Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hjelp!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-09, 14:56   #26
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Mistique, her.

Oi, oi, oi! Jeg har kuttet ut brøderstatning, men gått OPP i vekt!! Veier nå faktisk 0,6 mer enn når jeg startet! Det er jo feil vei....

Jeg hadde heller ikke vært veldig bekymret over 0,6 kg, men du har en ting i menyen din som kanskje kan litt av skylden hvis du spiser det ofte; tørkete tomater.

Jeg tok en tur på kjøkkenet og veide to halve. De var 15 g (56 g karbohydrater pr. 100g), dvs. 8,4 karber som er mer enn halvparten av karbokvoten for en dag.

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 21:04   #27
Mistique
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 48
Innlegg: 7
Mistique er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!

Jeg tror ikke at jeg spiser for mye karbo, har ikke regnet på det i dag, men mener jeg er under 15 kh. Har i dag blitt det samme til frokost og middag. Altså eggerøre med spekeskinke, og salat til lunsj. Slike salater har jeg regnet på tidligere og den inneholder under 5 kh.

Men det kan være en idè å begynne å regne litt igjen. Har holdt på med dette i 5 uker, og regnet hvert gram de første 3 ukene. Så jeg tror jeg har fått det litt innunder huden. Men alle kan ta feil

Jeg har ønske om å gå ned 30 kg, om ikke 35 kg. Det hadde vært en drøm å hatt "normal" vekt.

Har ikke målt meg, men det bør jeg kanskje gjøre. Så slipper jeg evt. slike "nedturer" som nå

__________________


Mistique er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 21:10   #28
Mistique
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 48
Innlegg: 7
Mistique er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!

Jeg er ikke bekymret for mine tørkede tomater, da jeg kjøper Landlord sine (Takk til Dreamy og hennes tips om disse). De inneholder kun 7,5 kh pr 100 gr. Altså om 2 stk veier 15 gram så blir det 1,1 kh i retten

Men tusen takk for tipset, jeg kunne nok fort gjort meg bort der

__________________


Mistique er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 21:13   #29
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp!

syns det ser bra ut nå jeg. Ville slutta å veie meg i 2 uker, spist riktig og MÅLT meg en fgang i uka på fast dag..så får du se..Lykke til.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 21:25   #30
Mistique
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 48
Innlegg: 7
Mistique er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!

Ikke veie meg på 2 uker?? Oi, oi... Vil jeg klare det da? Har smertelig erfart at om jeg ikke veier meg og følger med så går det bare opp, opp og opp

Men det var jo før jeg begynte på ketolyse

__________________


Mistique er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 23:09   #31
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp!

nettopp...du skal legge om mer enn bare maten. Hodet må henge med! Bruk målebånd evt ei fast bukse...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar

Emneord
hjelp, tips


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 12:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no