Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS og kostholdsendring

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-10, 18:58   #1
Aminata00
Juniormedlem
 
Aminata00 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Alder: 34
Innlegg: 20
Aminata00 er på en erverdig vei

PCOS og kostholdsendring

Hei!

Jeg har PCOS og holder på å legge om kostholdet mitt til lavkarbo, og jeg håper at dette skal ha innvirkning på de plagene som PCOS'en fører med seg. Jeg håper også på at jeg dette øker sjansene for at jeg kan lage barn selv den dagen det blir aktuelt!

Er det noen som vil dele sine erfaringer med PCOS og kostholdsendringer? Har du blitt kvitt plager forbundet med PCOS'en? I så fall, hvilke?
Har du hatt noen utfordringer underveis?
Fortell, fortell! =)

Aminata00 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 08:33   #2
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og kostholdsendring

Hei

Jeg har veldig god erfaring med å legge om kostholdet. Jeg setter opp en før - etter liste, så kan du se de viktigste endringene.

Før: 122 kg, Kviser og byller, svarte mørke hår på typiske "mannesteder" (mage, lår, rygg, brystet og ansiktet), tørr hud, vann i kroppen, alt for høyt blodsukker, ingen menstruasjon, søvnproblemer og til tider var jeg veldig deprimert.

Etter (nå idag): 99 kilo, Har fått færre kviser og byller (og de er ikke så voldsomme lenger heller) og huden har blitt bedre, har mistet MYE vann i kroppen (til og med gått ned to skostørrelser) blodsukkeret har gått fra å være for høyt til å bli litt for lavt (mn ikke farlig lavt.. siden jg begynte med lavkarbo i sommer 09 har jeg hatt mensen 3 ganger av meg selv (uten hormoner og sånn!) og hårveksten generelt har gått fra å være svart til å bli lys brun - og hårveksten er ikke så tett lenger. Håra på ryggen er borte.

Bra liste detta! Jg blir overraska når jeg leser det selv. Hjalp meg til å se at det faktisk har fungert å gå ned i vekt!

Du spurte også om utfordringene jeg har møtt.... utfordringen min har vært størst i forhold til sukker. Jeg var sukkeravhengig og bøtta i meg masse sukker hver eneste dag. Og det å skulle kutte ut det, i tilleg til hvetemel og alt det andre var en stooor greie for meg. Jeg begynte etterhvert med ketolyse og da forsvant søtsuget og behovet mitt for mat. Det gikk så bra, helt til jeg begynte å spise karbohydrater i jula. Da merket jg fort hvordan kroppen tok av og jeg ville bare ha mer, mer, mer - akkkurat som før. Det var en sprø opplevelse. Så det endte med at jeg måtte ta et valg om å komme meg inn på riktig spor igjen og virkelig holde meg unna (jg sliter enda etter utskeielsene i jula, og jg har bestemt meg for at nå blir det andre boller!) tror aldri jeg kommer til å skeie ut på den måten igjen (ved å spise det de andre spiser) jeg tåler det absoulutt ikke.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbo, pco, pcos


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Luft i magen, magesmerter ved kostholdsendring? quinoa Fysisk og mental helse 19 04-03-09 09:48
Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring? guro_no Ketolysekuren 9 21-05-07 01:08
pcos`ere??? gibistr2004 Lavkarbo generelt 3 28-04-04 21:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no