Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Spm om eurodiett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-08, 23:34   #1
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Spm om eurodiett

Kunne veldig gjerne tenkt meg å begynne på et opplegg på euro diett... for har funnet ut at jeg ikke klarer å slanke meg alene!!

Bor i rogaland, har hørt at det er en lindeberg klinikk på forus.... Noen som vet andre steder?? ellers...

er det vanskelig og tar det lang td å få time der??

takk for svar

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 00:17   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spm om eurodiett

Lindberglegene er jo de som vet mest om dette, og kan følge opp best da, så jeg har villet gått dit viss jeg var deg Det er noen fra ditt område som er her inne (Indi kanksje?) så du kan høre med henne

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 08:31   #3
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Spm om eurodiett

Er det noen vektgrense for å få startet på dette...eller får alle som er villige til å betale lov? For det er vel litt dyrt?

Søsteren min har nesten 40 kg som skal av...men klarer ikke gå ned *på egenhånd*

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 08:59   #4
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Spm om eurodiett

Opprinnelig lagt inn av kilo, her.

Kunne veldig gjerne tenkt meg å begynne på et opplegg på euro diett... for har funnet ut at jeg ikke klarer å slanke meg alene!!

Bor i rogaland, har hørt at det er en lindeberg klinikk på forus.... Noen som vet andre steder?? ellers...

er det vanskelig og tar det lang td å få time der??

takk for svar

Heia
Ja det er på forus de driver med dette, har ikke helt oversikt over hvor lang tid det tar å få time, men ikke lenge, det er bare å ringe dem (Forusakutten) å spør. De er stort sett veldig hyggelige!
Om det er vanskelig?
Hmmm.... Hvis du leser eurodiettbabletråden og journalene til de som holder på, vil du jo se hva som skjer av knallresultater, men også litt frustrasjoner og irritasjoner og ja...

Jeg dumpet oppi dette helt tilfeldig, ikke slanka meg før, og for meg var dette veldig greit, og har gitt resultater. Viktigst er kanskje allikevel at de tilbyr oppfølging over lang tid etter at en er "ferdig", og det er nok et suksesskriterium.
Send meg gjerne en pm om du lurer på noe

Opprinnelig lagt inn av karbolia, her.

Er det noen vektgrense for å få startet på dette...eller får alle som er villige til å betale lov? For det er vel litt dyrt?

Søsteren min har nesten 40 kg som skal av...men klarer ikke gå ned *på egenhånd*

Har ikke hørt om noen jeg som ikke har fått starte, dette er diett med medisinsk oppfølging, og jeg kan vel egentlig ikke tenke meg at det finnes noen bedre måte å slanke vekk helseskadelig overvekt.
Litt usikker på om jeg syns det er dyrt, mat koster jo penger uansett. EDproduktene koster 100 kr per dag, pluss det du vil ha av grønnsaker. Kosttilskuddene er dyre, men det bør en jo ha og, uansett... Oppstarttimen hos lege var dyr, 1500 tror jeg, med alle blodprøvene, mens en vanlig kontrolltime hos lege koster 550.

I tillegg kommer nye klær
Hvis en er motivert nok, følger opplegget til punkt og prikke, og får resultater, så er det jo verdt pengene...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 14:36   #5
mindor
Juniormedlem
 
mindor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 37
mindor er på en erverdig vei

Sv: Spm om eurodiett

Jeg syns dette er veldig dyrt, vi har siden 15 januar brukt ca 33000,- bare på Ed produkter så det blir ca 647,- per kilo som jeg og kona har "mista" også kommer grønnsaker i tillegg. (dyrt flesk )

Resten av familien skal ha vanlig mat. så der sparer man ikke mye.

Syns man skal være litt opps på dette da vår lege sa at det ikke var noe dyrere enn vanlig mat, men etter å ha godt på ED i 4 mnd så går det meste av lønna til mat .

Dette er ikke ment for å skremme noen, for jeg syns det er verdt prisen, men hvis økonomien er litt trang bør man kansje spare opp en liten sum før man begynner.

mindor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skal begynne på lavkarbo igjenn snart Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 15:52   #6
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Spm om eurodiett

Da har jeg bestilt time hos eurodiett lege... skal om en god uke... blir bra dere... vet dere forresten hvor lenge en må vente fra en har vært på første legetime og til en kan starte med opplegget??


må en vente en evighet på blodprøve svar o.l??

gleder meg til å få hjelp med å endre kostholdet mitt

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 14:48   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spm om eurodiett

Blodprøvene tar ca 10 dager å få svar på. Viss alt er greit med de kan du bestille produkter. De kommer i løpet av de første fem dager etter bestilling

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 15:36   #8
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Sv: Spm om eurodiett

Det kommer nok an på hvor du bor. Jeg bor i Oslo og fikk svar på blodprøvene etter max 1 uke, og varene kommer 3 dager etter at jeghar bestilit dem. Bestiller om morgenen, da er jeg sikker på at de blir sendt ut samme dag.

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 16:04   #9
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Spm om eurodiett

Takk for svar!!

snakket med de på eurodiet.no og de sa at jeg ikke trengte å vente på blodprøve svar om alt så greit ut ellers!! jeg får håpe på det jeg da... gleder og gruer meg litt, har klart å ta av 15kg på egenhånd, men synes det er forferdelig vanskelig... og må starte på nytt igjen og igjen... håper nå på at jeg kan få hjelp etter de første 3-4 ukene når jeg som vanlig gir opp

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 16:27   #10
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Spm om eurodiett

Sitat:

Har ikke hørt om noen jeg som ikke har fått starte,

Da jeg kom til lindbergklinikken så spurte jeg om ED, men de mente jeg kunne prøve Fedon-kost først. jeg gikk vel ned 7-8 kg på det på ett år, så da anbefalte legen meg ed, men uten produktene, de nevnte hun faktisk ikke. Jeg begynte rett i fase 3, og spiser vanlig mat, men en bar i ny og ne for det er så enkelt. Til sammen skulle jeg ned 21 kg, og har ca 9 igjen.
Det jeg er mest fornøyd med, er at jeg går regelmessig til kontroll og konsultasjon. Jeg blir veid og jeg tar blodprøver. Og jeg føler meg helt trygg på at jeg få god oppfølging!
jeg har forøvrig smakt noen av Ed-produktene, og jeg må gå en laaang omvei i kjelleren om legen mener jeg må leve på de i en periode.... Sorry kjære ED-venner, men soya er ikke min greie tror jeg...

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 18:20   #11
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Spm om eurodiett

Velkommen, kilo!

du begynner i den fine tiden når vi andre er super motivert igjen!... sant jenter!!???

Hvor lang tid har det tatt før dere har tatt nye bloprøver etter oppstart?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eurodiett desserter paprika Lavkarbo generelt 4 10-03-08 22:03
Flere spm Anti Ketolysekuren 6 10-12-07 12:31
Kan noen fortelle meg om veien fram mot eurodiett? Zoë Eurodiett 2 03-08-07 11:58
Ny, ska bynn med eurodiett i morgen! Lisjpiia Eurodiett 3 03-06-07 18:27
starter eurodiett serafina Eurodiett 4 07-12-05 17:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no