Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trener dere? Isåfall hva?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-10, 20:43   #1
maligima
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 14
maligima er på en erverdig vei

Trener dere? Isåfall hva?

Heihei..
Jeg går på lavkarbo og har gått ned 3,9 kg og tilsammen 15 cm over hele kroppen på 12 dager.
Dette har gått av med at jeg har kuttet ut sukker og ikke får i meg mer enn 20 karbohydrater daglig.

Jeg går mye turer,gjerne flere ganger for dagen siden jeg har en liten gutt som bruker vogn.
I tillegg har jeg tatt å kjøpt meg en treningsbenk som jeg skal ta situps med.Jeg har tatt 200 i dag og satser på å ta 200 hver dag.Gjerne 200 om morgenene og 200 om kvelden.
Men har ett problem..jeg har MASSE fett på hoftene mine som jeg ikke får vekk.Magen min ikke så stort problem lengre som det var siden hele 6 cm er gått av.
Noen som vet om triks til å få vekk fettet fra hoftene?

Klem

__________________


maligima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 21:02   #2
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Trener dere? Isåfall hva?

Beklager. Man kan ikke punktforbrenne fett.

Anbefaler å legge stor vekt på kondisjonstrening, sammen med lavkarbokostholdet for å minske fettprosent totalt sett i kroppen. Så vil kroppen selv minske på de fettreservene som er, jevnt over. Genetikk vil spille inn, i forhold til hvor på kroppen du har anlegg for å legge på deg/ta av.

Deretter kan du selvfølgelig trene styrkeøvelser for spesifikke deler av kroppen, men det blir for å fremheve underliggende muskulatur (under fettet - som du forhåpentligvis får vekk med det ovennevnte), ikke for å få vekk fettet i seg selv.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:00   #3
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Trener dere? Isåfall hva?

Styrketrening fører til større muskler, som forbrenner mer. Ergo øker den generelle fettforbrenningen også, og man buler ut under fettet Vinn - vinn

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:14   #4
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Trener dere? Isåfall hva?

Jeg begynte med Jillian 30 day shred + 15 min oppvarming på sykkel først. Etter tre dager tok jeg pause fra Jillian og syklet bare 20 min pga nakke/rygg-smerter. Og etter to dager med bare sykling har jeg nå kjempevondt i kne og hofte.

Hva gjør man når kroppen ikke vil?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:21   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trener dere? Isåfall hva?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Jeg begynte med Jillian 30 day shred + 15 min oppvarming på sykkel først. Etter tre dager tok jeg pause fra Jillian og syklet bare 20 min pga nakke/rygg-smerter. Og etter to dager med bare sykling har jeg nå kjempevondt i kne og hofte.

Hva gjør man når kroppen ikke vil?

Kan godt hende at det er shredden som sitter i fortsatt. Hadde "skader" i flere måneder etter en runde med nivå 1 av den Ta det heeelt med ro med litt lett sykling, så går det sikkert over etterhvert.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:32   #6
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Trener dere? Isåfall hva?

Ja, shredden sittert nok fortsatt i, tror ikke det hadde vært så ille hvis det ikke var for den. Men det i hofta er en gammel belastningsskade fra mange år tilbake som gikk nedover hele beinet (litt som isjas, men ikke det heller).

Kneet har kommet etterpå, men det er også noe jeg har slitt med i perioder. Iflg PT jeg trente med før har jeg "ustabile knær", musklene på innsiden er svake.

Sist gang jeg slet skikkelig med dette gikk jeg lange turer, og resten av dagen lå jeg i senga og dytta i meg smertestillende. Det fungerte det, men å ha en sånn periode nå passer litt dårlig med skole og sånn. Også orker jeg ikke å stappe i meg piller med dårlig effekt. Blitt litt mer pillemotstander etter å ha begynt å lese farmakologi.

Det er så frustrerende å ikke kunne gjøre det jeg vil. For shredden var jo virkelig bra trening. Sykkelen trener jo ikke overkroppen, og nakken min trenger sårt å trenes opp, sliter med spenningshodepine som ender i oppkast ala migrene. Kroppen min er rett og slett ødelagt.

Jeg får vel bare gjøre som du sier, lett sykling. Jeg sykler allerede på ganske lett motstand, men jeg får vel bare ta det enda lettere, og kortere økter. Det blir en sakte prosess, men det er vel bedre det enn å måtte ta lange pauser pga vondter her og der. For hvis jeg presser kroppen min selv om jeg har det vondt blir det vel bare verre?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:18   #7
ellen1960
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
ellen1960 er på en erverdig vei

Sv: Trener dere? Isåfall hva?

