Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Slankepress gjør det vanskelig å spise nok fett

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-11, 23:22   #1
kvinne88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: rogaland
Innlegg: 9
kvinne88 er på en erverdig vei

Slankepress gjør det vanskelig å spise nok fett

Har vokst opp med en stort slankepress hjemme. Fikk høre storsett hver dag og jeg var overvektig. Rømme, masjones, smør, fløte, bacon hva helt fyfy.
Tok jeg f,ek fløte i kaffen var en vanlig komentar" Tenk på vekten"

Derfor er dette med at skal spise masse fett vanskelig. For jeg får ikke tanken om at dette er feil og at jeg burde skamme meg vekk.
Noen som slet med det samme som kan hjelpe

kvinne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 00:40   #2
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: slankepress gjør det vanskelig å spise nok fett

Det går over

Drit i ALT du har lært om fett fra før. Ignorer det. Kast bort den kunnskapen, for den kunnskapen er ..om jeg får lov å si det rett ut? Bullshit.

Fett er bra. Vi dør ikke av fett, vi har bare av en eller annen merkelig grunn trodd det i noen år nå..

Jeg har ikke noen konkrete tips til hva du kan gjøre, annet enn å bare ignorere det du har trodd om fett..og heller lese litt om hvorfor fett er bra

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 09:22   #3
ninagronn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Nordnesøy
Alder: 55
Innlegg: 114
ninagronn er ny på veien

Sv: slankepress gjør det vanskelig å spise nok fett

Min frokost i dag ble 93 % fett, 6 % protein og 1 % karb. og det eneste som var "nei-mat" var majones.

1 egg
1 tomat
20 gr ost
4 ss majones
1/4 avokado
1 kopp chilite med 1 ss cocosa

så maten trenger ikke å flyte i fett for å være riktig i forhold til fettprosent.

__________________


ninagronn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 09:54   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: slankepress gjør det vanskelig å spise nok fett

Kanskje det hjelper litt å tenke på alle oss her inn som spiser plenty med fett, ikke bare går vi ned i vekt, men mange av oss opplever store helsefordeler også

Jeg har i all hovedsak spist ketogent i snart 2 år, blir jevnlig fulgt opp av lege (pga noen kroniske sykdommer) og alle blodprøvene mine har bedret seg myyye på denne tiden
Har ikke vært arbeidsfør de siste 5-6 åra, nå ser det tilogmed ut til at jeg kan forsøke meg i jobb igjen, etterhvert!

Og alt takket være lite karber og mye fett

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 10:41   #5
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Slankepress gjør det vanskelig å spise nok fett

Du må bare prøve noen få uker og hev deg over kommentarer. Tenk at du KAN klare dette. Og etter en stund så har du nok "billedlig" bevis for at dette fungerer for deg. De fleste holder kjeft når du forteller kiloene du har i minus av å spise som du gjør.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 16:29   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Slankepress gjør det vanskelig å spise nok fett

Hei,
For de fettskremte så pleier vi å anbefale at man starter med litt og øker på etter hvert…
Jeg vil også anbefale at du tar deg en tur innom Til alle nybegynnere på lavkarbo… les alle linkene som er lagt inn vedrørende fett og kolestrol – da får du opparbeidet deg noen hardtslående motargumenter etter hvert. Les alle innlegg startet av brukernavn: Pål, masse nyttig lesning.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg må spise mer fett ... HappyMe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 04-05-11 11:21
Gjør jeg det rett ang % fordeling mellom fett og protein? Hjelp Happy girl Spørsmål og svar 0 08-04-11 14:12
Vanskelig å få i seg nok fett Tami Spørsmål og svar 19 08-02-11 22:25
Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig? Amber Ketolysekuren 8 10-05-08 23:00
MÅ man spise så mye fett? villebill Ketolysekuren 4 18-05-07 15:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no