Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mitt kosthold vs vekttap

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-11, 11:34   #1
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Mitt kosthold vs vekttap

Jeg lurer litt på om jeg gjør noe galt når det kommer til kostholdet mitt...

Jeg har gått på ketolyse siden 24.mars og har gått ned 3,4 kg på denne tiden. Jeg har hatt en del sprekker og har ikke vært i ketose konstant. Vekta har gått tregt siden starten, men nå går det selvsagt enda tregere enn før.

Jeg er 20 år, jente, og startet med en bmi på ca 24 og har nå karret meg ned til 23,6. Det vil si jeg har gått fra en vekt på 73,1 til nå 69,7 kg og er ca 172 cm høy. Jeg ønsker å gå ned til 55kg, men jeg vet igrunn at det er for mye å håpe på, så dersom jeg kommer meg til 62kg er jeg strålende fornøyd. Kommer til å begynne med styrketrening så snart målvekten er nådd, og vil da gå over til en mer generell lavkarbo.
Jeg har forsøkt periodevis fasting men måtte slutte så en 15 timers faste er i såfall utelukket framover.

På en normal dag ser måltidene f.eks slik ut:

Frokost: 0,4g karbo
2 osteknekkis av kavli skivet ost med jalapenos med 2g vita hjerte'go lettsmør pr osteskive.
1 kopp grønn mint te med 3 suketter.

Lunsj: 1,1g karbo
Omelett av 2 egg, 2ss fløte, ca 20g fetaost og en liten drøss med gressløk.
3 skiver bacon uten hud/fettrand.

Middag: 8,29g karbo
Kyllingsalat av 1 kylling filet, grønn salat, ca 3 skiver squash, ca 45g peanøtter, 67g fetaost, 22g ananas og 2ss peppesrømmedressing.

Ellers: 0,1g karbo
Jeg drikker en del pepsi max, gjerne 2 glass om dagen.
Jeg prøver å drikke minst 1,5L vann, men liker det ikke så det blir ikke hver dag.
Jeg spiser av og til litt middagsrester eller baconsnacks til kvelden.

Total: 9,55g karbo
Fett: 71%
Protein: 27%
Karbo: 2%

Det var da litt info om meg og mitt kosthold, så om noen har noen synspunkter til hvorfor vekttapet uteblir? Nå er jeg heldig om jeg får et tap på 100g i uka. Jeg har også testet om brusen kan ha skylden, men den har visst ingenting å si.. Etter jeg kuttet ut fasten så er jeg ikke stresset i hverdagen heller. Ellers er jeg ofte sliten i kroppen og løper etter 2 små barn hele dagen, nok til å telle som trening. Jeg prøver å komme meg på treningssenteret relativt ofte også, men det er i grunn dårlig med trening. Liker ikke å gå turer, men om det kan løsne noe så er jeg villig til å prøve en runde hver dag.

__________________

Regrets nye dagbok!

Sist redigert av Regret : 10-06-11 kl 11:40.
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 11:40   #2
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

du har som meg litt lite karbohydrater tror jeg,

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 11:43   #3
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

du har som meg litt lite karbohydrater tror jeg,

Har prøvd å øke også, ikke store forskjellen. Men hva anbefaler dere at jeg går opp til? som ei maks grense..?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 11:50   #4
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

i dag har jeg ordnet meg en plan å får i meg med det 13 gram karbo. spis litt cherry tomater for eksempel, du spiser mye nøtter da,

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 11:56   #5
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

i dag har jeg ordnet meg en plan å får i meg med det 13 gram karbo. spis litt cherry tomater for eksempel, du spiser mye nøtter da,

Dette er bare 1 middag, jeg spiser ikke nøtter ellers. Og i middagen er det ikke mye, jeg går jo ikke over maksgrensa på 15g, så det er ikke for mye.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:00   #6
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

men det er usalta nøtter?

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:20   #7
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

men det er usalta nøtter?

Nei dette er med. Men jeg får ikke i meg for mye salt heller, så det er ikke et problem.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:23   #8
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg lurer litt på om jeg gjør noe galt når det kommer til kostholdet mitt...

