Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mindre kalorier?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-11, 17:06   #26
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mindre kalorier?

Olje har mer kalorier enn smør, så der er det best å bruke smør

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 17:11   #27
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg har hatt stillstand på vekta (og cm) i snart et halvt år og har fått et tips her inne om å prøve å redusere litt på kaloriene for å se om noe "løsner" da.

Dette har jeg tenkt litt på og har kommet frem til at jeg etter 2 år på LCHF ikke vet hva jeg da skal spise....

Kva med å berre redusere totalmengdene bitte litte grann? Da held du jo balansen mellom næringsstoffene.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 19:18   #28
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Takk for alle innspill.....har en del å lære her så takk til alle som kommer med input!!!
Jeg skal kjøpe meg grønn te og ikke erstatte smør med olje.....se her da - har lært masse allerede!!! *ler*
Og spise litt mindre til hvert måltid.....

Må visst sette opp en plan og ikke minst en meny slik at alt er klart når jeg begynner med disse endringene....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:24   #29
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre kalorier?

Smør har mindre kalorier,ja,men det er lettere å bruke mer av det enn man gjør med olje. Oljer som er kaldpressa er essensielt og fint å få i seg om man ikke spiser noe særlig frø og nøtter.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 21:28   #30
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Smør har mindre kalorier,ja,men det er lettere å bruke mer av det enn man gjør med olje. Oljer som er kaldpressa er essensielt og fint å få i seg om man ikke spiser noe særlig frø og nøtter.

Alt er relativt jeg er liksom vant til å bruke NOK, men ikke en hel haug med smør når jeg steker, men det hender vel at folk tar litt ekstra for å få i seg litt ekstra fett da... Det er vel uansett få oljer man skal steke i, og tilsette smør i maten tilslutt er det kanskje ikke så mange som gjør. Regner med at når man skal kutte ned på kaloriene så er det naturlig at man ikke pøser på med smør man ikke "trenger".

Så: ikke bruke mer smør enn nødvendig og da heller ikke bytte det ut med olje.

Sånn?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 14:38   #31
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre kalorier?

Hva med mer grønnsaker og mer hvitt kjøtt? Håpe det metter nok uten fett. Bringebær og vaniljekesam til dessert f.eks istedenfor yogurt, fløte og bær. Drikke masse vann hjelper jo og. Jeg vet jeg må kutte ned på småspisinga. Så bare det hjelper får vi tro!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:42   #32
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre kalorier?

Hvordan går det Jabba? Hva har du spist? Jeg har spist alt jeg ikke skal!!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:52   #33
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Mindre kalorier?

jeg ser du har skrevet ketolyse din retning. har du lest boken til Torkil? der står det litt om når vekten står stille

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 20:25   #34
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Hvordan går det Jabba? Hva har du spist? Jeg har spist alt jeg ikke skal!!

Vel - siden denne tråden ble opprettet har jeg gjort følgende endringer:
- redusert inntaket av nøtter til et minimum
- redusert inntaket av fløte i kaffen ned til max 1-2 kopper om dagen (dette sliter jeg mest med)
- redusert småspising mest mulig - erstattet "suget" etter "noe" med te
- jeg har begynt å drikke grønn te om morgenen
- jeg har prøvd å spise grønnsakene lettkokt (hadde en tendens til koke dem ihjel ofte)
- jeg prøver å redusere litt på mengden mat til hvert måltid (dette er ikke så enkelt da jeg føler jeg spiser ganske lite fra før av), middagen er det lettest å gjøre dette med.
- spise ordentlig mat til kvelden om jeg blir sulten (før ble det ofte nøtter og kaffe med fløte)

Jeg spiser fortsatt meierismør på lavkarbobrødskiven min om morgenen, føler ikke for å kutte ut dette da jeg må jo ha i meg noe fett....

Resultat så langt: ingen endring på vekta....

