Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Antall måltider pr dag?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-05, 16:27   #1
chablis
Medlem
 
chablis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
Innlegg: 73
chablis har en fantastisk aura rundt segchablis har en fantastisk aura rundt seg

Antall måltider pr dag?

Jeg ønsker synspunkter på hvor mange måltider som er gunstig pr dag, og frekvensen på disse. Akkurat nå har jeg ferie og legger opp måltidene nøyaktig som jeg vil, men når jeg er tilbake i jobb, blir nok måltidsrytmen som følger:

Frokost kl 06.30
Mellommåltid kl 9-10 ca
Lunch kl 12
Mellommåltid kl 14.30 ca
Middag kl 16.30
Kveldsmat kl 19.30

Frokosten er solid(på lavkarbo-maner) og mellommåltidene er a la:
en halv frukt+noen nøtter+litt yoghurt.
Kveldsmaten inkluderer en skive rugbrød med proteinrikt pålegg på, og noe grønt til. Middagene følger prinsippet om håndflateoppdeling av proteiner og karbohydrater, skjønt jeg holder meg litt under anbefalingen på kh.

Dette utgjør 6 måltider, blir dette for mye mat for ofte?

chablis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, på min måte! Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 16:34   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

om du føler deg passelig mett av dette så er det ikke for mye det viktigste er vel at det ikke går for lang tid imellom måltidene, og det gjør det ikke hos deg

personlig så rekker jeg ikke å få i meg så mange måltider... frokosten min er så mektig at den holder til lunsj, også blir det middag og kanskje en bitteliten kvelds. (blir et ekstra måltid om jeg trener styrke)
men ikke følg mitt eksempel, det er litt få måltider synes jeg, men akkurat nå er det det som funker best med min timeplan. jeg får nok mat iallfall

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 16:54   #3
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Jeg spiser tre hovedmåltider: frokost, lunsj og middag. Et eller to mellommåltider i form av noen nøtter eller et eller annet. Etter korøvelse blir det gjerne kveldsmat også, f eks egg og bacon.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 16:55   #4
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

jeg synes dette så veldig bra ut!

personlig foretrekker jeg å spise kvelds noe senere enn det du har satt opp. har mitt kveldsmåltid i ni-tiden og avslutter med en proteinshake og litt essensielle fettsyrer rett før jeg legger meg (11-12 sirka). da har kroppen litt å forbrenne ila natta og slipper å tære på hardt opparbeidet muskelmasse.

__________________
KROPP&HELSE
hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 17:48   #5
chablis
Medlem
 
chablis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
Innlegg: 73
chablis har en fantastisk aura rundt segchablis har en fantastisk aura rundt seg

Antall måltider pr dag

Opprinnelig lagt inn av hede

jeg synes dette så veldig bra ut!

personlig foretrekker jeg å spise kvelds noe senere enn det du har satt opp. har mitt kveldsmåltid i ni-tiden og avslutter med en proteinshake og litt essensielle fettsyrer rett før jeg legger meg (11-12 sirka). da har kroppen litt å forbrenne ila natta og slipper å tære på hardt opparbeidet muskelmasse.

Dette hørtes lurt ut! Skal leggemeg det på minnet...

chablis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, på min måte! Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 17:53   #6
chablis
Medlem
 
chablis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
Innlegg: 73
chablis har en fantastisk aura rundt segchablis har en fantastisk aura rundt seg

Antall måltider pr dag.

Opprinnelig lagt inn av Aline

om du føler deg passelig mett av dette så er det ikke for mye det viktigste er vel at det ikke går for lang tid imellom måltidene, og det gjør det ikke hos deg

personlig så rekker jeg ikke å få i meg så mange måltider... frokosten min er så mektig at den holder til lunsj, også blir det middag og kanskje en bitteliten kvelds. (blir et ekstra måltid om jeg trener styrke)
men ikke følg mitt eksempel, det er litt få måltider synes jeg, men akkurat nå er det det som funker best med min timeplan. jeg får nok mat iallfall

Høres betryggende ut! Jeg har en fysisk krevende jobb, og jeg blir helt tom om jeg ikke spiser mellom 6.30 og 12, selv om jeg har en solid/proteinrik frokost. Og pga jobbens beskaffenhet, er det ikke mulig å framskynde lunchen, og da så..
Men jeg synes kveldene er den største utfordringen, får innimellom bra søtsug når ungene endelig er i seng. Belønningsteori, kanskje? Takk for innspill!

chablis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, på min måte! Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 17:55   #7
chablis
Medlem
 
chablis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
Innlegg: 73
chablis har en fantastisk aura rundt segchablis har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Karin

Jeg spiser tre hovedmåltider: frokost, lunsj og middag. Et eller to mellommåltider i form av noen nøtter eller et eller annet. Etter korøvelse blir det gjerne kveldsmat også, f eks egg og bacon.

Teller M som nøtter? Er rimelig hekta på de...MMMmmmmmm. (Altså peanøtter med mørkt sjokoladetrekk..)

chablis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, på min måte! Svar med sitat
Gammel 15-07-05, 17:58   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av chablis

Teller M som nøtter? Er rimelig hekta på de...MMMmmmmmm. (Altså peanøtter med mørkt sjokoladetrekk..)

ikke akkurat det er sukker i de men jeg mener å ha lest i south beach boken at de har veldig lav gi... men det er nok ikke noe særlig som mellommåltid

hadde jeg vært i stand til å spise 5 stk eller 10 stk og stoppet etter det, så hadde jeg sikkert spist de litt oftere enn aldri men jeg mister litt lett kontrollen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor strenge er dere med antall karbohydrater pr dag? Elisabet Ketolysekuren 16 06-04-05 11:48
Hoppe over måltider? Liva Atkins kosthold 2 14-08-04 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no