Jeg har gått på ketolyse siden 24.mars og har gått ned 3,4 kg på denne tiden. Jeg har hatt en del sprekker og har ikke vært i ketose konstant. Vekta har gått tregt siden starten, men nå går det selvsagt enda tregere enn før.

Jeg er 20 år, jente, og startet med en bmi på ca 24 og har nå karret meg ned til 23,6. Det vil si jeg har gått fra en vekt på 73,1 til nå 69,7 kg og er ca 172 cm høy. Jeg ønsker å gå ned til 55kg, men jeg vet igrunn at det er for mye å håpe på, så dersom jeg kommer meg til 62kg er jeg strålende fornøyd. Kommer til å begynne med styrketrening så snart målvekten er nådd, og vil da gå over til en mer generell lavkarbo.
Jeg har forsøkt periodevis fasting men måtte slutte så en 15 timers faste er i såfall utelukket framover.

På en normal dag ser måltidene f.eks slik ut:

Frokost: 0,4g karbo
2 osteknekkis av kavli skivet ost med jalapenos med 2g vita hjerte'go lettsmør pr osteskive.
1 kopp grønn mint te med 3 suketter.

Lunsj: 1,1g karbo
Omelett av 2 egg, 2ss fløte, ca 20g fetaost og en liten drøss med gressløk.
3 skiver bacon uten hud/fettrand.

Middag: 8,29g karbo
Kyllingsalat av 1 kylling filet, grønn salat, ca 3 skiver squash, ca 45g peanøtter, 67g fetaost, 22g ananas og 2ss peppesrømmedressing.

Ellers: 0,1g karbo
Jeg drikker en del pepsi max, gjerne 2 glass om dagen.
Jeg prøver å drikke minst 1,5L vann, men liker det ikke så det blir ikke hver dag.
Jeg spiser av og til litt middagsrester eller baconsnacks til kvelden.

Total: 9,55g karbo
Fett: 71%
Protein: 27%
Karbo: 2%

Det var da litt info om meg og mitt kosthold, så om noen har noen synspunkter til hvorfor vekttapet uteblir? Nå er jeg heldig om jeg får et tap på 100g i uka. Jeg har også testet om brusen kan ha skylden, men den har visst ingenting å si.. Etter jeg kuttet ut fasten så er jeg ikke stresset i hverdagen heller. Ellers er jeg ofte sliten i kroppen og løper etter 2 små barn hele dagen, nok til å telle som trening. Jeg prøver å komme meg på treningssenteret relativt ofte også, men det er i grunn dårlig med trening. Liker ikke å gå turer, men om det kan løsne noe så er jeg villig til å prøve en runde hver dag.

For det første, hvorfor vil du gå over til generell lavkarbo i fremtiden. Om du ser på LCHF som en kur...da er du allerede feil ute å kjører. Det du vil spise resten av livet, er det du skal spise idag. Jeg tror, når, alt kommer til alt, at LCHF ikke er det du liker best, det ser ut som om du har et litt snevert utvalg av mat.
I Sverige kalles LCHF for nytelsesmetoden, fordi maten er så fet og god.
Nå, om du vil ha hjelp: Kutt ut ALT som det står Vita hjertego o.l på. Det er helseskadelig, og kan på sikt gi hjerte/kar sykdommer og visse former for kreft. Du må under INGEN OMSTENDIGHETER GI DINE BARN MARGARIN!!!!!!
Deretter bør du kjøpe den nye boken til Atkins, og lese den fra perm til perm.
Så: Kjøp Cocosa og Udo`s Choice. Jeg skal ikke gå i detaljer, men de to komponentene kan vi deg en ny forbrenning. Du skal i så fall ta fra 5 til 15 ml 2 ganger daglig av begge oljene, både Cocosa og Udo`s. Begynn med 5 ml, ellers kan gallen gjøre at du blir så kvalm at du blir uvel og spyr av det. Udo`s krever nemlig mye galle. Er ikke leveren vant til det så blir det krasj.
Rydd ut alt som har med frø og nøtter. Selv om JEG anser deg som normalvektig, kan du KANSKJE klare å gå ned noen kilo. Det bestemmer kroppen din selv. Men nøtter og frø (inklusive knekkebrød og brød, selv lavkarbo) har ingen plass når du som er så slank skal kickstarte forbrenningen.
Spis Paleo. Det betyr at du skal spise fet fisk, kjøtt og fugl, egg, smør, og grønnsaker. I noen grad seterrømme og kremfløte.
"Fislete mat", gir også en fislete vektnedgang. En god biff, ca 150 gram, med 1 desiliter god, fet hjemmelaget bernaisesaus med en liten salat til, er en god middag. Omeletten til frokost, med 4 plommer og 2 eggehviter, kan være full av tomat, gressløk, pepper, havsalt, fet ost og løk og bacon, og selvfølgelig stekt i smør. Mye smør. Det er i det hele tatt kvaliteten på fettet som avgjør om du går ned i vekt når du er så slank som du er nå. Det er lite fett å ta av, og det vil gjøre at kroppen din holder litt igjen, for nå er tanken straks tom. Du må gi signaler om at det er overflod av mat, slik at den slipper taket. Men REN mat. Grønnsaker og kjøtt og fett. Sammensetningen av Udo`s og Cocosa vrir om noen knapper i cellene, slik at de øker forbrenningen, i noen tilfeller dramatisk.
Trene behøver du ikke, med mindre du er interessert i god helse. Selvfølgelig kan det på sikt hjelpe deg til å holde vekta, men er man ikke interessert, så er man ikke det

