Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-11, 13:45   #1
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Plutselig var det nok. En impuls, en brå avgjørelse - litt ut av det blå...jeg gidder virkelig ikke være en røyker lenger.

Jeg har slutta før, jeg har trappet ned, psyket meg opp, forberedt meg i hue og r**a...og gått på den ene smellen etter den andre. Sist for to år siden. Etter det ga jeg opp, og slo meg til ro med at jeg for alltid vil være en røyker.

Våkna i går morges, og den første tanken min var; hvorfor i all verden gidder jeg dette?? Jeg betaler i dyre dommer for å ødelegge min egen helse, jeg står og patter på en pinne full av gift, og ser garantert like tett ut som alle andre som gjør det. Jeg betaler tobakksselskapene for at de skal få forgifte kroppen min, ødelegge lungene mine, og forkorte levealderen min. Hva i svarte, heite er det jeg driver med??? Og dette har jeg kalt kos?? Kos, dere...så koselig det er å fylle lungene med tjære, ødelegge lukt og smakssans, øke kreftfaren, osv....ikke rart røyk er dyrt, du får jo så mye for penga!

Nei....dette gidder jeg virkelig ikke lenger.

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:53   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:06   #3
thtu
Nytt Medlem
 
thtu sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
thtu er på en erverdig vei

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Hadde nøyaktig den samme følelsen da jeg våknet søndag morgen. Sto opp og kastet alle røykpakkene Føles nydelig

thtu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:14   #4
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Jeg tok samme avgjørelse i januar... Dog hadde jeg lungebetennelse da, og hvert trekk gjorde at jeg krampet meg sammen i hosteanfall.. Stompet røyken den dagen, og ikke sett meg tilbake

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:25   #5
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Hurra for deg!!

Jeg gjorde det samme Mai 2003. Jeg var i Danmark og hadde nylig vært i Sverige. Hadde 7 kartonger med røyk i skapet og våknet med samme tanke som deg.
Fantastisk å få en sånn innsikt helt av seg selv!

Jeg heier på deg, slik jeg heiet på meg.
Jeg har ikke tatt ett eneste trekk etter denne søndagsmorgen i Danmark.
Jeg kastet røykpakken som var åpen, solgte de andre til venner og kjøpte meg klær for pengene.
I ettertid er jeg en stolt ikke-røyker som har det utrolig mye bedre med meg selv.

Dette klarer du!

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:26   #6
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Flinke menneskene!

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:33   #7
martita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 43
martita er på en erverdig vei

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Bravo, bravo!

__________________


martita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:35   #8
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

så tøffe dere er
skulle ønske jeg var like tøff. snart ferdig med boka til allen carr, men har faktisk mista motivasjonen under veis, så jeg lurer på om jeg må begynne helt på begynnelsen igjen i steden for å lese ferdig
jeg har jo ikke lyst til å gå rundt med dårlig kondis og være blakk mens jeg ser dum ut og lukter vondt

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 15:13   #9
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

@halkatlala

Jeg leste boka jeg også, funka ikke for meg, blei bare røykesugen

Kanskje man må komme til et slags punkt, hvor det plutselig løsner. Hvor det bare er nok. Jeg håper og tror jeg er der nå. Føler ikke den sorgen jeg har hatt ved tidligere forsøk, er bare irritert fordi jeg har kastet bort helse og penger på denne dritten. Aaaargh! Jeg slutta ikke da jeg fikk kreft i 2006, engang!

Har ikke tenkt på røykeslutt på lang tid, det bare datt ned i hue mitt mandag morgen. Rar følelse...ikke sånn "hvordan skal jeg komme gjennom dette, tro?"....heller en sånn "helvete heller, nå er det stopp".

Nå gjenstår det å se om gubben merker noe - han er ikke så veldig "våken", akkurat. Jeg klippet av meg 25 cm hår etter jul, han så det ikke engang... Han jobber borte hele uka, så jeg er ganske spent på hvor lang tid det tar før han legger merke til det

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 15:17   #10
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Så bra

Håper jeg våkner av samme oppvåkning som deg en dag,er lei av røyken jeg også ja.Det er helt sant det du sier ,dyrt er det og herlighet vi øddelegger bare oss selv...

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 15:47   #11
Moxie
Juniormedlem
 
Moxie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 30
Moxie er på en erverdig vei
Smile

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Jeg sluttet, akkurat på en slik impuls, ved lunchtider, en dag for 7 år siden.

Når det ble vanskelig de første ukene, så ble jeg sta og sint på alle de som tjente gode penger på at jeg var røykavhengig.

Det virket !

__________________
Min Journal
Moxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 16:29   #12
Eucalyptus
Seniormedlem
 
Eucalyptus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 568
Eucalyptus er ny på veien

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Det er best å være nikotinfri! Har selv vært både røyker og snuser, men har det definitivt best uten nikotin. Både økonomisk og helsemessig

Ønsker deg:

__________________
Min journal



Eucalyptus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Å være mett!!! Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:18   #13
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Jeg tror man ha få den der "aha" opplevelsen jeg.. Samme gjelder det jo med slanking eller livsstil endring.. Det hjelper ikke hvor mye andre prenter det inn i deg. .man må først og fremst ville selv..

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:29   #14
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Jeg tror man ha få den der "aha" opplevelsen jeg.. Samme gjelder det jo med slanking eller livsstil endring.. Det hjelper ikke hvor mye andre prenter det inn i deg. .man må først og fremst ville selv..

Det har du helt rett i
.......Lykke til alle sammen.
Dette klarer dere

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:52   #15
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

heia

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:00   #16
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Lykke til videre!!! Dette klarer du

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:16   #17
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Takk takk, folkens

Nå er jeg imidlertid spent på hva dette gjør med forbrenninga mi....blir spennende å se...

