Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fedme kan ikke kureres

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-10, 18:32   #176
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Uffameg her er vi i gang igjen:

* Er det riktig at de som passer på seg selv og ikke får livsstilssykdommer skal betale for alle de som ikke gjør det?
* Overvekt skyldes latskap og dårlige vaner.
* Fortsetter helsevesenets utgifter til livsstilssykdommer å vokse, kommer det et opprør fra skattebetalerne.


(han glemmer jo at overvektige mennesker også betaler skatt... )

http://vgdebatt.vgb.no/2010/10/25/lev-usunt-betal-selv/

Leder for landsforeningen for overvektige mot en yrkespolitiker på radio norge nå nyss - han blir jo sånn overkjørt, og han har jo ingen argumenter å komme med... Enn om lavkarbo-vennene våre kunne stilt opp i stedet?

Har skrevet en utfordring til han i kommentarfeltet - men jeg skal først se at kommentaren blir godkjent

Jo mer dette er et tema - jo større debatt - samttidig MÅ lavkarbovennene våre snakke høyere - tydeligere - velge andre fora. Se bare ALLE damebladene den siste mnd - de har jo lavkarbo-kosthold som anbefaling alle sammen! Tenk på alle de som abonnerer - de når jo MANGE mennesker!

Tror lavkarbo-vinden vil ligge over landet i lang lang tid framover

Hvorfor er det så mange yngre, spreke, slanke folk som dør etter harde tak?? KANSKJE hadde de samme disposisjoner for sykdommer etc som vi fete har, men hos oss fete er det lettere å SE at ting kan utarte seg ille nettopp grunnet ev kontroll for fedmen?? Senest i forrige uke var det en sprek, ung, vital herremann som døde helt plutselig etter en fjelltur. INGEN hadde trodd at noe feilet HAM! Han jogget jo hver kveld og var SÅ obs på helse og kosthold. Likevel kom dagen hans før min...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 18:33   #177
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Uffameg her er vi i gang igjen:

* Er det riktig at de som passer på seg selv og ikke får livsstilssykdommer skal betale for alle de som ikke gjør det?
* Overvekt skyldes latskap og dårlige vaner.
* Fortsetter helsevesenets utgifter til livsstilssykdommer å vokse, kommer det et opprør fra skattebetalerne.


(han glemmer jo at overvektige mennesker også betaler skatt... )

http://vgdebatt.vgb.no/2010/10/25/lev-usunt-betal-selv/

Leder for landsforeningen for overvektige mot en yrkespolitiker på radio norge nå nyss - han blir jo sånn overkjørt, og han har jo ingen argumenter å komme med... Enn om lavkarbo-vennene våre kunne stilt opp i stedet?

Har skrevet en utfordring til han i kommentarfeltet - men jeg skal først se at kommentaren blir godkjent

Jo mer dette er et tema - jo større debatt - samttidig MÅ lavkarbovennene våre snakke høyere - tydeligere - velge andre fora. Se bare ALLE damebladene den siste mnd - de har jo lavkarbo-kosthold som anbefaling alle sammen! Tenk på alle de som abonnerer - de når jo MANGE mennesker!

Tror lavkarbo-vinden vil ligge over landet i lang lang tid framover

Hvorfor er det så mange yngre, spreke, slanke folk som dør etter harde tak?? KANSKJE hadde de samme disposisjoner for sykdommer etc som vi fete har, men hos oss fete er det lettere å SE at ting kan utarte seg ille grunnet nettopp fedmen?? Senest i forrige uke var det en sprek, ung, vital herremann som døde helt plutselig etter en fjelltur. INGEN hadde trodd at noe feilet HAM! Han jogget jo hver kveld og var SÅ obs på helse og kosthold. Likevel kom dagen hans før min...RIP.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 18:59   #178
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor er det så mange yngre, spreke, slanke folk som dør etter harde tak?? KANSKJE hadde de samme disposisjoner for sykdommer etc som vi fete har, men hos oss fete er det lettere å SE at ting kan utarte seg ille grunnet nettopp fedmen?? Senest i forrige uke var det en sprek, ung, vital herremann som døde helt plutselig etter en fjelltur. INGEN hadde trodd at noe feilet HAM! Han jogget jo hver kveld og var SÅ obs på helse og kosthold. Likevel kom dagen hans før min...RIP.

Jeg så en del av en forelesningsserie fra UCSF der de så på mytene rundt overvekt og fedme. Gruppen i BMI skiktet 25-30 hadde mindre dødlighet en normalvektige !

Linken er her om noen har lyst til å se! http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16713

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 21:45   #179
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

* Er det riktig at de som passer på seg selv og ikke får livsstilssykdommer skal betale for alle de som ikke gjør det?

TJa, er det riktig at de som passer på seg selv og går med refleks skal betale for de som ikke gjør det og blir påkjørt og havner på sykehus?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 21:46   #180
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fedme kan ikke kureres

Denne tråden startet utrolig interessant - de spørsmålene Nerthus stilte syns jeg er svært relevante. Hvorfor spiser man mer mat når man spiser karbo? Jeg lurer på om svaret på dette kan gi noen aha-opplevelser. I dette må man vel også ta i betraktning at man må ha insulin i blodet for å få til å lagre fett i cellene også? Uten insulin er det vel ikke så effektiv fettlagring hvis jeg ikke har misforstått alt fullstendig?