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:30   #9
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

litt feil å ikke kunne spise nøtter da, det er sunt fett, men snakk om mengder her da

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:31   #10
Ninisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 16
Ninisen er på en erverdig vei

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Jeg tenker at det går "sakte" fordi du har lite å ta av... Hadde du vært reellt overvektig hadde det nok gått fortere.

Ninisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:33   #11
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Jeg går ikke på LCHF men ketolyseKUREN. Dette er en midlertidig livsstil som man ikke skal drive med over lengere perioder. Atkins styrer jeg unna, men jeg går over til generell lavkarbo fordi det er en livsstil og ikke en kur, for å fortsette resten av livet for å vedlikeholde vekta.
Cocosa bruker jeg i te dersom jeg får i meg for lite fett så det er i bruk allerede.

Dette er en middag som et eksempel og noe vi ikke har hver dag, men det hender en gang i uka. Ellers så spiser jeg mye rødt kjøtt og koteletter, kanskje litt lite fisk, men kjøtt omtrendt hver dag. Karboene kommer stort sett fra grønnsaker, fløte og rømme. Fettet kommer som regel fra smør, ost og mest fra animalske produkter.

Jeg følger i grunn ketolysekuren til punkt og prikke, minus vannmengden.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:33   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Sammensetningen av Udo`s og Cocosa vrir om noen knapper i cellene, slik at de øker forbrenningen, i noen tilfeller dramatisk.

Nå skal ikke jeg ta over tråden her, men dette var innmari interessant, særlig for meg som har brukt så mye tid på stillstand tross mer eller mindre perfekt kosthold. Jeg søkte på iherb, i tilfelle Udos (som jeg har hørt mye om, men aldri tatt meg råd til) kunne være billigere der, og fant stort sett bare tabletter, bortsett fra denne. Er dette den oljen du snakker om?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 12:34   #13
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av Ninisen, her.

Jeg tenker at det går "sakte" fordi du har lite å ta av... Hadde du vært reellt overvektig hadde det nok gått fortere.

Ja dette stemmer nok veldig bra. Men jeg har jo fortsatt mye å ta av (sånn som jeg ser det, mye å ta i) så jeg fatter ikke helt hvorfor det nesten stopper helt opp. Men kanskje det er nok med 100g i uka?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:01   #14
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Ja dette stemmer nok veldig bra. Men jeg har jo fortsatt mye å ta av (sånn som jeg ser det, mye å ta i) så jeg fatter ikke helt hvorfor det nesten stopper helt opp. Men kanskje det er nok med 100g i uka?

Jeg skjønner at 100 g i uka er ganske frustrerende, jeg skulle gjerne ønske at min egen vekt kunne gå litt fortere nedover. Men når du går ned så sakte så er kanskje vekttapet der for å bli?
Nå er jeg ca 2 cm høyere enn deg og veier over 10 kilo mer enn deg. Og jeg er ikke ekstremt overvektig heller. Så jeg vil tro at kanskje kroppen din syns du er tynn nok?

