Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har du en red flag-vekt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-12, 10:52   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har du en red flag-vekt?

Vil bare si at det for meg ikke handler om eventualiteter og realiteter, men innstilling! Sier jeg til meg selv at jeg garantert ikke skal gå opp til nesten hundre kilo igjen, og tror på det, så vil det faktisk virke inn, tror jeg. For jeg skal aldri tilbake dit, sånn er det bare!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 11:38   #27
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Har du en red flag-vekt?

Jepp, max. 58 kg (jeg er knøttis!). Egentlig er det et par kg mer enn jeg vil se som max også. Forleden dag viste vekta 57,8 kg og jeg følte meg så oppblåst at det kjentes ut som magen lå utover skrivebordet... Ble litt i overkant lang 17. mai-feiring kan man si - og noen dager med vanlige brødskiver gjør at jeg ser ut som jeg er gravid i 6. mnd.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 11:38   #28
Malice
Medlem
 
Malice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 55
Innlegg: 211
Malice er ny på veien

Sv: Har du en red flag-vekt?

Jeg har aldri hatt noen normalvekt i voksen alder, så jeg aner faktisk ikke hvilken vekt som vil kle meg i det hele tatt. Langsiktig mål er å komme under 70, helst enda mer, jeg er 161 høy. Og jeg tenker at 70 kg da vil stå som redflag resten av tiden. Skal aldri bli sykelig overvektig igjen!

__________________


Malice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 17:15   #29
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Har du en red flag-vekt?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vil bare si at det for meg ikke handler om eventualiteter og realiteter, men innstilling! Sier jeg til meg selv at jeg garantert ikke skal gå opp til nesten hundre kilo igjen, og tror på det, så vil det faktisk virke inn, tror jeg. For jeg skal aldri tilbake dit, sånn er det bare!

Igrunn helt enig, men det hender det er andre tiltak som trengs enn å ta seg sammen. Det er jo noe galt dersom medisiner, sykdom, angst osv gir deg 20-30 eksra kg. Selv er jeg bitter på at legen ikke grep inn i forhold til medisinering. Heldigvis er de kg straks borte og står overvekt som bivirkning neste gang, ja da er ikke jeg enkel å overtale...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 17:23   #30
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Har du en red flag-vekt?

Min er 60 kg. Over den vekta har jeg ikke vært på en lang stund, uansett kosthold, så regner med det skal gå bra. Jeg er ikke så høy, så 60 kg er ikke så langt unna overvekt for min del.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 17:29   #31
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Har du en red flag-vekt?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vil bare si at det for meg ikke handler om eventualiteter og realiteter, men innstilling! Sier jeg til meg selv at jeg garantert ikke skal gå opp til nesten hundre kilo igjen, og tror på det, så vil det faktisk virke inn, tror jeg. For jeg skal aldri tilbake dit, sånn er det bare!

Akkurat sånn er det for meg også!

Nå ligger jeg for det meste på en plass på rundt 79-82 kg, men ser jeg 83-tallet (noe jeg gjør innimellom) så må jeg være veldig bevisst de neste dagene, for mer enn 83 kg er ikke akseptabelt for min del. Så akkurat nå er red-flag vekten 83 kg.

Regner med at denne grensen går ned mot 80 kg etterhvert, planen er å få fjernet overflødig hud, og med det så forsvinner det nok noen kilo da også.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 18:23   #32
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Har du en red flag-vekt?

Hmm.. min red-flag vekt har i alle år vært 100kg

Husker klart og tydelig da jeg i en alder av 15 så 100tallet første gang. Det hjalp - en stund.. (og ikke betydelig mye heller)

De siste årene (he****s samboerkilo) har derimot vært en god del over red-flag.

Den dagen jeg havner under 80, så skal jeg sette det som red-flag, da jeg i mitt voksne liv aldri har vært under det.

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 19:10   #33
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Har du en red flag-vekt?

Min red flag-vekt, er 60kg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 19:44   #34
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Har du en red flag-vekt?

Min red flag-vekt er 65-67

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 20:30   #35
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har du en red flag-vekt?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vil bare si at det for meg ikke handler om eventualiteter og realiteter, men innstilling! Sier jeg til meg selv at jeg garantert ikke skal gå opp til nesten hundre kilo igjen, og tror på det, så vil det faktisk virke inn, tror jeg. For jeg skal aldri tilbake dit, sånn er det bare!