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:17   #18
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Gjorde det på samme måten for snart 11 år siden Bare bestemte meg for at dette var den siste røyken min, ferdig med det.
Tror faktisk det er beste måten jeg, være så motivert og trassig!
Lykke til videre, heier på deg

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:27   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Kjempeflott og stå på!!!

Allen Carrs bok virket i ett år på meg (har sluttet for godt etter den sprekken, begynner å bli syv år siden nå ), men den er enda god å tenke på.
Spesiellt godt husker jeg da han satt i bryllupet til datteren og håpet at det snart var over så han kunne gå ut og ta seg en røyk. Alt man har latt være å glede seg over, for det eneste man kunne tenke på, var når man kan få tatt seg neste røyk!
Alt er egentlig stress, bilturer, kino, flyturer, besøk hos folk man ikke kan røyke hos... osv, osv. Og dette kaller man kos og ønsker å gjøre mer enn noe her i verden...ja, ja.
"Bildet" av det lille nikotintrollet liker jeg også og har brukt det når jeg plutselig har fått "lyst" på røyk. Noe som omtrent ikke forekommer mer, alle røykere stinker big time (sorry, men det er sant) og jeg får i alle fall ikke lyst på røyk av å være sammen med de som enda røyker. Heller tvert imot

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:33   #20
marionilona
Medlem
 
marionilona sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 124
marionilona er på en erverdig vei

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Så bra, Lykke til!!! kroppen din har det best uten nikotin

__________________
Besøk min blogg.

1. delmål: - 5 kg. CHECK!
2. delmål: Bmi på 24 (normalvekt).
marionilona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:52   #21
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Kjempeflott og stå på!!!

Allen Carrs bok virket i ett år på meg (har sluttet for godt etter den sprekken, begynner å bli syv år siden nå ), men den er enda god å tenke på.
Spesiellt godt husker jeg da han satt i bryllupet til datteren og håpet at det snart var over så han kunne gå ut og ta seg en røyk. Alt man har latt være å glede seg over, for det eneste man kunne tenke på, var når man kan få tatt seg neste røyk!
Alt er egentlig stress, bilturer, kino, flyturer, besøk hos folk man ikke kan røyke hos... osv, osv. Og dette kaller man kos og ønsker å gjøre mer enn noe her i verden...ja, ja.
"Bildet" av det lille nikotintrollet liker jeg også og har brukt det når jeg plutselig har fått "lyst" på røyk. Noe som omtrent ikke forekommer mer, alle røykere stinker big time (sorry, men det er sant) og jeg får i alle fall ikke lyst på røyk av å være sammen med de som enda røyker. Heller tvert imot

Ja...tenk på det...at røyken ble så viktig *klasker seg i panna*

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:33   #22
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

før jeg begynte på den boka så røyka jeg veldig lite 3-4 om dagen og hadde aldri med meg røyk ut. i sosiale sammenhenger tenker jeg ikke på røyk en gang. har i hvertfall dobla antallet sigaretter etter jeg begynte på boka kanskje jeg burde legge fra meg hele boka og komme meg ned igjen på 3-4 om dagen i første omgang og så ta det derifra

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:25   #23
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Så rart at de fleste som skriver her om hvordan de sluttet å røyke. At de plutselig bare "våknet" opp en dag og skjønte at nå er det slutt... Ikke mer røyk for meg.
Jeg har i flere år gått rundt og bare røykt 2-4 røyk for dagen. ( avogtil bare en, og noen dager ingen..) Har hele tiden sagt til meg selv at jeg ikke kan si ordene "-Jeg har sluttet," fordi da vil jeg tenke på røyk hele tiden...

Så var jeg på en skikkelig jentefest her for en måneds tid siden, og da ble det flere røyk enn vanlig, opptil 10-12 stk på en kveld..

Dagen etter bare bestemte jeg meg for å slutte. Jeg sa det om morgenen til mannen min, "- Nå har jeg sluttet å røyke. Det var ikke vanskelig i det hele tatt." Han bare lo og sa at vi fikk snakke sammen senere på dagen når røykesuget kom. Jeg kunne liksom ikke bare si at det var så enkelt når det kun var noen timer siden jeg hadde røykt sist. Men det VAR så enkelt. Har ikke hatt lyst på røyk i det hele tatt etter det. Er det ikke merkelig?

Det må være ett eller annet lys som plutselig blir tent i den røykbelagte knollen på oss som har røykt i mange år...AHA... Det var bare BANG..slutt.

Skulle ønske alle våknet opp på den måten jeg. .

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:40   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Det samme skjedde meg for 3,5 år siden. Jeg bare gadd ikke mer. Jeg sprakk noen ganger etterpå da, men i motsetning til tidligere innså jeg at EN sprekk ikke betydde at jeg måtte røyke en hel pakke. Jeg kunne røyke en halv røyk, og så gå på igjen. I ettertid er jeg enig med de som sier at å slutte å røyke er noe av det enkleste de har gjort

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:51   #25
Muttern_123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 25
Muttern_123 er på en erverdig vei

Sv: Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Flinke deg!!!! Og heldige deg som fikk en slik "åpenbaring" og fikk den motivasjonen du trengte!!! Vil jeg også!!!!!! Stå på! Slåss mot alt av røyksug! Håper jeg kan følge etter ganske så snart..................

Muttern_123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
røykeslutt, røyking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette skjønner jeg virkelig ikke! Fredrikke07 Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 10 26-01-11 10:34
Om noen søte snille gidder regne ut dette for meg? h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 8 22-08-08 14:33
Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo moea Lavkarbo generelt 10 27-07-06 02:30
Nå gidder jeg snart ikke mer!! Benzo Atkins kosthold 7 18-09-05 16:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no