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:02   #15
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå skal ikke jeg ta over tråden her, men dette var innmari interessant, særlig for meg som har brukt så mye tid på stillstand tross mer eller mindre perfekt kosthold. Jeg søkte på iherb, i tilfelle Udos (som jeg har hørt mye om, men aldri tatt meg råd til) kunne være billigere der, og fant stort sett bare tabletter, bortsett fra denne. Er dette den oljen du snakker om?

Lurer jeg også på

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:03   #16
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

For det første, hvorfor vil du gå over til generell lavkarbo i fremtiden. Om du ser på LCHF som en kur...da er du allerede feil ute å kjører. Det du vil spise resten av livet, er det du skal spise idag. Jeg tror, når, alt kommer til alt, at LCHF ikke er det du liker best, det ser ut som om du har et litt snevert utvalg av mat.
I Sverige kalles LCHF for nytelsesmetoden, fordi maten er så fet og god.
Nå, om du vil ha hjelp: Kutt ut ALT som det står Vita hjertego o.l på. Det er helseskadelig, og kan på sikt gi hjerte/kar sykdommer og visse former for kreft. Du må under INGEN OMSTENDIGHETER GI DINE BARN MARGARIN!!!!!!
Deretter bør du kjøpe den nye boken til Atkins, og lese den fra perm til perm.
Så: Kjøp Cocosa og Udo`s Choice. Jeg skal ikke gå i detaljer, men de to komponentene kan vi deg en ny forbrenning. Du skal i så fall ta fra 5 til 15 ml 2 ganger daglig av begge oljene, både Cocosa og Udo`s. Begynn med 5 ml, ellers kan gallen gjøre at du blir så kvalm at du blir uvel og spyr av det. Udo`s krever nemlig mye galle. Er ikke leveren vant til det så blir det krasj.
Rydd ut alt som har med frø og nøtter. Selv om JEG anser deg som normalvektig, kan du KANSKJE klare å gå ned noen kilo. Det bestemmer kroppen din selv. Men nøtter og frø (inklusive knekkebrød og brød, selv lavkarbo) har ingen plass når du som er så slank skal kickstarte forbrenningen.
Spis Paleo. Det betyr at du skal spise fet fisk, kjøtt og fugl, egg, smør, og grønnsaker. I noen grad seterrømme og kremfløte.
"Fislete mat", gir også en fislete vektnedgang. En god biff, ca 150 gram, med 1 desiliter god, fet hjemmelaget bernaisesaus med en liten salat til, er en god middag. Omeletten til frokost, med 4 plommer og 2 eggehviter, kan være full av tomat, gressløk, pepper, havsalt, fet ost og løk og bacon, og selvfølgelig stekt i smør. Mye smør. Det er i det hele tatt kvaliteten på fettet som avgjør om du går ned i vekt når du er så slank som du er nå. Det er lite fett å ta av, og det vil gjøre at kroppen din holder litt igjen, for nå er tanken straks tom. Du må gi signaler om at det er overflod av mat, slik at den slipper taket. Men REN mat. Grønnsaker og kjøtt og fett. Sammensetningen av Udo`s og Cocosa vrir om noen knapper i cellene, slik at de øker forbrenningen, i noen tilfeller dramatisk.
Trene behøver du ikke, med mindre du er interessert i god helse. Selvfølgelig kan det på sikt hjelpe deg til å holde vekta, men er man ikke interessert, så er man ikke det

Kan du begrunne disse påstandene litt nærmere?