Sitter her etter en ørliten sprekk i helgen - et par kopper te med fruktsukker i stedet for sukrin. Jeg tåler det jo - sånn for blodsukkeret så pyttsann - skal jo kose seg litt også, sant ja? Og da jeg ikke skulle på jobb i dag, mandag, så kunne jeg sikkert ta en kopp da også... Eller to? Og så står det litt rester etter festlig lag på lørdag, saltstenger og chilinøtter på bordet her, og vips så var de borte de også - ikke at jeg var sulten egentlig, hadde bare lyst på litt i munnen... Og nå sitter jeg her med den vante følelsen av å være stinn, akkurat som jeg brukte å være hver kveld før jeg begynte på lavkarbo.

Så spørsmålet "Hvorfor spiser jeg så mye når jeg spiser karbohydrater?" er svært nærliggende og interessant for meg akkurat nå

Og ja, i morgen er en ny lavkarbo-dag!

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 21:48   #181
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

TJa, er det riktig at de som passer på seg selv og går med refleks skal betale for de som ikke gjør det og blir påkjørt og havner på sykehus?

eller hva med alle som røyker og drikker og må på sykehus??

eller dem som selvskader seg selv? Basehoppere som må reddes ned fra fjellsider med helikopter?

VI BETALER SKATT alle sammen.. da bør vi få noe igjen ja :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 21:50   #182
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Hvis man er BÅDE feit, drikker, selvskader, ekstremsportutøver, røyker og er annen rusmisbruker etc etc får man mest avkastning for pengene...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 21:51   #183
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvis man er BÅDE feit, drikker, røyker og er annen rusmisbruker får man mest avkastning for pengene...

spørs om man får noe særlig avkastning på resten av livet da , hehe

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:15   #184
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor er det så mange yngre, spreke, slanke folk som dør etter harde tak?? KANSKJE hadde de samme disposisjoner for sykdommer etc som vi fete har, men hos oss fete er det lettere å SE at ting kan utarte seg ille grunnet nettopp fedmen?? Senest i forrige uke var det en sprek, ung, vital herremann som døde helt plutselig etter en fjelltur. INGEN hadde trodd at noe feilet HAM! Han jogget jo hver kveld og var SÅ obs på helse og kosthold. Likevel kom dagen hans før min...RIP.

AKKURAT det jeg mener. Det er så lett å se det på en som er fet, at den personen kanskje ikke tåler maten.
De som blir syke eller dør på andre måter, blir som regel ALDRI satt i forbindelse med dårlig toleranse av karbohydrater. Ei dame som var kjent i Kondis miljøet, løp maraton og halvmaraton og var i kjempeform, døde plutselig i en alder av 55 år - slag. Idrettsfolk spiser MYE karbohydrater, jeg skulle i det miljøet tygge i meg 700-1000 gram per dag. Hva gjør det med kroppen tro - tenk hvordan cellene må ha det. I millitæret måtte vi trene på hvordan det var å løpe med gassmaske - du får nesten ikke luft i det hele tatt. Helt jævlig. Sånn må jo cellene ha det når de ikke får fett i det hele tatt, bare i små super, istedet får de glukose (gass). Helt, helt sykt.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:42   #185
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Uffameg her er vi i gang igjen:

* Er det riktig at de som passer på seg selv og ikke får livsstilssykdommer skal betale for alle de som ikke gjør det?
* Overvekt skyldes latskap og dårlige vaner.
* Fortsetter helsevesenets utgifter til livsstilssykdommer å vokse, kommer det et opprør fra skattebetalerne.


(han glemmer jo at overvektige mennesker også betaler skatt... )

http://vgdebatt.vgb.no/2010/10/25/lev-usunt-betal-selv/


Erik Lundesgaard er inne på et spor som mange korttenkte har vært før ham. Hvis vi kjører sporet hans helt til endestasjonen, vil vi få et radikalt annerledes samfunn enn det vi har i dag. Et slikt samfunn vil i ekstrem grad favorisere de med mye ressurser.

Problemet er grensesettingen. Hvis jeg sykler i Marka og går på trynet og brekker en arm, vil det normalt være selvforskyldt. Jeg kunne spasert en rolig tur i stedet. Eller ville vi hatt en kommisjon som vurderte om den rolige turen som resulterte i en forstuet ankel egentlig var unødvendig og dermed definere skaden som selvforskyldt? For ikke å snakke om å utsette seg for ekstrem fare, slik som alpin skikjøring eller motorsykkelkjøring. Alt dette er unødvendige aktiviteter som i bunn og grunn er lite samfunnsnyttige. Dermed er det lett å argumentere for at de som belaster helsevesenet med resultatet av slik unødvendig aktivitet, må ta regningen selv. Lundesgaard argumenterer jo med at vi finner det helt naturlig at vi dekker utgiftene til hull i tennene selv, når vi har vært så dumme å spise søtsaker uten å pusse tennene godt etterpå.

Personlig har jeg betalt så mye skatt så langt i livet, at jeg ville kommet ekstremt godt ut av et system hvor jeg kun betalte for de offentlige tjenestene jeg brukte etter “pay-as-you-go”-prinsippet. Jeg skulle naturligvis betalt minimalt med skatt i et slikt system, og satt av penger til hjerteoperasjoner eller tegnet en god helseforsikring. Allikevel skurrer en slik løsning i mine ører. Vi lever tross alt i et samfunn, og kan ikke plukke fordeler fra øverste hylle, samtidig som man ikke aksepterer ulempene.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedme er ikke noe man HAR, man ER feit! Kanutten Nyheter / media 57 13-10-10 09:36
Masterstudium i fedme xtra Artikler 2 07-10-10 12:24
Fedme! :D fettnurket Livets lyse side 6 09-09-10 10:11
Fedme dreper Fjonken Nyheter / media 3 27-06-06 13:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no