Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Egenkomponert opplegg- har du det?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-10, 12:15   #1
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Egenkomponert opplegg- har du det?

Vi er vel flere her inne som har komponert vår egen "filosofi" i stedet for å følge de etablerte oppleggene som Ketolyse, Atkins etc. Selv har jeg gått bort i fra ketogene dietter (fikk ikke noe positivt utbytte av ketose, og ble veldig matlei) og laget min egen plan, basert på det jeg har lest og erfart selv (har vel lest 100 bøker om kosthold nå), i tillegg henter jeg inspirasjon fra giviktkoll.se. Mitt opplegg er moderat lavkarbo, jeg fokuserer på GI/GB, og tillater meg inntill 75 gram karbohydrater pr.dag, mye protein, og moderat med fett. Jeg har også som mål å trene intensivt minst 5 ganger pr.uke.

Fortell om din filosofi, og hvorfor du valgte den!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 13:25   #2
lillefixen
Juniormedlem
 
lillefixen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 38
Innlegg: 49
lillefixen er på en erverdig vei

Sv: Egenkomponert opplegg- har du det?

Jeg kjører akkurat likt opplegg som deg, ned til hver minste detalj faktisk... morsomt!

lillefixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 23:14   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Egenkomponert opplegg- har du det?

Jeg spiser vel det jeg vil, jeg begynte først med egenkomponert ketogen kost, men det funka ikke, fordi jeg ikke hadde nok basiskunnskap og jeg er av typen som ikke bare kan kutte ut brød og pasta og vips ned i vekt. Så leste jeg bøkene til Skaldeman og kom godt i gang.
Jeg har prøvd Fedon kost, men det blir for mye å vippe på kanten med litt for mye blodsukkerfall, så ketogen kost var mye lettere, siden det er bare å spise grønnsaker som vokser over jorden, alt av kjøtt og fisk, smør og for meg: inntil 1dl fløte/rømme og cottage cheese maks en gang om dagen. Veldig enkelt og utrolig variert mat.. Følte nesten det ble mindre variert med Fedon mat siden jeg ikke fikk spist nok av fettet jeg ville spise.

Jeg kaller min kostretning Skaldeman, men jeg spiser garantert mere grønnsaker enn han egentlig anbefaler.. Jeg spiser ketogent, hva det heter er ikke så nøye, det vikgste er å holde meg borte fra skapet med mel, sukker og kakao..Siden jeg er en mester i å bake hva som helst av hva som helst.. På høykarbo er jeg en skikkelig skapsnok og spiser hele tiden for å holde blodsukkeret stabilt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 12:05   #4
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Egenkomponert opplegg- har du det?

I begynnelsen holdt jeg meg strikt til South Beach. Men underveis tappet jeg lysten på de små håndfullene med fullkornspasta, etc. Og kuttet de ut, strengere på grønnsaker, og inn med mer fett.

Men orker ikke ren ketolyse-kur, da det blir for mange regler, hehe! Så derfor er jeg litt der i mellom.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 14:33   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Egenkomponert opplegg- har du det?

Mitt løp er vel også "egenkomponert", jeg unnlater i alle fall bevisst å kalle det ketolyse, selv om det i de fleste praktiske aspekter er det samme - jeg spiser jo ketogent, men jeg spiser ikke grønnsaker til hvert måltid, og mengden karbohydrater jeg får i meg varierer nok fra under 10 til ca 30, sistnevnte når jeg feks spiser ute, eller velger å tillate en caffe latte.

Jeg ser på det som aller viktigst å unngå stress, så jeg har ikke "regler", bare en solid base av kunnskap om hva jeg bør/ikke bør. Og så prøver jeg selvfølgelig å være oppmerksom på hva kroppen min liker og ikke liker, ifht vektnedgang og generell dagsform.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egenkomponert lavkarbo Chunky Andre dietter 48 13-06-10 18:46
Av og på-opplegg? hoppetussa Spørsmål og svar 2 15-04-10 17:34
Egenkomponert og gravid Muff-muff Lavkarbo generelt 4 03-02-10 14:42
Egenkomponert lavkarbo? matitt Lavkarbo generelt 9 16-06-09 22:38
Noen med egenkomponert her? mima Andre dietter 13 01-05-08 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no