spiller nok hodet (psyken) litt inn i at man føler seg sulten/fyser pga av gamle spisevaner og derfor finner seg en snack som kanskje egentlig ikke er nødvendig. Det henger nok en god del dårlige vaner igjen fra tiden før lavkarbo, som spising/snacking i tide og utide for man hadde lyst på noe godt for det man ikke var tilfreds med maten man fikk.

Selv har jeg måttet jobbe med dette og det tar tid. Ikke bare skal kroppen venne seg til ny mat, men psyken skal venne seg til også. Det er ikke bare å stappe i seg selv om man kutter karber. For meg har det tatt tid og snu på dette men denne uka har jeg endelig klart det og det har gitt resultater. Det har vært tungt ettersom jeg har et ordentlig trøblete forhold til mat. Nå bruker jeg mye tid å si nei til meg selv og tenke nøye gjennom er jeg egentlig sulten eller er det hodet mitt som har lyst på "noe godt"?

Blir nok litt utskeiing i helga pga av GP-fest (fremdeles lavkarbo) men kanskje er det sånne ting min kropp trenger for å jobbe videre

God helg, nå skal jeg lage lavkarbo marengs, kakebunn og sjokocookies, slik at jeg har noe dersom fristelsen blir for stor. Og ikke minst til å ta med når jeg blir invitert i kaffeslaberas (og jada jeg veit at man ikke skal ha for mye sånne ting - men litt av og til holder psyken i orden. Cluet er moderasjon og det gjelder egentlig alt )

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 16:44   #74
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Synes du er kjempeflink jeg, Lillemy Stå på, for dette klarer du!!!

Jeg har egentlig ikke kontroll på hvor mye fett/proteiner jeg spiser - men det er nok nærmere 0 enn 15g om dagen (la inn hva jeg spiste i en annen tråd her).....så nå har jeg innført litt mer karbo - i form av litt feil matvarer, men det har resultert i nedgang etter et par uker på stedet hvil Til uka blir det en planlagt sprekk her, jeg har vært i ketose siden 15. april, men til uka skal jeg på storfest og vil unngå ketosefylla, så fra tirsdag skal jeg oppkarbes og starte på ny ketosejakt søndag - sist tok det en dag å komme i ketose, så frykter ikke

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:30   #75
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Synes du er kjempeflink jeg, Lillemy Stå på, for dette klarer du!!!

Jeg har egentlig ikke kontroll på hvor mye fett/proteiner jeg spiser - men det er nok nærmere 0 enn 15g om dagen (la inn hva jeg spiste i en annen tråd her).....så nå har jeg innført litt mer karbo - i form av litt feil matvarer, men det har resultert i nedgang etter et par uker på stedet hvil Til uka blir det en planlagt sprekk her, jeg har vært i ketose siden 15. april, men til uka skal jeg på storfest og vil unngå ketosefylla, så fra tirsdag skal jeg oppkarbes og starte på ny ketosejakt søndag - sist tok det en dag å komme i ketose, så frykter ikke

For min del har det blitt vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose for hver gang jeg har hatt sprekk. Torkil skriver faktisk i ketolyseboka at det blir vanskeligere for hver gang man sprekker for kroppen venner seg til dette her. Tenkte bare å nevne det. Vet ikke hvor lenge du har vært på lavkarbo og hvor mange sprekker du har hatt og det er mulig det ikke er noe problem for deg og din kropp.

Lykke til uansett

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kommer ikke i ketose! Frustrert! Majken Induksjonen 63 09-04-10 12:29
Når man ikke går ned i vekt ... grønn Ketolysekuren 31 03-04-10 09:36
Frustrert, lei, stresset og ikke minst i ferd med å gi opp hele Ketolyse ... martine Generell diskusjon 20 16-06-09 21:15
Går ikke ned i vekt ... Frustrert ... cilemora Lavkarbo generelt 3 12-09-08 11:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no