Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Det er ikke alltid det man lager blir en sukssess, men hva gikk galt her?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-11, 17:12   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Det er ikke alltid det man lager blir en sukssess, men hva gikk galt her?

Heisann.

Jeg har blitt en veldig ivrig kokk etter jeg begynte på lavkarbo. Finni ut at jeg virkelig elsker å lage mat. Blir noe anna når man lager av gode råvarer og alt lages fra bunnen av, enn å slenge oppi en toro gryterett hehe.

Uansett, noen ganger går det litt skeis, noe det gjorde i dag.
Vi sku lage tacokjøttboller, noe jeg har laget mange ganger før. Og det pleier jo å være ganske så enkelt. Men i dag vart det virkelig fiasko. Det ble bare geleklumper som ikke smakte noe særlig.

Jeg gjorde som følger:
Tok kyllingkjøttdeig i kjøkkenmaskina og lagde farse. Tok oppi ett egg og krydderet og kjørte litt til. Spedde med fløte.

Og her skjedde noe jeg ikke har gjort før da, jeg tok oppi litt vel mye fløte. Så det ble ikke en slik seig fin farse jeg pleier. Så da tenkte jeg det var lurt å kanskje bruke litt fiberhusk. Tok oppi en skje og lot den stå i 10 minutt. Da vart farsen veldig fin og seig igjen.

Er det her jeg bomma? Funker det ikke med fiberhusk i slike type farsekaker? Aldri brukt det før, men tenkte ikke det sku ha noe å si?

En annen ting jeg kanskje trodde kunne ha noe med saken å gjøre var at jeg tinte kyllingkjøttdeigen i microen. Den var ikke bånntela, men litt tela midt i. Tok på veldig svak varme og snudde den mange ganger. Dette har jeg gjort før også uten at det har hatt noe å si.

Men noen ide om hva som skjedde her? Dem ble heselige disse bollene altså. Skikkelig geleklumper. Ikke seige som sprettballer altså, men fryktelig gele. Nesten så man sku tro jeg hadde brukt alt for mye JBK. Men det har ikke brukt

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 17:23   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Det er ikke alltid det man lager blir en sukssess, men hva gikk galt her?

Hm, fiberhusk'en kan være litt lumsk, så holder en knapp på den. Har selv brukt det i kjøttboller, og det gikk helt fint (bortsett fra at de ble litt tørre siden jeg ikke hadde egg i dem), men husker mamma puttet litt fiberhusk i en brøddeig og plasserte den i brødbakemaskinen. Dagen etter våknet hun ikke til varmt, nystekt brød slik hun pleier, men i stedet en liten, hard stenklump i bunn av bakemaskinen
Kan nok hende at en skje ble litt i meste laget. At et lite dryss hadde holdt i massevis!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går ikke ned lenger, hva er galt? theakli Spørsmål og svar 14 16-01-10 23:51
Jobben min og lavkarbo er ikke alltid forenelig Sostråle Spørsmål og svar 2 12-06-09 01:14
Nei, dette gikk ikke! Elephanta Ketolysekuren 3 11-02-09 13:53
Hva er det som lager den fæle smaken når det IKKE er bakemixen? Tette80 Ketolysekuren 2 24-04-07 18:13
Får ikke logget inn...alltid... cathrine Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 07-06-06 16:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no