Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-12, 18:10   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Det prøvde jeg i dag fordi jeg hadde en illusjon om at det da ville blitt helt som "vanlig" fruktyoughurt bare litt sunnere...
... hvor feil man kan ta

Var et prosjekt til guttungen dette da håp om å unngå "Sprett" med tilsatt ditt og datt...

Jeg tok et beger youghurt naturell og en moden banan og kjørte på med stavmixeren i den tro at dette skulle bli bra...
Det ble det ikke!
For det første ble den helt flytende, tynnere enn drikkeyoughurt
For det andre smakete den skikkelig surt

Jeg haadde oppi noen ss med sukrinmelis og 1/2 ts vaniljepulver... enda er den sur (mye surere enn vanlig youghurt), men noe bedre.

Hva i himmelens navn har de i youghurten for å få den kremet og SØT???

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 18:12   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Det prøvde jeg i dag fordi jeg hadde en illusjon om at det da ville blitt helt som "vanlig" fruktyoughurt bare litt sunnere...
... hvor feil man kan ta

Var et prosjekt til guttungen dette da håp om å unngå "Sprett" med tilsatt ditt og datt...

Jeg tok et beger youghurt naturell og en moden banan og kjørte på med stavmixeren i den tro at dette skulle bli bra...
Det ble det ikke!
For det første ble den helt flytende, tynnere enn drikkeyoughurt
For det andre smakete den skikkelig surt

Jeg haadde oppi noen ss med sukrinmelis og 1/2 ts vaniljepulver... enda er den sur (mye surere enn vanlig youghurt), men noe bedre.

Hva i himmelens navn har de i youghurten for å få den kremet og SØT???

Unevnelige menger med sukker ??

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 18:35   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Kjøpeyoghurt er jo sukkerbomber!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:16   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Jeg har laget yoghurtblanding til samboen med jevne mellomrom. Bruker tyrkisk eller gresk yoghurt, og flytende natreen. Natreen er helt genialt i slike tilfeller. Deretter en stor håndfull blåbær og/eller bjørnebær (opptint om den skal spises der og da, blir godt om du kjører de i mikroen så de er litt varme). Bland i yoghurten. Det blir faktisk så godt at jeg synes det nærmer seg fruktyoghurtene jeg pleide og spise før
Har også brukt mango skåret i småbiter siden han er stor fan av mango

Kjører ingenting i blender, synes det skal være litt biter i "fruktyoghurten"

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:23   #5
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Eg brukar tyrkisk yoghurt og søter med tagatesse. Har så oppi bær som nerthus. Om eg feks brukar ei moden pære, finhakkar eg den med kniv først.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:25   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg har laget yoghurtblanding til samboen med jevne mellomrom. Bruker tyrkisk eller gresk yoghurt, og flytende natreen. Natreen er helt genialt i slike tilfeller. Deretter en stor håndfull blåbær og/eller bjørnebær (opptint om den skal spises der og da, blir godt om du kjører de i mikroen så de er litt varme). Bland i yoghurten. Det blir faktisk så godt at jeg synes det nærmer seg fruktyoghurtene jeg pleide og spise før
Har også brukt mango skåret i småbiter siden han er stor fan av mango

Kjører ingenting i blender, synes det skal være litt biter i "fruktyoghurten"

Spennende Nerthus. Vil du anbefale gresk eller tyrkisk ? Vi har ikke smakt noen av de, og er på jakt etter den som er mest kremete/søtest i seg selv. Mannen fikk vann i munnen da jeg leste innlegget ditt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:32   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Spennende Nerthus. Vil du anbefale gresk eller tyrkisk ? Vi har ikke smakt noen av de, og er på jakt etter den som er mest kremete/søtest i seg selv. Mannen fikk vann i munnen da jeg leste innlegget ditt

Ehm, jeg kjenner ikke særlig forskjell, tyrkisk om de har, gresk om de har det Synes ikke noen av de er spesielt søte i utgangspunktet, men det skal så lite flytende natreen til for å få effekt, og JEG synes natreen på denne måten er det som gjør at det smaker som ordentlig sukker. Mannen her er særdeles fornøyd også, det smaker jo som ordentlig fruktyoghurt, bare uten sukkeret

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:35   #8
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Flott, tusen takk. Da kjøper jeg bare den jeg finner, og er de der begge 2 blir det elle melle................

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:42   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Har du sett denne?

Prinsesseyogurt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 20:30   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har du sett denne?

Prinsesseyogurt!

Der var den ja. Husket at det var en tråd om youghurt og smak og konsistens etc, men husket ikke hvilken det var.
Da blir det prinsessemat på mannen snart...

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 22:41   #11
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Spennende Nerthus. Vil du anbefale gresk eller tyrkisk ? Vi har ikke smakt noen av de, og er på jakt etter den som er mest kremete/søtest i seg selv. Mannen fikk vann i munnen da jeg leste innlegget ditt

Eg har ikkje kjent forskjell på dei, som eg har tenkt over. Men har aldri smakstesta samtidig.
Ser at tyrkisk har 5,8 g karber/100 g og gresk har 5,1 g karber/100 g

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 22:48   #12
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg har ikkje kjent forskjell på dei, som eg har tenkt over. Men har aldri smakstesta samtidig.
Ser at tyrkisk har 5,8 g karber/100 g og gresk har 5,1 g karber/100 g

Litt forskjell var det jo, men ikke så mye at jeg bryr meg om det Blir nok mest kosemat for mannen dette tenker jeg.
Tusen takk for tilbakemelding

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 22:49   #13
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Jeg har litt dilla på yoghurt for tiden. Da bruker jeg Tines yoghurt naturell, tilsetter en teskje eller to med Natreen pulver, og rører dette sammen. Deretter tilsetter jeg en liten håndfull blåbær (Rema selger noen pakker med 125gram ferske blåbær som er helt nydelige). Har også prøvd med fersk ananas skåret i små biter, godt det også. Jordbær er også veldig godt i yoghurten. Bringebær har jeg også prøvd, men synes at stenen i disse ødelegger litt. Jeg vil anbefale deg å skjære opp frukten i stedet for å mose den, da beholder du konsistensen.

