Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvilke fettkilder bruker dere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-13, 08:43   #1
smiley75
Juniormedlem
 
smiley75 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 26
smiley75 er på en erverdig vei

Hvilke fettkilder bruker dere?

Hei, jeg skal starte opp med ketolysen igjen i dag, men kjenner at bacon og smør ikke er det som frister mest. Hvilke andre alternativer bruker dere for å få høyt nok fettinnhold? Noen som har lyst å sette opp litt forslag til meg for å hjelpe meg i starten? Oljer, avokado? Hvordan bruker dere dette i maten? Fløte kan jeg bruke litt av, men vil at størstedelen av fettet skal komme fra planteriket om mulig.

__________________


smiley75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 08:55   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke fettkilder bruker dere?

Naturlig fet mat hjelper lenge. Fet ost, en kladd smør på koteletten, litt avokado nå og da, en dæsj majones, russisk yoghurt( 4g karb/100g). Kokosmelk bruker jeg mye av, den fra rema 1000 er god og fet og koster ca 10kr/boksen, og det er plantefett og nøytral i forhold til omega 3 og 6 i forhold til andre planteoljer som inneholder mye mere omega 6 enn vi trenger.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 09:12   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hvilke fettkilder bruker dere?

Cocosa liker jeg!

http://www.soma.no/produkter/cocosa-kokosolje/

Sitat:

En god energikilde

Kokosolje gir en rask innsprøytning av energi, fordi den i hovedsak består av mellomlange fettsyrer, som fordøyes og forbrennes lett. Kokosolje gir dessuten energi som varer, i motsetning til høyglykemiske karbohydrater som forårsaker svingninger i blodsukker, insulin og energi. En rekke kliniske studier dokumenterer at mellomlange fettsyrer understøtter vektreduksjon. Dersom du ønsker å gå ned i vekt kan det derfor være gunstig å bytte ut det fettet du vanligvis bruker i matlagingen, med Cocosa kokosnøttoljer.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 09:38   #4
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hvilke fettkilder bruker dere?

linfrøolje
cokosa
avokado
kokosmelk
mandler
hasselnøtter

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 10:19   #5
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Hvilke fettkilder bruker dere?

Cocosa (tåler høy steketemperatur!)
Fet fisk
Advokado
Olivenolje
tyrkisk yoghurt
fete oster

Jeg har erfart at man stort sett får i seg nok fett, selv om man ikke spiser så mye av både bacon, fløte og smør

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 11:14   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke fettkilder bruker dere?

.. de fleste typer nøtter/frø, oliven ...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 21:11   #7
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Sv: Hvilke fettkilder bruker dere?

Kokosolje (både nøytral til steking og ex. virgin i smoothier o.l.)
Kokosmelk
Avokado
Oliven/-olje
Frø (ikke noe særlig med nøtter pga allergi)
Fete melkeprodukter (Creme fraiche, fløte, ost, smør)
Fet fisk
Kjøtt med en god andel fett

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 21:41   #8
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke fettkilder bruker dere?

Nøtter, spesielt valnøtter
smør
cocosa
creme fraiche
rømme
fløte
russisk yoghurt
egg
makrell i tomat
fete oster
linfrø
majones

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 11:02   #9
smiley75
Juniormedlem
 
smiley75 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 26
smiley75 er på en erverdig vei

Sv: Hvilke fettkilder bruker dere?

Tusen takk for gode tips! Et spm til bare, hva lager dere med kokosmelk? Er helt håpløs på oppskrifter og kreativitet når det gjelder matlaging....

__________________


smiley75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 11:08   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke fettkilder bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av smiley75, her.

Tusen takk for gode tips! Et spm til bare, hva lager dere med kokosmelk? Er helt håpløs på oppskrifter og kreativitet når det gjelder matlaging....

Kakao, kyllingwok, smoothie, kyllingsuppe, tomatsuppe...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 20:48   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke fettkilder bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av smiley75, her.

Tusen takk for gode tips! Et spm til bare, hva lager dere med kokosmelk? Er helt håpløs på oppskrifter og kreativitet når det gjelder matlaging....

Wok
Suppe
Is
Kokkosyoughurt
Kakao

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 10:53   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke fettkilder bruker dere?

denne skal jeg prøve http://www.iherb.com/HealthSmart-Foo...8-g-Each/47704

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke grønnsaker bruker dere? Disen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 15-03-12 08:39
Hvilke grønnsaker bruker dere til middag? Ju9ta Ketolysekuren 8 25-03-11 21:35
Hvilke fettkilder er bra? Vimpane Ketolysekuren 3 09-01-10 16:28
Hvilke kostilskudd bruker dere? Chantelle Generell ernæringsdebatt 0 19-04-09 19:42
Bruker dere kosttilskudd? Hvilke? liten løve Kosttilskudd 4 10-01-08 17:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no