Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Laktose og vektnedgang

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-15, 17:45   #1
Minn12
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 10
Minn12 er på en erverdig vei

Laktose og vektnedgang

Begynte med lavkarbo for 8 uker siden, og vekten har gått opp. Ikke mye. Veier meg aldri, men merker det på klærne.
Mistenker laktose. Så jeg lurer på når man hører at det kan være lurt å kutte ut meieriprodukter for å se om det er dette som bremser vekten. Er det da selve laktosen som er problemet?
Jeg har en genfeil som kan føre til irritabel tarm, og da er laktose noe jeg ikke bør ha for mye av.

Minn12 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg, Egenkomponert, maks 100 g karbo Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 19:35   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Laktose og vektnedgang

Om du ikke skal ha laktose, så kutt det ut. Jeg lever ketogent og rører ingen meieriprodukter i det hele tatt på grunn av allergi. Ingen grunn til å spise meieriprodukter selv på lavkarbo om man ikke tåler det

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 02:32   #3
Minn12
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 10
Minn12 er på en erverdig vei

Sv: Laktose og vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Om du ikke skal ha laktose, så kutt det ut. Jeg lever ketogent og rører ingen meieriprodukter i det hele tatt på grunn av allergi. Ingen grunn til å spise meieriprodukter selv på lavkarbo om man ikke tåler det

Jeg kan få i meg litt laktose, uten at jeg får problemer med magen. Har ingen intoleranse eller allergi, men for mye av laktosen+en rekker andre matvarer kan sette i gang irritabel tarm-problemene

Minn12 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg, Egenkomponert, maks 100 g karbo Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 18:18   #4
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Laktose og vektnedgang

Virker veldig individuelt det med melkeprodukter. Du kan jo kutte det ut i minst en mnd i første omgang og se hvordan du kommer ut med det. Om du ligger an til irritabel tarm - jeg ville ihvertfall tatt noe for å styrke forsøyelsen generelt. Det gjør du kanskje?

Om du vil at noen skal vurdere om det er andre ting som gir vektoppgang er det lurt å liste opp hva og hvor mye du spiser til vanlig. Jo mer detaljert desto lettere er det å gi tilbakemelding - om du ønsker det og om kiloene faktisk er uønsket.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar

Emneord
laktose, vektnedgang


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen tips ifht laktose og lavkarbo? sunshin Spørsmål og svar 1 06-06-11 22:01
Lavkarbo brød uten laktose? Ronald Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 25-02-11 15:25
Lavkarbobrød UTEN laktose og egg - anyone? Alexis Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-12-10 11:58
Laktose fri melk?! Spitsy Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 05-08-10 18:28
Laktose, laktosefri melk, og sukker. SunnhetMedSirrup Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 23-10-09 08:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no