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:08   #17
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

det er ikke usannsynlig at det er det som skjer her, men bare så irriterende om hodet mitt og kroppen min er uenige..Det er jo 14 kg i forskjell!
Men jeg tror jeg skal slutte å tenke på denne 55kg, akkurat den vekten kommer av et vagt minne om å være fornøyd på bedringens vei fra spiseforstyrrelse og nå ser jeg jo at jeg er like tynn som jeg var ved 65kg for et år siden når jeg ikke passet meg for noe. Jeg kan bruke de samme klærne som jeg vokste ut av da nå så jeg ser at tallet på vekta er ikke lengere nødvendig å måtte lete etter. Så jeg setter opp målet til 62kg jeg, det er mer realistisk uansett, selv om jeg går ned lite nå. Hvem vet, kanskje det er vann i kroppen og plutselig slipper det taket igjen?
Jeg MÅ bli flinkere til å holde på ketosen mer enn ei uke av gangen også, jeg tror det ødelegger mye for meg også.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:13   #18
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå skal ikke jeg ta over tråden her, men dette var innmari interessant, særlig for meg som har brukt så mye tid på stillstand tross mer eller mindre perfekt kosthold. Jeg søkte på iherb, i tilfelle Udos (som jeg har hørt mye om, men aldri tatt meg råd til) kunne være billigere der, og fant stort sett bare tabletter, bortsett fra denne. Er dette den oljen du snakker om?

Mmm...er ikke sikker. Gå inn på http://soma.no/produkter/ så ser du iallefall den oljen jeg bruker. Jeg trodde det ikke før jeg prøvde det selv. Helt sykt

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:19   #19
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Kjøp Cocosa og Udo`s Choice. Jeg skal ikke gå i detaljer, men de to komponentene kan vi deg en ny forbrenning. Du skal i så fall ta fra 5 til 15 ml 2 ganger daglig av begge oljene, både Cocosa og Udo`s. Begynn med 5 ml, ellers kan gallen gjøre at du blir så kvalm at du blir uvel og spyr av det. Udo`s krever nemlig mye galle. Er ikke leveren vant til det så blir det krasj.

Dette er jo litt spennende. Du sier ny forbrenning, men hva vil det si?
Spiller det noen rolle hvilken cocosa man bruker?
Jeg ser også at det finnes en sjokolade med Udo's, kan det være noe jeg kan spise for at det skal bli lettere å få i seg? er ikke så glad i 'drikke' oljer as is forstår du..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:21   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Mmm...er ikke sikker. Gå inn på http://soma.no/produkter/ så ser du iallefall den oljen jeg bruker. Jeg trodde det ikke før jeg prøvde det selv. Helt sykt

Ser jo ut som om det er den samme, den du linka til heter Udo's Choise omega 3-6-9, og den jeg linka til heter Udo's Choise, High Lignan, 3-6-9 blend. Mener high lignan betyr at det er mye antisoksidanter i olja. Ingrediensene ser også identiske ut. I så fall, hurra! For dette sparer jeg jo en del penger på.

Men, jeg er også litt nysgjerrig på hva du baserer påstanden på, altså. Er dette noe du kun har erfart på egen kropp (har forstått det sånn at du aldri egentlig har vært overvektig), eller er det noe du har fra et sikkert sted, eventuelt andre påfallende anektotiske bevis, f.eks?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:25   #21
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

med såpass mye olje, vil ikke det gjøre at alt bare.. gå rett igjennom om du forstår? Ser mange fett- og olje piller som blir solgt som slankepiller for at det bare skal suse igjennom og ikke ta opp næringsstoffer, og da blir det jo selvsagt effektiv slanking også, men absolutt ikke sunt.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:40   #22
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.

Kan du begrunne disse påstandene litt nærmere?

Kan du motbevise dem?

Finn ut hva som er i Margariner, også ser du hvilke stoffer som settes i forbindelse med kreft og hjerte/kar sykdommer. Eller mail Andreas Eenfeldt, eller Annika Dahlquist. De er langt mer kategoriske enn det jeg er på det området.

Margariner er nemlig en bombe med kjemikalier som ALDRI burde fått lov til å komme inn i en menneskekropp. Pluss at Margariner inneholder ikke lenger transfett, istedet brukes det omestret fett, som i forsøk på griser viser samme ødeleggende effekter som transfett gjorde.
Men det er såpass nytt, at det vil ta år, som det gjorde med transfett, før skadene vil synes. Her http://www.vkm.no/dav/4a660bf249.pdf påståes det at fettsyrene som er omestret ikke forandrer egenskaper ( selv om det rett før sies at smeltepunktet er blitt langt høyere osv), men det er helt feil. Egenskapene er vidt forskjellige, da fettsyrene bytter plass på glyserolmolekylet under prosessen, noe som er kritisk for kroppen, de må nemlig sitte på sine opprinnelige plasser for å fungere som de skal.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:48   #23
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg går ikke på LCHF men ketolyseKUREN. Dette er en midlertidig livsstil som man ikke skal drive med over lengere perioder. Atkins styrer jeg unna, men jeg går over til generell lavkarbo fordi det er en livsstil og ikke en kur, for å fortsette resten av livet for å vedlikeholde vekta.
Cocosa bruker jeg i te dersom jeg får i meg for lite fett så det er i bruk allerede.