Jeg er jo den fremste forkjemperen av at det er innstilling det kommer an på, men jeg har fått en lærepenge med disse kiloene. For det har vært helt likegyldig om jeg har vært flink eller ikke, eller alle andre faktorer man kan kontrollere direkte eller indirekte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 21:39   #36
Pal
Juniormedlem
 
Pal sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Porsgrunn, Telemark
Alder: 57
Innlegg: 41
Pal er på en erverdig vei

Sv: Har du en red flag-vekt?

Jeg har veid mellom 104 - 108 i mange år nå. Har lest at med mine 180cm så krysser jeg grensen fra fedme til overvekt når jeg kommer ned på 97 kg (leste til og med en plass at det ble kallt "lett overvektig" likte det :-) Så det skal være red-flag grensa mi heretter. Bare 2 kg til :-) Jeg trener en del vekter, men ser alikevel overvektig ut pga jeg får det i ansiktet, men nå hjelper det :-)

__________________



Pal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 23:58   #37
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Har du en red flag-vekt?

Jeg har en øvre og nedre grense...vil ikke under 65kg og ikke over 70kg. Men slik jeg lever og spiser nå,så er det helt uanstrengt å få det til vekten har funnet sin ideellvekt på 68ish..

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 08:42   #38
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Har du en red flag-vekt?

Jeg vil ALDRI se 80 tallet på vekta igjen! Og når jeg har gått ned de kiloen jeg ænsker så vil nok 75 kg være min red-flag vekt. Jeg er 173 cm og ønsker å bli mellom 67 og 70 kg.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 08:48   #39
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Har du en red flag-vekt?

Jeg blir stressa når vekta nærmer seg 70. Det er helt i øvre grense av min normalvektsBMI. Jeg trives best lenger ned, sånn 60-62. Men kroppen min reagerer dårlig på tvang, så her må det lirkes og lures, mer enn slankes... :-/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 09:20   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har du en red flag-vekt?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Igrunn helt enig, men det hender det er andre tiltak som trengs enn å ta seg sammen. Det er jo noe galt dersom medisiner, sykdom, angst osv gir deg 20-30 eksra kg. Selv er jeg bitter på at legen ikke grep inn i forhold til medisinering. Heldigvis er de kg straks borte og står overvekt som bivirkning neste gang, ja da er ikke jeg enkel å overtale...

Jeg må få presisere at det har INGENTING å gjøre med å ta seg sammen, null niks nada. Jeg er en trassig person, og en sånn måte å tenke på hadde gjort at jeg hadde tatt dårlige valg i stedet for. Noe spesielt disiplinert er jeg heller ikke.
Jeg har ikke bare lagt om kostholdet de siste seks årene, men jeg har også jobba ganske mye med bevisstheten min i forhold til helse, både mentalt og fysisk. Jeg har hatt veldig mange utfordringer her, så det har vært relevant. Jeg er sterkt insulinresistent (medisinert), PCOS (som jeg har spist meg mer eller mindre symptomfri fra), lavt stoffskifte -med alle morsomheter det fører med seg, pluss noen psykiske utfordringer ... og så videre.
Det har tatt en evighet, mye tålmodighet, og det har krevd en massiv innsamling av kunnskap for å komme seg ned i normalvekt og bli såpass frisk som jeg er i dag, men så har jeg også da fått anledning til å se på alle andre aspekter, og jeg er glad for å kunne si at helse har blitt det som har fått mest fokus på sikt.
Men jeg har jo holdt vekta ganske lenge nå, og går til og med fortsatt litt ned. Og det med bevisstheten tror jeg er ekstra viktig å ha med seg, når man kommer f.eks. i omstendigheter som du nevner, i forhold til medisinering.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er jo den fremste forkjemperen av at det er innstilling det kommer an på, men jeg har fått en lærepenge med disse kiloene. For det har vært helt likegyldig om jeg har vært flink eller ikke, eller alle andre faktorer man kan kontrollere direkte eller indirekte.

Joda. Men sånne eventualiteter kan jeg bare ikke bruke energien min på å tenke på, altså. Det som skjer det skjer, jeg kan ikke si deg mer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
mål, vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekt som ikke viser vekt ... NinaOp Generell diskusjon 18 28-02-12 22:07
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16
opp i vekt? susanna Ketolysekuren 3 03-07-06 12:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no