Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva er anbefalt fettprosent?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-07, 22:00   #1
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Hva er anbefalt fettprosent?

Etter jeg fikk Tanita vekta, har jeg blitt mer opptatt av fettprosenten enn selve vekta. Jeg har jo satt meg et mål at jeg skal ned til 70 kg, noe jeg antok ville være passelig for min figur og høyde. Men så tenker jeg at det må jo være viktigere å bli kvitt fettet, enn at vekta skal være på et bestemt tall. Hvis jeg når vektmålet mitt, så vil fortsatt fettprosenten være i den øverste delen av det som er ansett som helsemessig OK.
Der står det at kvinner på 40 bør ligge mellom 23 og 34%. Jeg kunne da tenke meg å ligge sånn ca. midt i, hvis dette er reelle tall? Er det noen som vet hva som er anbefalt, for ei sprek 41 års ung dame??

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 22:11   #2
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er anbefalt fettprosent?

Jeg ville droppet å tenke på vekten og heller sett på bare fettprosenten hvis jeg skulle valgt. Men du får ikke korrekt fettprosent på en badevekt. De regner kun ut etter en tabell som er lagt inn som et gjennomsnitt.
Syntes du skal gå ned i vekt med et åpent sinn og stoppe når du føler deg vel.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:59   #3
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hva er anbefalt fettprosent?

Hei,
Jeg har fått målt fettprosenten min hos ernæringskonsultent hos NIMI, på svimlende 47 % !!
Anyway, han sa at fettprosenten burde ligge under 31 % for kvinner, ideelt rundt 25-26 %. Men som det blir sagt over her, badevekt som mpler fettprosent er ikke spesielt nøyaktig, men det er jo en fin måte å måle fremgang på

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 11:15   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hva er anbefalt fettprosent?

Bare angående dette med fettprosent.. Jeg har nå blitt normalvektig (162 cm, 63 kilo), men ser tynnere ut enn søstra mi (som veier rundt 60). Vi målte fettprosent her om dagen (badevekt), og jeg har en fettprosent på 28 om jeg ikke husker feil, mens hun har fettprosent på 23.

Med andre ord, selv om jeg er tynnere enn henne - så er jeg mere usunn (tykkere, om man vil). Poenget mitt er at volum er ikke alt, det er sammensetningen som teller!

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er din "Akilleshæl" mtp lavkarbo? Borealis Lavkarbo generelt 27 17-07-06 18:01
hva gjør jeg? dingpot Generell diskusjon 24 10-06-06 22:27
Omgivelser og hvem skal vite hva? Carisma Generell ernæringsdebatt 1 16-05-06 15:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no