Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ingen vektnedgang

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-12, 13:29   #1
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Ingen vektnedgang

Snart 3 uker på atkins nå, hadde et par utskjeielser den første uken. Men de 2 andre har jeg vært flink. Selv om SØTSUGET har vært enormt stort, mer enn vanlig. Kan kanskje komme av at jeg hadde mensen i 2 uker i strekk de første 2 ukene.

Jeg tar mulitvitamin, men tar ingen omega 3,6. Burde jeg kanskje begynne med dette + krom?

Jeg har altså ikke gått ned mer enn kanskje 0,5kg, og ikke gått ned i mål heller.

Jeg er også konstant sulten hele tiden.

Forresten angående smertestillende, hvilket merke er mest gunstig å bruke?

Noen råd?

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 13:43   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektnedgang.

Hvis du er konstant sulten, spiser du kanskje for lite, og da helst for lite fett? Noter ned et par dagsmenyer så kan vi se på det Søtsug kommer også av for lavt fettinntak.

Ellers kan du bruke diett.no for å sjekke fordelingen av næringsstoffer generelt.

Hva er statusen på vekt og høyde, hvor mye skal du ned?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 13:54   #3
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvis du er konstant sulten, spiser du kanskje for lite, og da helst for lite fett? Noter ned et par dagsmenyer så kan vi se på det Søtsug kommer også av for lavt fettinntak.

Ellers kan du bruke diett.no for å sjekke fordelingen av næringsstoffer generelt.

Hva er statusen på vekt og høyde, hvor mye skal du ned?

Nei jeg spiser veldig mye men jeg skal prøve å få i meg enda litt mere fett Jeg har lagt inn en del på diett.no, men har vært i slurvete i det siste.

Skal få lagt inn et par dagsmenyer så dere får sett

Veier 67, og er 170. Ønsker å gå ned til 60 igjen.

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 15:22   #4
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektnedgang.

Du har en bmi på 23,2, langt innefor grensen på normal kroppsvekt for din høydeKjempe bra du vil leve lavkarbo, da dette "i min bok" er supersundt, men det er ikke sikkert du går ned så mye, om du ikke har noe særlig å ta av.Kanskje du behøver å trene litt, stramme opp kroppen litt istedet for å å ned? Bare noen tanker fra meg

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 19:31   #5
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang.

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Du har en bmi på 23,2, langt innefor grensen på normal kroppsvekt for din høydeKjempe bra du vil leve lavkarbo, da dette "i min bok" er supersundt, men det er ikke sikkert du går ned så mye, om du ikke har noe særlig å ta av.Kanskje du behøver å trene litt, stramme opp kroppen litt istedet for å å ned? Bare noen tanker fra meg

Joda, mulig jeg ligger inne for normalvektig, men jeg har stort sett hatt en vekt på 63 i de siste 5 årene, men pleier alltid gå litt opp i jula, i år ble det litt ekstra.
Tidligere har jeg bare gått på lavkalori et par uker og så er jeg tilbake til min vanlige vekt og mål. Men jeg trives ikke med det, og har følt at jeg alltid måtte passe på. Derfor ønsket jeg å legge om til lavkarbo, hvor jeg kan kose med med så utrolig mye god og sunn mat <3

Men det er litt frustrerende at jeg ikke ser noen resultater enda.

Jeg har begynt å trene, men har ikke fått trent denne uka, da både jeg og datteren min ligger dårlige med mysoplasma lungebetennelse.


Når kvelden er over kan jeg legge ut hva jeg feks har spist i dag

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 19:43   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektnedgang

Du har holdt på i tre uker.. Den første uka skeia du ut et par ganger. Altså kom du ikke ordentlig igang før for to uker siden. Uke 2-3-4 er ofte vanskelige "slankeuker" hvor det står stille, rett og slett fordi at kroppen har mer enn nok med å omstille seg. 2-ukersmensen er nok et tegn på at kroppen din gjør nettopp dette. Også har du vært syk.. Kroppen din har antakeligvis vært ganske opptatt med å ordne opp i det.

Gi det et par uker til, så kan det hende det løsner. Hvis ikke så er ketogen kost vektregulerende, så det kan hende du ikke går ned noe som helst.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:58   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen vektnedgang

Du spør om krom. Det hjelper mot søtsug for noen. Uansett bra å ta ved slanking. Kanskje du som meg vil oppleve at det meste smaker egentlig søtt; ost, oljer, kylling..når det er saltet og på den måten fått frem smaken. Det å spise sånt og ved å kutte ut sterke søtsmaker som atkinsbarer etc vil tilfredstille ønsket om søtsmak.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:12   #8
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang

Jeg er også normalvektig, og opplevde faktisk å gå opp etter en stund på lavkarbo. Nå driver jeg og justerer kosten min, prøver og feiler litt i begynnelsen for å se hva som setter en stopper, evt hva som får meg til å gå opp. Jeg tror man som normalvektig må være mye mye strengere på karbohydratene for å gå ned.. Eller hva sier dere som vet litt mer?

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:25   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Jeg tror man som normalvektig må være mye mye strengere på karbohydratene for å gå ned.. Eller hva sier dere som vet litt mer?

