Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hvordan sette sammen måltider

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-04, 07:18   #1
Mokia
Juniormedlem
 
Mokia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 13
Mokia er på en erverdig vei

Hvordan sette sammen måltider

***


Sist redigert av Mokia : 25-01-09 kl 19:07.
Mokia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Induksjon Svar med sitat
Gammel 15-04-04, 09:09   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Her finner du ut hvordan du skal spise:


http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/fo...read.php?t=270

Lykke til, - og spør gjerne om du lurer på noe !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-04-04, 10:12   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

KJEMPEFLOTT !!!

Helt perfekt dette !

Når jeg har fri lager jeg meg nesten alltid omelett til frokost. Kjempegodt. Kan og prøve med litt avokado i skiver og en osteskive i f.eks.

Når jeg jobber dag har jeg aldri tid til skikkelig frokost. Da blir det helst en skive fiberrrik med Time kremost !

Til jobblunch spiser jeg alltid medbragt salat. Stor bolle (se journalen min).Med kylling eller krepsehaler eller reker eller stekt bacon i biter, eller skinke...... alltid noe "kjøtt eller fisk" - Bruker blandet salat da issalat er nesten bare vann uten næring...... Finnes masse deilige salattyper i butikken. Og ruccola er jeg nesten avhengig av !!

Har jeg spist fiberrik til frokost er det salat eller omelett til lunch. har jeg spist omelett til frokost er jeg ikke sulten til lunchtid og tar gjerne en skive fiberrrik eller noen kyllingvinger. Bruker kyllingvinger (Black & White pose fra Prior) til snack om kvelden og, - for å få opp kalori innholdet - de har minimalt med karber !

Laks & eggerøre er finfin lunch ! Ikke gravlaks, den har for mye karber !!

Til middag spiser jeg kylling (har en del kylling oppskrifter etterhvert - mange er postet her i forumet) eller annet kjøtt, med blomkålstappe og eller brokkoli. Noen ganger stekt sopp (med eller uten fløte) og asparges. Noen ganger steker jeg opp ratatouille (eller hva det nå heter) med biter av squash, paprika, vårløk (mindre karber enn purre), fenikkel, med masse godt krydder og/eller friske krydderurter. Noen ganger tomatsalat av tomat i terninger, frisk koriander eller basilikum, - eller i tillegg oppkuttet agurk.

Hvis jeg har brukt krydder (annet enn salt & pepper) koker jeg ut pannen med litt fløte for å få deilig saus.

Fordelen med å telle slik jeg gjør, er at jeg kan se om jeg kan spise litt ekstra som kveldskos. F.eks, cherry tomater eller en vanlig tomat (karber), en halv avocado med en skje Skagensalat (fra Rimi) ...... (det er og greit som mellom måltid når som helst på dagen).

Hvis du vil kan du godt se på menyen i journalen min. Den er direkte kopiert fra mitt "canadiske forum hjem" - så den er på engelsk. Litt kjedelig i det siste dessverre, er litt matlei ! Oppskrifter har jeg lagt inn under oppskrifter her inne......

Finnes sikkert andre gode ideer fra andre her inne også !!!

Lykke til !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 15-04-04 kl 10:25.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-04-04, 15:12   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mokia

..i løpet av en hel dag? Hvordan gjør dere det?
Nå skal jeg rett og slett hive meg på induksjonen, selv om jeg ikke har mottatt boka (bestilte i går). Men er så utålmodig, sjø.

Jeg henviser til svaret jeg skrev i journalen din i går, der jeg skriver nettopp om sammensetningen i ketose, og mengder av ulike matvarer.
Lykke til!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 01:13   #5
achi_bachi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 5
achi_bachi er på en erverdig vei

Sv: Hvordan sette sammen måltider

hei jeg vil oxo begynne på atkins dett hva bør jeg spise da

achi_bachi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no