Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose og fullamming (baby 3 mnd)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-15, 00:02   #1
Utensukker
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2015
Innlegg: 1
Utensukker er på en erverdig vei

Ketose og fullamming (baby 3 mnd)

Hei

Jeg har siden 2008 spist lavkarbo og kunne aldri tenke meg en annen livsstil. Da jeg startet med kostholdet var jeg noen uker i ketose før jeg etterhvert introduserte litt mer karbohydrater, men innenfor mengden til et lavkarbokosthold. Vekten min har holdt seg stabil helt siden 2008 og til jeg ble gravid. Da gikk jeg opp i vekt, noe som selvfølgelig er normalt. Jeg fikk mye lyster på mer karbohydrater i kosten under graviditeten (kunne ikke fordra fettrik kost), men etter graviditeten har lavkarbomat fristet igjen. Det er jeg glad for, for jeg er veldig klar for å miste gravidkiloer.

Jeg gikk opp over 20kg i graviditeten og har kun mistet 8kg. De mistet jeg rett etter fødsel og siden har vekten stått på stedet hvil. Jeg veier nå 73kg og er 167 høy. Begynte med ketose for 3 uker siden (ville stoppet om vekten raste mtp miljøgifter i melken) men vekten står fremdeles helt stille! Jeg er i relativt god form og aktiv på dagen. Føler at jeg ikke kjenner igjen hvordan kroppen min fungerer etter graviditeten. Har noen erfaring med det samme? Er det for mye å forvente å gå ned så tidlig etter fødsel, selv i ketose? Har noen noe svar på hvorfor jeg ikke går ned?


Beklager for en litt rotete formulering, men håper noen forstår og kan gi meg noen svar!

Til sist!! - mitt hovedfokus er på den lille herlige babien min og ikke på vekt og kropp:-)

Takk

Utensukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 14:41   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og fullamming (baby 3 mnd)

Kroppen din har nok mer enn nok å hanskes med for tiden, det er ikke så lenge siden fødselen ennå, så ta det helt med ro. Amming krever mye og det tar tid før hormonene stabiliseres / normaliseres igjen etter den påkjenningen svangerskap og fødsel er.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Emneord
amming, ingen vektreduksjon, ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Baby og lavkarbo inguss Spørsmål og svar 1 04-08-13 23:10
Farlig for baby å være i ketose? Theri Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 7 12-10-11 23:54
Lavkarbo og fullamming? DVB1 Spørsmål og svar 1 18-05-10 11:24
Evil eye baby nalana Livets lyse side 0 07-01-08 09:33
Baby rose magdalena Livets lyse side 2 03-06-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no