Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-09, 03:57   #1
Chris85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I Nord
Innlegg: 5
Chris85 er på en erverdig vei
Question

Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Jeg veide 66kg da jeg begynte på ketolysekuren for en uke siden. Jeg er 160 høy og lurer på hvilken effekt jeg kan forvente av kuren? var nede i 62 kilo i går=)=)
Vet at man skal ha 10-15 kg i overvekt egentlig for å gå på denne kuren. jeg kan strengt tatt ikke gå ned mer enn 8 kilo ca. Er det noen andre her med samme "vekttapsgrense" som har erfaringer med dette?


Sist redigert av Chris85 : 30-03-09 kl 04:20.
Chris85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 08:40   #2
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: veier jeg for lite for ketolysekuren?

Du veier kanskje litt lite ja... Det kommer sikkert noen svar fra ekspertene her inne også, så vent til du får svar av dem å da

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 09:49   #3
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: veier jeg for lite for ketolysekuren?

du er jo allerede innenfor normal BMI.... men om man klarer å gå ned de ønskede kiloene på kuren til tross for det, så er det vel ingen som kan si at du ikke kan gå på kuren men det er ikke sikkert det går så fort nedover...

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 22:27   #4
Donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 48
Donna er på en erverdig vei

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Sliter litt med det samme selv nå. Har begynt igjen på kuren nå. Er 66 kg nå og ønsker meg ned 4-6 kg til. Eg er også litt usikker på om eg gjør det riktige, men trives så godt med maten og følelsen. Så eg prøver en stund hvertfall

__________________



Donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 22:40   #5
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Donna, her.

Eg er også litt usikker på om eg gjør det riktige, men trives så godt med maten og følelsen. Så eg prøver en stund hvertfall

Samme her...Mulig jeg veier "litt for lite", men jeg vil ned de siste 5 kg!! Trives så godt med LCHF at jeg kommer til å fortsette Har merket at jeg ikke har gått noe særlig ned i vekt, men det har forsvunnet (noen få) cm Tenker at dette går sakte, men sikkert, jeg!
Merker at med en gang jeg bare skeier ut pitte litt blir jeg sååå oppblåst og ubehagelig mett

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 00:32   #6
Chris85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I Nord
Innlegg: 5
Chris85 er på en erverdig vei

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Ja jeg blir også å fortsette, fin kur å holde seg til siden den er så streng. Enten er man på den eller ikke liksom. Men kan jo hende ja at det vil gå veldig mye saktere...
Men blir spennende å se om jeg går ned noe mer enn fra 65,5 til 62/63. For jeg har ikke veid mindre enn det på årevis. 62 veide jeg en gang før jul så visste egentlig at jeg klarte å gå ned til dit.

Jeg skrev e-post til Torkil Andersen om jeg veide for lite og fikk til svar at "kuren virker på alle, årsaken til at den anbefales spesiellt for de med
over 10 kilo overvekt er at de ofte har problemer med å lykkes med vanlige
slankekurer."

Chris85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 08:38   #7
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Jeg veide 68 når jeg begynte i januar. Til nå har jeg gått ned 5.5 kg, det går ikke veldig fort, men jeg føler at jeg ikke slanker meg, jeg har bare begynt å spise annerledes og det gir en bonus i form av mindre fett på kroppen.

Men om ikke kiloene har rast så er jeg veldig fornøyd med målebåndet. 14.5 cm mindre rundt midjen.

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 08:39   #8
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Hmm... Ei jeg vet om fikk en sånn stopp og manglet bare noen kilo.. Hun startet å legge til litt karber hver dag, bare 20-50 altså og det fikk fart på henne så hun gikk ned de siste kiloene

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:15   #9
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

har heller ikke så mange kg igjen.er 172h og 74kg ca.håper jeg kommer under 70.går sakte nå,men har minsket i cm

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 15:59   #10
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Når jeg startet for 2 mnd. siden veide jeg 67 kg, og jeg er 172 høy. Så er jo egentlig normalvektig. Men har slitt med å prøve å få av ca 7-8 kg i sikkert 5 år nå og er ganske lei av å sprekke eller gi opp slankekurer. Jeg synes denne kuren er veldig bra fordi den er streng (man kan ikke BARE spise en liten håndfull potetgull eller LITT smågodt), og dessuten går jeg ikke så fort lei.
Jeg merker jo at vekta ikke raser,sånn som den muligens gjør om man har mange kilo overvekt, men jeg har gått ned 4-5 kilo nå eter 2 mnd og det føles veldig bra å endelig lykkes
Så jeg vil hvertfall si at denne dietten funker uansett om du ikke har så mange kilo ekstra

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 16:58   #11
Donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 48
Donna er på en erverdig vei

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Momse, her.

Merker at med en gang jeg bare skeier ut pitte litt blir jeg sååå oppblåst og ubehagelig mett

Ja det er akkurat sånn her også. Har ikke noe ønske om å holde noe annet kosthold enn dette her. Men så skal dette være en KUR. Og da er det jo meningen at det skal avsluttes en gang. Eg har forsøkt for noen uker siden å gå over til generell lavkarbo. Med litt fedon brød og kikerter og sånt. Men eg fikk bare problemer. Helt ustabil i kroppen ble eg. Oppblåst og cravings HELE tiden. Og når man først er der så er det vanskelig å komme tilbake. Men nå har eg vært der i en uke og eg vil IKKE tilbake til der eg var. Men det er vel ikke bra å leve på en kur? Lurer veldig på dette her. Ikke meningen å kuppe tråden forresten Veldig bra at noen tok opp dette her

__________________



Donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 19:21   #12
Kristina S
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 24
Kristina S er på en erverdig vei

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Jeg er enig. Jeg er ca. 158 cm og veier 66 kilo. Du har gått ned fort nå, men vekttapet stabiliserer seg etter hvert. Jeg går ned kanskje 2,5 kilo i måneden. Det er jo en grei menge vekttap på en måned og ikke for mye. Tror ikke det er usunt å gå på ketolyse selv om man har normal BMI. Det mener hvertfall jeg Så jeg kommer til å fortsette til at jeg har nådd idealvekten min.

