Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Holde en stabil vekt!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-11, 17:04   #1
Mariahm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 3
Mariahm er på en erverdig vei

Holde en stabil vekt!

Jeg er en jente på 20 år som er ca 170 cm høy, og veier nå 68 kg. Har over en periode på ca et år gått ned fra 75. Nå er jeg på et punkt hvor jeg egentlig bare ønsker å holde vekten, har helt siden jeg var veldig liten gått opp og ned som en jojo. Jeg liker lavkarbo, men føler at det er veldig vanskelig i helger med fester, venner osv. Da mitt egentlige ønske nå er å holde vekten stabil, og til en viss grad spise lavkarbo da jeg ikke har et behov for brød, pasta osv. lurer jeg på om det hadde vært mulig å holde en stabil vekt hvis jeg spise lavkarbo i ukedager og godteri/alkohol på lørdager? Forstår selvfølgelig at dette ikke er helt ideelt, og at jeg ikke vil ned i vekt, men tror dere at det er mulig?

Jeg liker fordelene ved lavkarbo, men klarer ikke leve det helt ut, og syns egentlig at dette hadde vært en grei løsning dersom det fungerte. Trener også et par ganger i uken.

Mariahm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 18:34   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Holde en stabil vekt!

Hva med og ikke feste og spise feil HVER helg?

Du må nesten prøve ut selv hvordan dette vil fungere for deg i lengden. Voldsomt inntak av sukker og stivelse i helgene og ingenting i uka kan bli litt belastende fordi kroppen går av og på fettforbrenning, men du må nesten bare prøve deg fram selv.

Jeg ville kanskje valgt ut en eller maks to helger i mnd, og kanskje bare EN dag hver av disse helgene, prøvd og brukt sukkerfri brus, og ikke overdrevet inntaket av feil mat så du slipper og fråtse. Dette siden du kan trigge noe sinnsykt sukkersug og da blir hverdagene i uka etter helga ganske så tøffe... Godteri MÅ du ikke spise, og må du feste/drikke, finnes det mange gode lavkarboalternativer - du må liksom ikke drikke de søteste drinkene heller Spis heller peanøtter enn potetgull og mørk sjokolade istedet for smågodt så er du jo allerede på rett vei

Den gyldne middelvei bør være noe å ha i bakhodet, fest blir det uansett hvordan man drikker/spiser

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:47   #3
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holde en stabil vekt!

Det blir vel litt som en røyker som går over til festrøyker, det går jo på sett og vis, helt til festrøyken tennes mens en står i sminken på badet og før en i det hele tatt har kommet på festen.

Med andre ord, så lenge du klarer å holde deg til en og annen gang, så går det greit, men pass på at en og annen gang ikke blir ofte og til slutt alltid- da havner du bare tilbake på gamle tralter, kjenner det selv, altfor godt desverre

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 03:23   #4
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holde en stabil vekt!

Hei Mariahm.

Du kan leve lavkarbo 6 dager i uken og drikke og spise chips på lørdagen, og samtidig gå ned i vekt. Så du burde definitivt kunne vedlikeholde det. Men søtsaker ville jeg unngått mest mulig. Og utsett inntak av karbene lengst mulig ut mot kvelden.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 10:14   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Holde en stabil vekt!

Hva med å legge gradvis om til et Lindberg-kosthold? Der har du jo mye større valgmuligheter, og ikke ketose (om du har vært i ketose, da) å ta hensyn til. Det er det mange som gjør når de skal vedlikeholde.
Alkohol er jo ikke det største problemet i seg selv i forhold til vektoppgang, men hvor alkoholen kommer fra. Om du drikker tørre hvitviner/musserende, rødvin, brunt/hvitt brennevin uten tilsatt sukker, drinker med lettbrus, en og annen lite-øl, så er jo saken egentlig ganske grei. Og når det kommer til godteri så finnes det jo som nevnt over mange alternativer som ikke er så slemme mot blodsukkeret som vanlig melkesjokolade, potetgull, f.eks. Og det handler jo ikke bare om å holde vekta, men også å føle seg bra.
Litt enklere om du går mer i detalj om hvordan du ser for deg disse skeie-ut-helgene dine!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:47   #6
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Holde en stabil vekt!

Mye fornuftig sagt her med tanke på måtehold:-) Tror ikke det blir noe problem så lenge utskeielsene ikke varer fra fredag morra til søndag kveld. Jeg har hatt stabil vekt i over 6 mnd nå, og lever ikke strengt i det hele tatt. Velger lavkarbo når jeg selv kan velge, og spiser dessert når jeg får servert. Står det søtsaker på bordet, lar jeg være å spise tom skåla, men står det nøtter, blir det tomt;-) Når det gjelder alkohol, så drikker jeg mye rødvin og holder meg borte fra øl. Ellers tenker jeg ikke spesielt mye over det, og vekta er stabil +/- en til to kilo.

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
stabil, vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ost, hva er grunnen til at noen må holde seg unna den for å gå ned i vekt? ada-emilie Spørsmål og svar 14 20-03-10 14:43
Hvordan holde stabil vekt etter endt kur? hoppetussa Spørsmål og svar 10 10-03-10 12:42
Holde vekt nede etter kuren janne87 Ketolysekuren 3 10-07-09 22:32
Hvilken diett for å holde blodsukkeret stabilt, men ikke gå ned i vekt? krokodillen Spørsmål og svar 2 04-07-09 07:53
Hva er ditt beste tips for å gå ned i vekt på ketolyse, og for å holde vekten etterpå camillasnilsen Ketolysekuren 3 28-04-08 18:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no