Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Om å være sulten på ketolyse ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-12-07, 07:16   #1
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 47
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av
Question

Om å være sulten på ketolyse ...

Er det normalt å ha en helt annen type sultfølelse? Jeg er ikke sånn "knurr" sulten mer, men om jeg ikke spiser etter klokka blir jeg nesten dårlig, svimete, kvalm...skikkelig uttafor. Jada jeg skjønner jo at den naturlige løsningen er å ha lunsjen litt før (men av og til så er det en lett saboterende frøken her...), men er dette det "vanlige"?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 09:12   #2
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Hvor: Nettopp!
Alder: 42
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Om å være sulten på ketolyse...

Jeg har heller ingen sultfølelse på samme måte som før. Merker at jeg kan gå lenge over normale tider før jeg kjenner at magen trenger mat. Men er ikke sulten for det.. Vanskelig å forklare Men kjenner at jeg spiser noen ganger fordi jeg må, ikke fordi jeg har lyst.

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 09:22   #3
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Alder: 47
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Takk for svar!
Kan det være fordi jeg er i første uka her? Dette er vel dag 5?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 09:30   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Ja,det er helt normalt.
Viss du leser i boka (regner med at du følger ketolyse siden du stiller spm her) så ser du at det er normalt med litt sult i starten.

Men spis når du er sulten. Ikke gå etter klokka. Og spis deg mett til hvert måltid.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 09:35   #5
Eva
Seniormedlem

Eva sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 62
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Hei Megvel

Jeg var også mye sulten til å begynne med. Tror det hang sammen med at jeg var vant til å stoppe noe i munnen hele tiden. Likeledes var jeg vant til store porsjoner, og det alltid å skulle ta to ganger. Det psykologiske hadde en stor rolle der. Det gir seg etter en uke elller to og da vil du merke at du er mett - mett - mett!

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 18:43   #6
Millsi
Medlem

Millsi sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Millsi er på en erverdig vei

Sulten,ja...kjenner meg ikke sulten noe mer jeg heller. MEN jeg blir skikkelig UVEL om jeg ikke spiser. Var redd jeg skulle besvime på jobb i dag. Ganske travelt,så det ble ikke lunsj før kl 13.00..det er litt for sent. Lenge siden kl 07 og frokost! Hadde IFA i bilen,og knaska det på veien (hjemmesykepleien). neste gang skal jeg ta med meg maten I bilen)

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 19:47   #7
michelle_a
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bergen
Alder: 38
michelle_a er på en erverdig vei

Sv: Om å være sulten på ketolyse ...

Jeg ble utrolig fort sulten igjen de to første ukene. Jeg holdt på å bli sprø!

Men nå går det lang tid mellom siste måltid og hvortid jeg blir sulten igjen. Jeg har tatt meg selv i å nesten spise småting av gammel vane, selv om jeg ikke er sulten...

michelle_a er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse... Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal jeg ned for lite for ketolyse? eno Spørsmål og svar 17 31-07-06 00:19
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 02:53
jeg har vært så sulten idag og i går... skjønner det ikke Iset Induksjonen 2 23-02-04 18:30
Vil du være moderator? HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 22-01-04 10:28

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.