__________________
Gått ned 11 kilo!
13 kilo to go!
Kristina S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins introduksjonsdiett/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 20:21   #13
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Donna, her.

Har ikke noe ønske om å holde noe annet kosthold enn dette her. Men så skal dette være en KUR. Og da er det jo meningen at det skal avsluttes en gang.

Det trenger ikke være en kur. Man trenger ikke gå helt over til fedon etter man er ferdig. Men bruke litt tid på å finne ut hva man kan leve med - og husk at det er bedre å kutte karbohydrater enn å kutte fett. For mye karbohydrater er ikke bra uansett hvilket kosthold man har, særlig hvis man har kommet dit at man er overvektig. Vi må nesten leve med at vi ikke kan gå tilbake til et karbobasert kosthold. sukk...

Når det er sagt, ville jeg anbefalt alle, uansett vekt, å være bevisst karbohydrater. (det er det som skjer på innsiden som teller Hvorfor slite på bukspyttkjertelen og blodårene dine unødig?) Har flere slanke venner som har fått et nytt liv etter å ha kuttet karbo.

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 20:55   #14
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av journey, her.

Jeg veide 68 når jeg begynte i januar. Til nå har jeg gått ned 5.5 kg, det går ikke veldig fort, men jeg føler at jeg ikke slanker meg, jeg har bare begynt å spise annerledes og det gir en bonus i form av mindre fett på kroppen.

Men om ikke kiloene har rast så er jeg veldig fornøyd med målebåndet. 14.5 cm mindre rundt midjen.

Det kaller jeg absolutt å rase ned i vekt! For å ikke være så overvektig, er det helt utrolig hvor fort det har gått - 14,5 cm. på 3 mnd! Du har vært flink!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 23:23   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Donna: Jeg må si meg enig med det svaret du alt har fått. Og det finnes folkegrupper som lever som våre forfedre gjorde, og spiser ketogent store deler av året, og ellers etter sesongen. Så hvorfor skulle ikke vi kunne gjør det resten av livet?
Jeg har for egen del lært via Atkins som starter ganske likt som Ketolyse, å lære kroppen min å kjenne.
Jeg har fint tålt overgangen, men ikke særlig langt. Sånn jeg lever nå, på mellom 50-100 kh om dagen, og fortsatt ganske mye fett, så kan jeg tilføye alt av belgefrukt og nøtter og en og annen frukt uten at det gir meg trøbbel (eller, det spørs faktisk på frukten). Men jeg vet at dersom jeg skulle hive meg på fullkornspasta og grove brød så hadde systemet klappa sammen. Sånn er det bare. Så LCHF for evah!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 19:17   #16
Superkaja
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 8
Superkaja er på en erverdig vei

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Jeg er også det man vil kalle normalvektig nå, med BMI på 22, men følger allikevel et LCHF - kosthold, fordi jeg i tillegg til at jeg gjerne vil ned de 5 siste kiloene(), merker et utrolig overskudd, ingen sultfølelse og både føler meg bedre og synes jeg ser bedre ut. For halvannet år siden hadde jeg en BMI på 27, og trente intensivt hver dag i 4 måneder da jeg var på skole på Zanzibar hvor idrett og trening var en stor del av hverdagen, og gikk ned 4 kilo på det. Da jeg kom hjem gikk jeg ned 7 kilo på ketolyse, og nå har jeg gått ned 5 til den siste måneden, snart i mål
Så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg over, jeg har i alle fall bare merket positive effekter!

Superkaja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En god blanding av ketolyse og Fedon Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 10:34   #17
hildenico
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 3
hildenico er på en erverdig vei

Sv: Veier jeg for lite for ketolysekuren?

Jeg er 159 cm og veide 69 kg ved oppstarten for 5 dager siden. Har gått ned 3 kg! I tillegg har magen begynt å fungere igjen, hadde problemer med hard mage og sjelden avføring før jeg startet, og nå fungerer den som en klokke-to ganger om dagen. I boken står det jo at man kan få problemer med "forstoppelse", men jeg har altså opplevd det motsatte. Jeg er kjempefornøyd, og synes det har gått lettere enn jeg hadde trodd, stixen ble positiv etter første dag, og det eneste jeg virkelig savner er frukt. Søtsuget etter middagen er også nesten borte... Målet mitt er 58 kg, gleder meg til fortsettelen:-)

hildenico er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Svar

Emneord
grense, vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lite gang på ketolysekuren min...hjelp Superslimithink Spørsmål og svar 2 24-09-08 23:09
Hvis du veier: Veier du før eller etter steking? Impulsiw Spørsmål og svar 6 18-09-08 17:32
Teller og veier dere alt? AltforStor Ketolysekuren 9 19-08-07 22:21
Hvor ofte veier du deg? synne Generell diskusjon 14 01-01-05 04:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no