Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Knallgod sitronfromasj ala Atkins

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-04, 02:39   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Knallgod sitronfromasj ala Atkins

Denne lagde jeg idag, den ble faktisk enormt god!!!!

Du trenger:

3 egg
ca 5 ss stevia eller søtningsstoff (ikke vitasweet)
1 sitron
1 kartong kremfløte (1/3 l)
5 plater gelatin

legg gelatinen i kaldt vann i 5 minutter. Pisk kremfløte. Pisk eggene til eggedosis. Rør inn saften av en presset sitron, samt skallet i strimler om du liker det, i eggedosisen. smelt gelatinen i 0,5 dl kokvarmt vann, og hell det i eggedosisblandingen i en tynn stråle mens du pisker.

Sett egge/sitronblandingen i kjøleskapet i ca 10-15 minutter, eller til det begynner såvidt å stivne. Bland i den piskede kremen og la det stivne helt, ca 1 time.

Nyydelig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 09-01-04 kl 15:55.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-10-04, 19:03   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hm.. ha gelatinplatene i kokvarmt vann..? Når man heller det oppi, skal vannet fremdeles være kokvarmt da? Vil ikke eggene stivne, og alt bli ødelagt.. eller?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-10-04, 23:17   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Vannet MÅ være kokende varmt ellers løser ikke gelatinen seg ordentlig opp....
Men du kan avkjøle det litt før du heller det i røren. Jeg husker ikke hva jeg gjorde sist, men jeg tror bare jeg helte det i mens det var varmt. Ble kjempebra resultat. Eggene stivner ikke nei.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 22:49   #4
soffelotta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 4
soffelotta er på en erverdig vei

Sv: Knallgod sitronfromasj ala Atkins:)

Eg prøvde å laga denne no og hadde ikkje meir stevia enn 0,5 ts att, men prøvde meg likevel. Det vart så søtt at alt var berre beiskt. Kva slags form er steviaen du brukte i? Hadde så lyst på noko søtt og godt denne laurdagen men får prøva meg på noko anna

soffelotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 20:20   #5
Heidi2012
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 10
Heidi2012 er på en erverdig vei

Sv: Knallgod sitronfromasj ala Atkins

Lagde denne i dag, og den var kjempe god brukte tagatose istedet da

__________________


Heidi2012 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:46   #6
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Knallgod sitronfromasj ala Atkins

Det vil jeg lagemen kan jeg bruke sukrin og hvor mye da

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 01:22   #7
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Knallgod sitronfromasj ala Atkins

Deilig og frisk! Brukte 1/2 ts stevia i pulverform og skallet av sitronen. Litt mye sitronskall, men ellers veldig god!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 08:35   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Knallgod sitronfromasj ala Atkins

Denne er fantastisk god! Og dere, har dere lime i hus, så prøv å lage den med lime en gang.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 14:15   #9
Hapzen
Medlem
 
Hapzen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 103
Hapzen er på en erverdig vei

Sv: Knallgod sitronfromasj ala Atkins

Ojojoj, denne skal jeg prøve i helgen. Tror dere det fungerer dårlig med sukrin? Eneste jeg har akkurat nå, men kan dra å kjøpe hvis ikke.

__________________
Mvh Helene
Delmål 1: 70 kg ---- NÅDD, Delmål 2: 65 kg ---- NÅDD
Delmål 3: 62 kg, Endelig mål: 60 kg
Hapzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, mer aktivitet :-) Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 14:53   #10
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Knallgod sitronfromasj ala Atkins

Tror ikke type søtning har så mye å si i denne oppskriften

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vidunderlig lavkarbo sitronfromasj med multekrem |Ingrrid Kake/dessert og snacks 0 27-12-11 19:00
Knallgod sjokoladefromasj HP Kake/dessert og snacks 5 08-12-11 15:27
Knallgod fiskegryte BenteR Middag 1 31-03-11 20:39
En KNALLGOD salat! Princez Lunsj 8 20-01-08 01:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no