Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og operasjon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-11, 18:12   #1
2011-slank?
Medlem
 
2011-slank? sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 61
2011-slank? er på en erverdig vei

Ketolyse og operasjon

Hei alle sammen.
Eg er ny her på forumet.
Lurer på om det er ok å vere i ketose når man skal foreta en stor operasjon? eller er det lurt å spise litt ekstra med karbo 3-4 dager før op og t.o.m 2-3 dager etter op? da i form av banan,nøtter eller knekkebrød.
Ellers so må eg si at dette er en kjempeflott side som er veldig motiverende

2011-slank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 18:48   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og operasjon.

Opprinnelig lagt inn av 2011-slank?, her.

Hei alle sammen.
Eg er ny her på forumet.
Lurer på om det er ok å vere i ketose når man skal foreta en stor operasjon? eller er det lurt å spise litt ekstra med karbo 3-4 dager før op og t.o.m 2-3 dager etter op? da i form av banan,nøtter eller knekkebrød.
Ellers so må eg si at dette er en kjempeflott side som er veldig motiverende

Dette bør du snakke med narkoselegen din om.
Jeg har hatt en operasjon med narkose og der ville de helst at jeg skulle være "normal" dvs ikke i ketose.
Sårheling er heller ikke den beste i ketose og man kan blø en del mer.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 19:06   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og operasjon.

Dette sier dr. Torkil selv om saken:

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
FULL NARKOSE: Ut av ketose et par dager før operasjon og kanskje noen dager etterpå, til man er restituert.

LOKALBEDØVELSE: går fint i ketose.

EPIDURAL: Vel, kanskje som full narkose? Narkoselegene har jo en hang til å henge opp sukkervann intravenøst. Man kan jo forsøke å be om saltvann.
De ønsker et "drypp" for å ha intravenøs tilgang hvis noe uventet skulle skje.

Vennlig Hilsen
Torkil

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 20:39   #4
2011-slank?
Medlem
 
2011-slank? sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 61
2011-slank? er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og operasjon.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dette sier dr. Torkil selv om saken:

Tusen takk for svar
Men er det lurest å spise karboh. fra frukt/grønt og nøtter eller brød/knekkebrød?

2011-slank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 20:41   #5
2011-slank?
Medlem
 
2011-slank? sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 61
2011-slank? er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og operasjon.

Er redd det blir vanskelig å komme i ketose igjen..

2011-slank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 21:32   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og operasjon.

Opprinnelig lagt inn av 2011-slank?, her.

Tusen takk for svar
Men er det lurest å spise karboh. fra frukt/grønt og nøtter eller brød/knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av 2011-slank?, her.

Er redd det blir vanskelig å komme i ketose igjen..

Nå aner jeg jo ikke hva slags operasjon det er snakk om og hvar lang rekovalenstid det må regnes, men om du øker litt på grønnsaker av alle slag og spiser litt knekkebrød bør du gå ut av ketose ganske greit.
Så må du bare bestemme deg for hvilken dag du skal i gang igjen og holde deg til det. Jeg har vært inn og ut av ketose flere ganger() og har ALDRI hatt problemer med å komme i ketose igjen. Tar nøyaktig 36 timer hver gang!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 02:04   #7
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og operasjon.

.
Jeg skulle operere ut en skinne fra beinet i høst (dvs en operasjon med full narkose), og stilte spørsmål til dr Torkil, fikk dette svaret:
_____________
Hei
Rådene i forbindelse med operasjon skyldes at man i ketose reduserer evnen til å omsette karbohydrat. ( det oppgraderes fort etter man igjen spiser mere karbohydrat) siden man ofte - rutinemessig- får drypp / intravenøs væske med glukose i forbindelse med operasjoner, anbefaler jeg "normal kost" med 100- 150 gram KH et par dager før operasjoner og inntil man er restituert/ sårene har lukket seg pent.
Dette er for å være føre var. Mange har tatt diverse operasjoner i ketose uten problemer.
Vennlig Hilsen
Torkil
__________________
Jeg gikk ut av ketose ca tre dager før operasjonen, og i en ukes tid etterpå. La på meg 3-4 kilo, men så snart jeg var tilbake i ketose, var jeg tilbake på matchvekt i løpet ev en uke. Det du går opp i vekt er mest vann, og det renner av igjen. Var ingen problemer for meg å komme tilbake i ketose igjen, det gikk i løpet av et par dager.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 17-01-11 kl 02:14.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:16   #8
2011-slank?
Medlem
 
2011-slank? sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 61
2011-slank? er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og operasjon.

Tusen takk for mange gode svar
Blir heldigvis ikke op før i slutten på Februar so eg har litt tid til å tenke igjennom kva eg skal spise pluss veien videre
Satse på å vere raskt tilbake i ketose igjen

2011-slank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:25   #9
2011-slank?
Medlem
 
2011-slank? sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 61
2011-slank? er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og operasjon

Ja da nærmer deg seg snart operasjon.
Eg lurer litt på kva er best/lurt og ikke lurt å spise for å komme ut av ketose uten at vekta går helt bananas. Kva hadde du villa spist om det var du som skulle ut av ketose i 1-1,5 uke? Gjerne menyer

2011-slank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:17   #10
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og operasjon

Jeg måtte igjennom en akutt operasjon nå i desember. Det var ikke noe problem for meg i hvertfall at jeg var i ketose.

Uansett lykke til med operasjonen .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:12   #11
2011-slank?
Medlem
 
2011-slank? sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 61
2011-slank? er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og operasjon

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Jeg måtte igjennom en akutt operasjon nå i desember. Det var ikke noe problem for meg i hvertfall at jeg var i ketose.

Uansett lykke til med operasjonen .

Takk Legen ville også at eg skulle gå ut av ketose ett par dager før, so eg tar ingen sjangse..Man vet no aldri..

2011-slank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:30   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og operasjon

Det jeg gjorde var vel å spise alle typer grønnsaker, litt frukt og knekkebrød. Spise bønner og linser, husker jeg, og drakk litt juice, for det hadde jeg savnet!

Du skal jo bare ut av ketose, ikke over på høykarbo!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Operasjon butikk86 Ketolysekuren 9 18-04-11 10:33
Operasjon, ketolyse, og måte å være utav ketosen på? nattinatt Ketolysekuren 28 15-09-09 12:34
Ketolyse og operasjon nattinatt Ketolysekuren 3 17-07-09 10:48
Operasjon i lokalbedøvelse og ketolyse Elephanta Ketolysekuren 7 10-12-08 18:18
Torkild eller noen annen som vet kan dere svare på dette ang operasjon og ketolyse Trolla Ketolysekuren 5 17-08-07 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no