Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Påsken

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-10, 12:19   #1
Torleiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Torleiv er på en erverdig vei

Påsken

Er det noen som har planer om å reise til fjellet i påsken og alikevel holde seg på kuren. Jeg skal reise på fjellet og være der en uke sammen med mine svigerforeldre. Det blir utrolig vanskelig å klare å holde kuren oppe i en liten hytte på fjellet når jeg er på besøk. Noen forslag på hva jeg kan gjøre, det vil jo bli mange fristelser

Torleiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 13:26   #2
Trin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 40
Trin er på en erverdig vei

Sv: Påsken

Jeg skal og på hyttetur. Det blir mann og barn samt mine foreldre. Og ja - jeg skal holde kuren! Må jo ikke proppe i seg masse som ikke er bra for en, og som i tillegg ødelegger det du har jobbet for bare fordi det heter "nå skal vi kose oss".

Sjekk litt rundt på forumet her etter gode oppskrifter du kan lage, og si at du gjerne vil ha ansvaret for maten i påsken. Du kan jo evt. koke poteter, pasta osv til de? Desserter og bakst finner du jo også her... Det samme gjelder godteri. Så ingen grunn til å planlegge en pause i kuren hvis du ikke vil selv

Trin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 08:36   #3
Tiilda 24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 25
Tiilda 24 er på en erverdig vei

Sv: Påsken

jeg var på fjellet i helgen og "prøvekjørte" kostholdet å jeg kan med glede si at jeg ikke kommer til å ta pause i kuren selv om det er påske. Skal på hytta sammen med barna mine og mine foreldre+ noen venner. Jeg har gledet meg lenge til påskeferien og lar ikke det at jeg har byttet kosthold legge noen demper på gleden
Jeg lager osteknekkebrød som jeg spiser til frokost og til lunsj,taco osv... Så spiser jeg stortsett det samme som de andre utenom potet, ris og brød. Jeg lager også en god lavkarbo kake som jeg kan servere til kaffen og litt baconsnacks så har jeg alt jeg trenger for å ha en super påske ilag med venner og familie.
Jeg gjør det litt enklere når vi er på hytta, men det er ikke noe problem å spise sunt fordi om man ikke er hjemme

Tiilda 24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 11:38   #4
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Påsken

Du kan lage mye ferdig før du drar. Brød og knekkebrød. Lag deg eggerøre og kanskje forbered noen sunnere, søte alternativer. Og bacongull feks. Litt lightbrus etc.
Det ketolysebrødet jeg baker, holder seg veldig godt i mange dager og knekkebrød holder seg jo leenge.
Da har du dekket en del måltider. Kjøp også med en pose eller to med frossengrønnsaker, så er det lettere å ikek skeie ut

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 09:52   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Påsken

Hei
Spekemat med eggerøre.
egg og bacon
rømmegrøt ( lavkarbo med johannesbrødkjernemel)
Pizza ( den kan alle spise )
Salat med skinke og fetaost ( evt skinke fra bopks -sjekk innhold)
Ellers lag middager med kjøtt/fisk og grønnsaker samt evt potet/ris/pasta (det siste til de besøkende)
Saus; vildtsaus og fløtesaus i pose, Jackobs bernaise/hollandaise/ rødvinssaus kan brukes i begrenset mengde (knallgode og dyre)
God Påske
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 15:34   #6
Nutteliten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Nutteliten er på en erverdig vei

Sv: Påsken

Torkil:
Er det greit å spise bacongull? Jeg syns det er veldig godt som snacks, tror det utfyller et slags saltbehov. Står 1,6 karbo per 100 gram, og en pose er på 150 gram.

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Spekemat med eggerøre.
egg og bacon
rømmegrøt ( lavkarbo med johannesbrødkjernemel)
Pizza ( den kan alle spise )
Salat med skinke og fetaost ( evt skinke fra bopks -sjekk innhold)
Ellers lag middager med kjøtt/fisk og grønnsaker samt evt potet/ris/pasta (det siste til de besøkende)
Saus; vildtsaus og fløtesaus i pose, Jackobs bernaise/hollandaise/ rødvinssaus kan brukes i begrenset mengde (knallgode og dyre)
God Påske
Torkil

Nutteliten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 17:45   #7
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: Påsken

Opprinnelig lagt inn av Nutteliten, her.

Torkil:
Er det greit å spise bacongull? Jeg syns det er veldig godt som snacks, tror det utfyller et slags saltbehov. Står 1,6 karbo per 100 gram, og en pose er på 150 gram.

Jeg svarer jeg
Det er greit å spise, men jeg opplever det som en partystopper, pluss at det binder mye vann i kroppen. Men GODT er det!

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 18:40   #8
Nutteliten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Nutteliten er på en erverdig vei

Sv: Påsken

Takk for svar veldig godt. Syns ikke det før......

Nutteliten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endelig er påsken over Ramah Generell diskusjon 2 14-04-09 11:24
Hva skjer om jeg skeier ut litt i påsken? Humle Ketolysekuren 26 25-03-08 08:14
Ok..for de som er fristet til å skeie ut i påsken..... Gunhild Lavkarbo generelt 1 21-03-08 19:09
Påsken masse snop overalt, Spisedag? Dolly Ketolysekuren 46 15-04-07 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no