Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Squashmuffins!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-11, 20:33   #1
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Squashmuffins!

Disse ble saftige og gode, helt fantastiske faktisk! laget den etter oppskriften fra det søte liv, på gulrotmuffins, men.. gulrot er fyfy og derfor tenkte jeg: hmmm squash! den er jo litt nøtteaktig i smaken så det må jo bli perfekt! og joda, jeg har mumsa på disse muffinsene alså, digger dem!

ok, så til ingredienser!
2,5 dl sukrinmelis (jeg hadde bare melisvarianten, går sikkert fint med vanlig sukrin også)
0,5 dl splenda
4 egg

1,5 dl nøytal olje

1 ts natron
2 ts kanel
3 dl med blanding mandelmel og kokosmel
litt vaniljepulver eller stevia med vanilje
3-5 dl med raspet squash

Visp sukrin/splenda med egg til det får en luftig konsistens. Visp inn oljen. Bland det tørre i en bolle og bland alt sammen. Tilsett raspet squash (men husk og klem av så mye vann du greier først). Om du føler deigen blir veldig rennende kan du tilsette litt til mandelmel, jeg måtte vel tilsette en halv desiliter eller noe, men ikke sikkert at jeg hadde trengt det- Kokosmel trekker også til seg endel væske, så det kan hende blandingen får en tykkere konsistens etter hvert, så ikke spe på med noe med en gang

Oppi muffinsformer med blandingen og inn i ovnen på 200 grader i rundt 20 minutter, alt etter ovn så test ut!

Glasuren laget jeg av 150 gram kremost, 50 gram smør og litt splenda + stevia dråper

tuller ikke når jeg sier at dette ble digg!

Her er et bilde av dem fra bloggen min

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 00:00   #2
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei

Sv: squashmuffins!

Disse vil jeg også prøve, de er sikkert kjempegode takk for oppskriften Mio87 , fortsett du kreative sjel

Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 17:03   #3
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: squashmuffins!

Opprinnelig lagt inn av Holtappen, her.

Disse vil jeg også prøve, de er sikkert kjempegode takk for oppskriften Mio87 , fortsett du kreative sjel

takk for det! de er evig gode altså jeg har ikke regna på det, men tror de er veeeeeldig ketolysevennlige

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 00:08   #4
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei

Sv: Squashmuffins!

Kjempegode de også nam... laga dobbel porsjon, og delte med andre lavkarbofansen, som var strålende fornøyd så nå har jeg lager i frysen. Supert og takk du, disse skal lages igjen. Jeg synes det er toppers å ha noe å ta til når søtsuget melder seg, det lille søte t slutt d er tingen for meg. God buffer mot å skeie ut med annet høykarbo;D (1,5 karb pr. stk med fyll og 0,5 karb.pr.stk uten fyll takk for tipset om å regne ut på diett.no


Sist redigert av Holtappen : 05-06-11 kl 16:21.
Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
kremost, muffins, squash


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no