Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-12, 21:06   #6201
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Karbonader (Igjen - tester oppskrift til konfen)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-05-12, 21:08   #6202
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Karbonader (Igjen - tester oppskrift til konfen)

Du blir vel dritlei alt av karbonader før konfen er overstått!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-05-12, 21:10   #6203
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du blir vel dritlei alt av karbonader før konfen er overstått!

Antagelig Men, dagens ble ganske så gode, så jeg tror testingen er over nå

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-05-12, 21:11   #6204
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Antagelig Men, dagens ble ganske så gode, så jeg tror testingen er over nå

Hva ble oppskriften?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-05-12, 21:19   #6205
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva ble oppskriften?

Brukte 800 g karbonadedeig, 1/2 dl vann, 1 egg, 1 ts salt, 1/2 ts pepper, 1/2 ts hot chili, 1/4 ts hvitløkspulver, 1/4 stor løk.
Brukte sånne kryddermål, og da er en ts myyyye mer enn en ts hvis jeg bruker teskjeene mine til å måle.
Neste gang skal jeg ikke hakke løken, men kjøre den i hakkebollen til stavmikseren. Kanskje en liten tanke mer pepper og hot chili også

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-05-12, 21:24   #6206
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Salat, av:

Kyllingfilet
avokado
plommetomat( de beste og saftigste!)
rødløk¨
issalat
rød, grønn og gul paprika
granityr av olivenonje og krydder

Yammy!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30
Gammel 14-05-12, 21:33   #6207
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Brukte 800 g karbonadedeig, 1/2 dl vann, 1 egg, 1 ts salt, 1/2 ts pepper, 1/2 ts hot chili, 1/4 ts hvitløkspulver, 1/4 stor løk.
Brukte sånne kryddermål, og da er en ts myyyye mer enn en ts hvis jeg bruker teskjeene mine til å måle.
Neste gang skal jeg ikke hakke løken, men kjøre den i hakkebollen til stavmikseren. Kanskje en liten tanke mer pepper og hot chili også

Jeg skal prøve, bare at jeg skal ha kariannepepper oppi i stedet for chili! Jeg pleier mose løken til en flytende gugge for ungene liker ikke disse løkbitene i karber.

Skal lage i morgen! Takk for oppskrift!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-05-12, 21:41   #6208
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Det var linse suppe med kjøtt

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 14-05-12, 21:48   #6209
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg skal prøve, bare at jeg skal ha kariannepepper oppi i stedet for chili! Jeg pleier mose løken til en flytende gugge for ungene liker ikke disse løkbitene i karber.

Skal lage i morgen! Takk for oppskrift!

Kariannepepper er mye sterkere enn den hotte chilien da, så bare pass på Jepp, most løk er det jeg skal gå for også, og da øker jeg løkmenden litt også.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-05-12, 21:55   #6210
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Kariannepepper er mye sterkere enn den hotte chilien da, så bare pass på Jepp, most løk er det jeg skal gå for også, og da øker jeg løkmenden litt også.

Det er slik jeg snikinnfører hvitløk i maten. Sambo liker ikke hvitløk! Snikløkering.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-05-12, 05:44   #6211
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Neste gang skal jeg ikke hakke løken, men kjøre den i hakkebollen til stavmikseren.

Jeg river løken (på det fineste på rivjernet) når jeg lager kjøttboller. Da blir det ingen biter, men man får den gode smaken. (Passer på å ha det under kjøkkenvifta når jeg river, så ikke tårene renner. )

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 15-05-12, 07:21   #6212
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

siden jeg ikke følger vanlig frokost, middag,lunch ,kvelds-tider ..så blir det som regen 2-3 "middagsmåltider" men kommer an på når jeg/om jeg blir sulten

I dag blir det stekt laks, med masse løk, brokkoli og blomkål

dessert: Gresk Yogurt( prøver å tilbakeføre noen melkeprodukter..) med hakka pistasjnøtter, 86%premium sjokolade, tørkede gojibær og tørkede mango biter. Med fryste blåbær og kirsebær som får en lunk i microen...alt blandes sammen med en dæsj øko. honning

Gleder meg!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30
Gammel 15-05-12, 07:31   #6213
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

siden jeg ikke følger vanlig frokost, middag,lunch ,kvelds-tider ..så blir det som regen 2-3 "middagsmåltider" men kommer an på når jeg/om jeg blir sulten

I dag blir det stekt laks, med masse løk, brokkoli og blomkål

dessert: Gresk Yogurt( prøver å tilbakeføre noen melkeprodukter..) med hakka pistasjnøtter, 86%premium sjokolade, tørkede gojibær og tørkede mango biter. Med fryste blåbær og kirsebær som får en lunk i microen...alt blandes sammen med en dæsj øko. honning

Gleder meg!

Tips til youghurten: den er nydelig med kokosmasse og hakkede nøtter + honning. Da får man inn mer fett også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 15-05-12, 08:27   #6214
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Tips til youghurten: den er nydelig med kokosmasse og hakkede nøtter + honning. Da får man inn mer fett også.


nice! kokkosmasse har jeg, så da bir det det også

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30
Gammel 15-05-12, 13:35   #6215
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Stekt kjøtt og grønnsakgrateng.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
Gammel 15-05-12, 13:53   #6216
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kyllinggryte med nykål

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 15-05-12, 14:55   #6217
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Det ble nakkekoteletter i dag også, med sellerirotmos, saus og tomatskiver

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 15-05-12, 15:02   #6218
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Vok i dag også.
Strimla koteletter, marinert i søt chili
Spinat
Sopp
Hvitløk
Charlottløk
Chilli
Paprika

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 15-05-12, 15:03   #6219
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Torsk, ertepuré og spekeskinke

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 15-05-12, 15:32   #6220
nednoenkg
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 172
nednoenkg er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Fiskegrateng med torsk

__________________


nednoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-05-12, 15:35   #6221
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ett eller annet med kyllingfillet. Men hva?

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 15-05-12, 16:21   #6222
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Nakkekotletter eller blomkplsuppe.......

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-05-12, 17:54   #6223
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Rotihop. Karbonadedeig, mye squash, champignon, litt pesto, tomat, soltørket tomat, rødløk og paprika. Ble snadder da.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 15-05-12, 18:07   #6224
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blei det kjøttboller av kyllingkjøttdeig,paprika,hvitløk og rømme. Sammen med fløtesaus og grønnsaker var det bare nydelig.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert.
Gammel 15-05-12, 18:54   #6225
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Eg har ei form i ovnen med sellerirot, løk, paprika, brokkoli, blomkål, kvitløk som gratineres i fløte/creme fraiche. Skal spisese sammen med kvitløkspølser

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no