Dette er en middag som et eksempel og noe vi ikke har hver dag, men det hender en gang i uka. Ellers så spiser jeg mye rødt kjøtt og koteletter, kanskje litt lite fisk, men kjøtt omtrendt hver dag. Karboene kommer stort sett fra grønnsaker, fløte og rømme. Fettet kommer som regel fra smør, ost og mest fra animalske produkter.

Jeg følger i grunn ketolysekuren til punkt og prikke, minus vannmengden.

Jeg vil innvende at LCHF og ketolysekuren er relativt like. Jeg går på varierende 15 - 35 gram karbo pr dag, men jeg gjør det livet ut. Jeg er stort sett i ketose hele tiden, men går ikke ned i vekt - det er heller ikke meningen.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 14:08   #24
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Kan du motbevise dem?

Finn ut hva som er i Margariner, også ser du hvilke stoffer som settes i forbindelse med kreft og hjerte/kar sykdommer. Eller mail Andreas Eenfeldt, eller Annika Dahlquist. De er langt mer kategoriske enn det jeg er på det området.

Margariner er nemlig en bombe med kjemikalier som ALDRI burde fått lov til å komme inn i en menneskekropp. Pluss at Margariner inneholder ikke lenger transfett, istedet brukes det omestret fett, som i forsøk på griser viser samme ødeleggende effekter som transfett gjorde.
Men det er såpass nytt, at det vil ta år, som det gjorde med transfett, før skadene vil synes. Her http://www.vkm.no/dav/4a660bf249.pdf påståes det at fettsyrene som er omestret ikke forandrer egenskaper ( selv om det rett før sies at smeltepunktet er blitt langt høyere osv), men det er helt feil. Egenskapene er vidt forskjellige, da fettsyrene bytter plass på glyserolmolekylet under prosessen, noe som er kritisk for kroppen, de må nemlig sitte på sine opprinnelige plasser for å fungere som de skal.

Jeg føler ikke noe behov for å motbevise noe som helst, jeg - det var da en defensiv måte å svare på...?

Du kommer med rimelig bastante utsagn, så jeg er nysgjerrig på hva du begrunner dem med. Det er jo kraftig kost å si at Vitaproduktene kan gi deg hjerte/kar/kreftsykdom. Og aldri gi unga margarin - mine unger vil ikke ha annet, de klarer ikke smørsmaken. Nettopp derfor var jeg interessert i mer vitenskapelig dokumentasjon på det du sier. Sånn før unga mine går ned for telling... Synes ikke du svarer så godt for deg - blir mest mer påstander, og mail andre, liksom.

Og om det tar så lang tid før vi ser skadene, hvorfor viste det seg hos grisene i forsøket du nevner? (Link?)

En annen ting - hvis det ikke er noe særlig forskjell på ketolyse og LCHF....da har jeg misforstått. Trodde sprikene var store der. Jeg fungerer ikke i ketose, men på 50-70 g kh går det helt fint. Da spes i fht min diabetes, som er førsteprioritet.

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 14:31   #25
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Syns denne sier det meste jeg:



Vet hva jeg foretrekker jaffal!

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger noen input på mitt "normale" kosthold fjoerto Spørsmål og svar 15 16-03-11 12:59
Hvordan fortelle andre om mitt nye kosthold? benam Generell ernæringsdebatt 2 10-02-09 13:31
Vekttap Liiiz Ketolysekuren 6 31-12-07 18:46
Vekttap på SB Arildo South Beach 5 08-04-07 16:41
Vekttap! LilNoor Ketolysekuren 1 19-02-05 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no