Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kakao?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-10, 16:43   #1
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Kakao?

Noen som har oppskrift på lavkarbovennlig kakao? Eller, er det bare å varme opp kremfløte og/eller melk, med mørk sjokolade og søtningsmiddel?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 16:49   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kakao?

http://forum.lavkarbo.no/search.php?searchid=4698495

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 17:23   #3
chubby!
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
chubby! er på en erverdig vei

Sv: Kakao?

Jeg drikker en kopp kakao i ny og ne og da bruker jeg confecta sin, jeg syns den er god det blir ca 6 gr karbo pr kopp.
http://www.confecta.no/pages/produkt...chocomelk.html

chubby! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 13:47   #4
Aylvar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 9
Aylvar er på en erverdig vei

Sv: Kakao?

hvor får man kjøp det?

Aylvar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er ikke helt sikker på hva den heter, men dietten er fra spisdegslank.no Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 13:54   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kakao?

Opprinnelig lagt inn av Aylvar, her.

hvor får man kjøp det?

Confecta sine? Selv Rimi'en her med verdens mest begredelige vareutvalg har en drøss forskjellige lavkaloridrikker derfra. Jeg holder meg langt unna for de er jo søtet med så mangt, men for den som tåler det eller ikke bryr seg om det er det sikkert et fint valg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 15:22   #6
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kakao?

Prøvde nettop denne: http://www.confecta.no/pages/produkt...ladedrikk.html

Fantastisk god smak på! Og ca. 3 karber pr kopp

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 22:51   #7
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kakao?

Lagde meg en kopp kakao i dag av helmelk, to ts kakao. Søtet med noen dråper stevia vanilje og litt sukrin. Ble veldig god
Kanskje jeg kunne lagd av fløte og vann? Noen som har prøvd det?

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 23:14   #8
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Kakao?

Fløte og vatn går fint an, Bik. Eg personleg har utvikla sansen for kakao på 1-2 ts kakaopulver (til ein stor kopp), kokande vatn (2-3 dl alt ettersom kor stor koppen er), ein sukett eller ei ts sukrin, og ein dæsj fløte i. Altså mykje meir vatn enn fløte.

Eg har lagd utan fløte også når både kjøleskapet og lommeboka har vore skrapa. Men det må ein nesten venne seg til... Eg ville aldri likt det før, da måtte den vere rund, men no syns eg ikkje det er vassent overhodet.

Kan ha i ein klatt smør om du vil ha kakaoen litt fyldigare utan å øke nevneverdig på karber (eller berre vil halde forbruket av mjølkeprodukt nede).

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 07:14   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kakao?

Fløte og vann går fint Bik. Jeg pleier dog å lage av kokosmelk, bruker den billige fra rema 1000, den er så fet at jeg halvblander med vann og enda får en veldig fyldig kakao. Lager av hele boksen på en gang og heller det jeg ikke drikker på et norgesglass. Holder seg i noen dager i kjøleskapet. Veldig godt med litt chili i, eller litt kanel.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 07:48   #10
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kakao?

Takk for tips Zillah og Imse. Skal prøve ut vann/fløteversjonen i dag. Kokosmelk har jeg aldri prøvd. Skal kjøpe i dag og gjøre et forsøk. Hva kan kokosmelk brukes til ellers?

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 08:00   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kakao?

Jeg bruker mye kokosmelk i gryteretter med kylling. Blandt annet Superas supre Bali kyllinggryte

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 08:57   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kakao?

Kokosmelk er selvskreven i kyllingretter, kyllinguppe og curry feks. Og i smoothie: 2 egg, 1dl kokosmelk og 50g frosne bringebær+ evt vann.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kakao sirine Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 06-01-10 12:27
Kakao:) jhelenh Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 17-09-09 12:03
Kakao Kula Smoothies / drikke 14 21-08-08 11:06
Kakao? boble Smoothies / drikke 38 05-05-06 20:12
Kakao Ingeborg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 08-04-05 13:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no