Jeg brukte tidligere Splenda, men Natreen gir bedre smak. Nydelig!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 22:50   #14
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg har litt dilla på yoghurt for tiden. Da bruker jeg Tines yoghurt naturell, tilsetter en teskje eller to med Natreen pulver, og rører dette sammen. Deretter tilsetter jeg en liten håndfull blåbær (Rema selger noen pakker med 125gram ferske blåbær som er helt nydelige). Har også prøvd med fersk ananas skåret i små biter, godt det også. Jordbær er også veldig godt i yoghurten. Bringebær har jeg også prøvd, men synes at stenen i disse ødelegger litt. Jeg vil anbefale deg å skjære opp frukten i stedet for å mose den, da beholder du konsistensen.

Jeg brukte tidligere Splenda, men Natreen gir bedre smak. Nydelig!

Ja, flytende natreen er supert til slikt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 23:29   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg har litt dilla på yoghurt for tiden. Da bruker jeg Tines yoghurt naturell, tilsetter en teskje eller to med Natreen pulver, og rører dette sammen. Deretter tilsetter jeg en liten håndfull blåbær (Rema selger noen pakker med 125gram ferske blåbær som er helt nydelige). Har også prøvd med fersk ananas skåret i små biter, godt det også. Jordbær er også veldig godt i yoghurten. Bringebær har jeg også prøvd, men synes at stenen i disse ødelegger litt. Jeg vil anbefale deg å skjære opp frukten i stedet for å mose den, da beholder du konsistensen.

Jeg brukte tidligere Splenda, men Natreen gir bedre smak. Nydelig!

Vanlig naturell smaker oppvaskvann i forhold til tyrkisk/gresk youghurt....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 00:07   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vanlig naturell smaker oppvaskvann i forhold til tyrkisk/gresk youghurt....

Så enig, så enig!

Og ettersmaken gjør meg sånn matt og rar i munnen leeeenge etterpå!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 01:12   #17
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Det er ikke noe alternativ å skjære opp frukten her i gåreden - da blr den ikke spist nemlig
Hele poenget er at han ikke vil ha youghurt med "klumper"

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:14   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd...

Mos frukten i hurtigmikser, bland i youghurten med gaffel. Da holder den konsistensen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 11:29   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Banan i hurtigmikser blir flytende uansett, det er en grunn til at det står mos med gaffel i banankake

Her i huset spiser ungene tyrkisk eller gresk yoghurt med syltetøy( enten hjemmelaget rørt uten sukker eller sånn med mindre sukker, ikke syltetøy med aspartam).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 11:41   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Banan i hurtigmikser blir flytende uansett, det er en grunn til at det står mos med gaffel i banankake

Jeg moser banan hver dag i hurtigmixer, den blir ikke flytende hos meg..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 13:56   #21
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg moser banan hver dag i hurtigmixer, den blir ikke flytende hos meg..

Men den blir mere flytende enn når du moser med gaffel? Jeg har i allefall aldri opplevd å ikke få flytende seig banan i hurtigmikser av noe slag..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 14:59   #22
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Hm det har jeg aldri hørt om før
Lager aldri banankake for det har jeg aldri vært veldig glad i, så det der har jeg aldri fått med meg.

Søren også. Da MÅ jeg kjøpe "sprett" for å få bananyoughyrt da jo (er det som er favorittsmaken her i gården nemlig)

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:48   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Men gjør det noe om bananen er flytende hvis youghurten er tjukk da? Bruk tyrkisk youghurt, den er mye tjukkere enn naturell.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:04   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Hm det har jeg aldri hørt om før
Lager aldri banankake for det har jeg aldri vært veldig glad i, så det der har jeg aldri fått med meg.

Søren også. Da MÅ jeg kjøpe "sprett" for å få bananyoughyrt da jo (er det som er favorittsmaken her i gården nemlig)

Jeg bruker eplesyltetøy med mindre sukker eller det nye eple og pæresyltetøyet uten sukker (med noe kunstig søtning) i min yoghurt naturelle. Rører det godt inn og synes det blir kjempegodt! Ikke er det noe særlig til biter heller, de kan du jo fiske ut fra skjeen når du skal helle det i yoghurten.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:20   #25
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tilsette frukt i youghurt på egenhånd ...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg bruker eplesyltetøy med mindre sukker eller det nye eple og pæresyltetøyet uten sukker (med noe kunstig søtning) i min yoghurt naturelle. Rører det godt inn og synes det blir kjempegodt! Ikke er det noe særlig til biter heller, de kan du jo fiske ut fra skjeen når du skal helle det i yoghurten.

Åja, smart! De har jo både blåbær og bringebær og jordbær i den serien (Lerum). 80% bær og kun kunstig søtning tilsatt. Vet at Rimi har den, har ikke funnet den andre steder foreløpig... smaker GODT og ikke så søtt at man får smilehull

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vått brød. Tilsette hva? nightly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 27-08-11 16:37
Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk! Iset Lavkarbo generelt 94 17-09-10 23:36
Eurodiet eller ketose på egenhånd? vermundo Generell ernæringsdebatt 12 22-08-10 14:04
Tilsette Fiber Husk i smoothie - andre forslag? mofe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 29-09-09 00:03
Bakespm ... Kan jeg tilsette litt ketolysemel i vanlig pizzabunn? aldrimerjollycola Spørsmål og svar 1 13-04-09 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no