Jeg trener hver dag. En dag styrke(et program personlig trener har satt opp) for å trene de store muskelgruppene. Trener ca en time med oppvarmingen, så kommer to dager med kondisjonstrening(tredemølle, elipse og steppmaskin) pluss 10 minutter balanse ca en time om dagen da og.Så en dag styrke om at og om at
Jeg er 50 år , men heldigvis ingen skader eller problemer med blodtrykk

ellen1960 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:31   #8
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Trener dere? Isåfall hva?

Jeg fatter ikke hvorfor jeg som er så ung har så mye vondt. Se bare på "the biggest looser", deltagerne der har levd med overvekt i maaaange år og klarer fortsatt å holde på med skikkelig intense økter hver dag. Jeg må ha dårlige gener

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:03   #9
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei

Sv: Trener dere? Isåfall hva?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Jeg fatter ikke hvorfor jeg som er så ung har så mye vondt. Se bare på "the biggest looser", deltagerne der har levd med overvekt i maaaange år og klarer fortsatt å holde på med skikkelig intense økter hver dag. Jeg må ha dårlige gener

Ikke glem det som står med store bokstaver etter hvert program, dette er gjordt i sammarbeid med lege, og det vi ser på 1 time er jo utført på 1 uke.
For ikke å glemme at de har et enormt støtte apparat rundt seg.
Men for all del de er veldig flinke :-)

__________________
Tror jeg har en litt rar måte å se ting på, men sånn går no dagene
Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 10:50   #10
"Lille" My
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 8
"Lille" My er på en erverdig vei

Sv: Trener dere? Isåfall hva?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Jeg fatter ikke hvorfor jeg som er så ung har så mye vondt. Se bare på "the biggest looser", deltagerne der har levd med overvekt i maaaange år og klarer fortsatt å holde på med skikkelig intense økter hver dag. Jeg må ha dårlige gener

Enig med Kolve. Ta en prat med lege å få avklart evt problemer med trening. Det beste er lange gåturer i litt ulendt terreng (dvs. IKKE asfalt), helst opp mot en time halvannen. Jeg går ikke så mye som jeg burde, men desto mer trener jeg på senter. Gjør litt forsjellige gruppetreninger som spinning, yoga, aerobic og zumba. Alle monner drar vettu, så bare stå på, men avklar med lege hva som kan være lurt i ditt tilfelle. Ening med at du ikke bør ha så vondt Lykke til

"Lille" My er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkompinert Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 13:45   #11
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Trener dere? Isåfall hva?

Har vært hos legen mange ganger. Og fått smertestillende jeg ikke synes hjelper, er heller ikke så gla i å ta tabletter så jeg tar de veldig sjeldent.

Fikk henvisning til manuellterapaut, hadde et par timer, men så var han borte i ca 2 mnd, og så glemte jeg forrige time fordi det var så lenge siden jeg hadde bestilt den! Bestilte ny time neste uke, men så kom noe i veien, og han hadde så fullt opp så da må jeg vente enda en uke....

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 21:05   #12
Belin
Medlem
 
Belin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 95
Belin er på en erverdig vei

Sv: Trener dere? Isåfall hva?

Jeg går i skauen, i skikkelig kupert terreng (ryggen min digger det).
Og så er jeg, som tusenvis av andre, blitt bitt av Zumba basillen. Det er skikkelig moro! Og ikke minst god trening. Tenker ikke over at du trener en gang. Du kan enten kjøpe dvd'ene, eller gå på et senter som har time. SATS har nettopp startet med det, og det er desverre flere ukers ventetid og lister som er lange som et vondt år på de timene... MEN! Det er moro!!

Og så blir det studio med vekter igjen. Viktig med variasjon.
Punktslanking er desverre ikke mulig. Men kombinerer du vekt og kondistrening vil nok det gjøre susen!

Jeg har plager i føtter og rygg, så jeg investerte i noen dyre salsko og tursko. Gull verdt!!

__________________
Min journal

Belin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) Bubbla Ketolysekuren 24 09-02-10 00:01
Dere som trener mye Helene Trening 32 03-09-08 14:53
Dere på ketolyse, hvor mye trener dere? høna Ketolysekuren 5 13-07-08 14:14
Trener dere? Tussi jenta Ketolysekuren 8 21-08-07 17:05
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no