Prøver en uke til for å se om noe skjer.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 20:34   #35
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Kan jo også legge ut hva jeg har spist i dag:

Frokost: 1 skive lavkarbobrød med meierismør og en halv box makrellfilet i tomat, 1 kopp te og vann
Lunch: 1 liten salat m kinakål, agurk, paprika, reker og 1 egg, te og vann
Mellommåltid: 1 kopp kaffe med fløte
Middag: wok av 3 skiver okstestek, squash, paprika, blomkål og brokkoli, stekt i masse meierismør, vann og 1 kopp te til dessert
Kveldsmat: 1 kopp kaffe m fløte, litt pålegg og 1 egg

Håper ikke dette er for mye mat........

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 20:59   #36
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre kalorier?

Det ser ikke mye ut. Du kan prøve å kutte ut brødet og erstatte det med annen mat, og tomatsausen til makrellen likeså. Kjøp heller makrell uten saus.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 21:43   #37
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Mindre kalorier?

Men du Jabba har gått ned 35 kg, har hodet og kroppen tatt seg inn? Lev livsttilen fremover og så slipper plutselig ett kilo her, et der.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 17:50   #38
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre kalorier?

Har prøvd å tenke over smøret mitt og sånt og syns det er veldig vanskelig. Må jo ha smør og fløte i blomkålstappa! Nei, tror fokuset mitt blir på REN mat, mer grønt, mindre meieriprodukter og søtning. Mer av den salte maten også, og ikke så mye søtt. Har spist pannekaker til frokost og det gjør at jeg får lyst på mer søtt utover dagen.

I dag har jeg spist:
Pannekaker av 3 egg og 3 ss rømme med 2 ss cc og 1 ss syltetøy og litt sprutkrem
Middag var blomkålmos med cirka 0,5 dl fløte (maks), en kladd smør og stroganoffgryte cirka 150 gram kanskje
En peanøttkjeks og en kopp lovlig kakao med litt sprutkrem og søtning bare (ikke kokosolje lenger)

Det er det jeg har spist så langt. Peanøtter har sykt mye kalorier! Skal sørge for å spise opp kjeksene også er det null mer peanøttkjeks på meg.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 18:48   #39
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Sukk....peanøtter er jo bare sååååå godt!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 19:08   #40
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Her er min meny så langt i dag:

Frokost:
1 skive med lavkarbobrød med meierismør og en halv box m makrellfilet.
1 kopp te og vann
Lunch:
1 liten salat med 1 egg, vann og te
Mellommat:
1 kopp kaffe med fløte
Middag:
1 kyllingfilet m ost, 2 rosenkål, 3-4 buketter blomkål og 3 buketter brokkoli..

Har ikke kommet til kveldsmaten enda...

Kjenner jeg kvier meg noe enormt til å kutte mer på fløten....den er liksom kosen min etter en lang dag på jobb. Da setter jeg meg i sofaen og bare nyyyyter denne koppen og kjenner varmen bre seg i kroppen....Dagens høydepunkt! Klarer ikke å kutte den! Kokosmelk i stedet for fløte har jeg prøvd og det er ikke like godt nei......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:06   #41
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre kalorier?

Fløte kun til en kopp kaffe er ikke noe å tenke på.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:32   #42
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Fløte kun til en kopp kaffe er ikke noe å tenke på.

Håper ikke det....det er jo ikke rare skvetten jeg bruker......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 08:01   #43
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Mindre kalorier?

Wow! Jabba,for en fantastisk nedgang Helt imponert jeg har ingen gode råd å komem med dessverre siden jeg er helt ny, men var bare så imponert over det store vekttapet at jeg måtte bare snike meg inn i tråden å si fra

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 18:42   #44
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mindre kalorier?

Jeg stemmer for å fortsette med fløten i kaffen Bare å lese hvordan du skriver om det gjorde at jeg også fikk lyst på...Dagens høydepunkt skal man ikke kutte ut


En annen ting, lite kalorier i bacon? Det er 339 kalorier i 100 gram bacon (matvareguiden.no).

  Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:21   #45
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Hvordan betegner man egentlig mye kalorier og lite kalorier? Er 100 kalorier pr 100 gr matvare mye eller lite kalorier? Jeg har aldri talt en kalori i mitt liv så jeg aner ikke hvilke matvarer som har mye og lite.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:27   #46
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Wow! Jabba,for en fantastisk nedgang Helt imponert jeg har ingen gode råd å komem med dessverre siden jeg er helt ny, men var bare så imponert over det store vekttapet at jeg måtte bare snike meg inn i tråden å si fra

Tusen takk!!!
Jeg håper ikke dette høres frekt ut...men jeg får liksom en litt sånn "37 kilo - er det noe å være så stolt over da" - følelse når jeg leser slike kommentarer. Jeg tror det kommer av at jeg egentlig ikke føler at jeg har slanket meg - vært på slankekur - men har kost meg og spist meg mett hele tiden. Det er liksom ikke så mye å være stolt av fordi det har i grunnen ikke kostet meg så mye....
Forstår dere tankegangen? Ikke misforstå - jeg blir UFATTELIG glad for alle komplimenter og mener INGENTING negativt med det jeg skrev her.....men det har liksom gått så lett.....iallefall de første 30 kiloene.....det har ikke vært en slik jobb og en slik tortur som jeg innbiller meg en lavkalori/fettfattig (tradisjonell) slankekur er....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:29   #47
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mindre kalorier?

Det er egentlig et godt spørsmål

Men det kommer vel egentlig an på hvilke matvare det er. Innen kjøtt blir jo f. eks kyllingfilet sett på som et magert alternativ. Det er litt over 100 kalorier i 100 gram. Samtidig er det ingen som lever lavkalori som drikker helmelk, selv om det er "bare" 66 kalorier. (jeg innser at det er forskjell på å spise kylling og drikke melk, det er bare for å illustrere)

Stort sett tror jeg man regner det som er lite kalorier i forhold til alternativene som "lav kalori", f. eks kylling heller enn biff, skummet heller enn helmelk, karbonadedeig heller enn kjøttdeig osv...

Du kommer jo langt med å redusere fløte, nøtter, bacon, oster...som du jo allerede har gjort

  Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:31   #48
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Jeg stemmer for å fortsette med fløten i kaffen Bare å lese hvordan du skriver om det gjorde at jeg også fikk lyst på...Dagens høydepunkt skal man ikke kutte ut


En annen ting, lite kalorier i bacon? Det er 339 kalorier i 100 gram bacon (matvareguiden.no).

Jeg fortsetter med fløten litt til jeg......orker ikke tanken på å skilles av med min beste venn.....

Dessuten viste vekta 70,4 kg i dag (nedgang på 0,5 kg) og det har den ikke vist på leeeeeenge. Kjenner jeg mønsteret mitt riktig er det opp igjen det halve kiloet sikkert den dag i morgen - men jeg så tallet og det teller for meg. Jeg veide meg til og med to ganger for å sjekke at jeg så riktig....
Så jeg koser meg med fløten enn så lenge.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:32   #49
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mindre kalorier?

Gjør det

  Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:41   #50
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvordan betegner man egentlig mye kalorier og lite kalorier? Er 100 kalorier pr 100 gr matvare mye eller lite kalorier? Jeg har aldri talt en kalori i mitt liv så jeg aner ikke hvilke matvarer som har mye og lite.....

Nei, 100 kcal pr 100 gram vare er ikke mye. Hvis du skal telle kalorier kan du prøve å holde deg til 1200-1600 kcal pr dag. Da burde du gå ned 0,5 til 1 kg. pr. uke. Fett er bedre enn karbohydrater, også når man teller kalorier. Du kan spise nærmes ubegrenset mengder salat (salat/spinat, tomater, agurk, paprika, sopp - ikke mais eller pasta!) Husk at antall kalorier pr. dag er iberegnet drikke.

"Tellekalorierdiett" er effektivt, men det er veldig lett å legge på seg igjen når man avslutter dietten. Bare et lite OBS!

.

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
33 kg mindre kozpia84 Mer enn 30 kg overvekt 34 26-04-09 17:25
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
Når man har mindre å ta av en 10 kg.... Borealis Lavkarbo generelt 7 10-08-06 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no