Kanskje, kanskje ikke. Der må hver enkelt prøve seg frem til hva deres kropp trives best med!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:31   #10
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Du spør om krom. Det hjelper mot søtsug for noen. Uansett bra å ta ved slanking. Kanskje du som meg vil oppleve at det meste smaker egentlig søtt; ost, oljer, kylling..når det er saltet og på den måten fått frem smaken. Det å spise sånt og ved å kutte ut sterke søtsmaker som atkinsbarer etc vil tilfredstille ønsket om søtsmak.

Jeg bestilte meg krom fra iherb i går, så håper det hjelper på
Har prøvd det før, men da med et lavkalori kosthold så da hjalp det ikke så mye.
Håper det hjelper nå
Har kuttet ut atkinsbarene, men sliter med å kutte ut cola zero

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:40   #11
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang

Frokost i dag:
150-200 g squas
2 egg
4 jarlsberg skiver( altså den som er fedrig høvlet)
Stekt i cocosa.

1 kopp kaffe med fløte(første kaffen på flere uker)

Lunsj:
1 advokado med litt lodderogn og fløte.
80 g Kalkunskinke
Litt brie
2 jarlsberg skiver.

1 kopp ingefær te med sukketter( aner ikke hvilke, er på besøk hos moren min)

Mellommåltid:
Squas biter med brie. og litt paprika

Middag:
Brokkoli wok, med cocosa olje. ca 200 g
150 g scampi i litt fløte og basilikum sennep.

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:52   #12
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Jeg er også normalvektig, og opplevde faktisk å gå opp etter en stund på lavkarbo. Nå driver jeg og justerer kosten min, prøver og feiler litt i begynnelsen for å se hva som setter en stopper, evt hva som får meg til å gå opp. Jeg tror man som normalvektig må være mye mye strengere på karbohydratene for å gå ned.. Eller hva sier dere som vet litt mer?

Har heldigvis ikke gått opp noe enda, men eller ikke ned. men gir ikke opp


Ja mulig du kanskje har rett der, jeg vet ikke

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 00:00   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen vektnedgang

Mer tålmodig Tar lenger tid. Hvis man ikke har blitt overvektig av høykarbo tåler man kanskje mer karbo og trenger altså ikke være superstreng på de.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 00:09   #14
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Mer tålmodig Tar lenger tid. Hvis man ikke har blitt overvektig av høykarbo tåler man kanskje mer karbo og trenger altså ikke være superstreng på de.

Var overvektig for 5 år siden , gikk ned litt over 10 kg da, men det kom av at jeg spiste VELDIG mye godis.(lavkalori, tror jeg mistet mye muskelmasse og ja)

Jeg er normalvektig, men har tatt kroppsanalyse, og fettprosenten min er godt over normalt, og muskelmassen for liten.. I kroppsanalysen kom det fram at jeg måtte gå 5 kg fett, og legge på meg muskler.

Men ellers hvordan så dagsmenyen min ut?

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 00:52   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Hellokitty0210, her.

Var overvektig for 5 år siden , gikk ned litt over 10 kg da, men det kom av at jeg spiste VELDIG mye godis.(lavkalori, tror jeg mistet mye muskelmasse og ja)

Jeg er normalvektig, men har tatt kroppsanalyse, og fettprosenten min er godt over normalt, og muskelmassen for liten.. I kroppsanalysen kom det fram at jeg måtte gå 5 kg fett, og legge på meg muskler.

Men ellers hvordan så dagsmenyen min ut?

Ok, du har en fin meny, synes jeg. Om du spiser karbohydrater hovedsakelig fra grønnsaker vil du ligge lavt på karbohydrater og med nok protein vil du trolig få en ønsket fordeling av muskel og fettmasse. Finn en måte du kan like å spise på resten av ditt liv uten at det utelukker at du varierer valg av matvarer etter lyst og behov, selvsagt. En livsstilsendring som vil få gode resultater i det lange løp. Jeg gikk ned ørlite grann hver mnd fordi jeg hadde så lite å gå ned, men siden det gikk rett veg var jeg fornøyd, fordi det ville ikke ha skjedd med høykarbo uten å sulte veldig. Nå er jeg kjempefornøyd fordi jeg kan spise god mat og aldri sulte mer i resten av mitt liv, noe jeg har gjort fra jeg var 16 til 37. Håper du får det likedan. Lykke til!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 22:50   #16
steres
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
steres er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kanskje, kanskje ikke. Der må hver enkelt prøve seg frem til hva deres kropp trives best med!

Enig. Dette tar også tid..... Jeg har selv bare noen "pyntekilo" (5-6) igjen å gå ned, men MIN kropp kan ikke ha mer enn 20- 25 karbs for å gå ned i vekt. Jeg må nå også telle kalorier og må ligge på rundt 12- 1300 per dag. Under 1100 kalorier begynner kroppen å "spare" og alt stopper opp. Det viktigste er allikevel trening, og det som virker for meg er styrketrening av store muskelgrupper som rumpe og lår. Jo mer muskler, jo høyere forbrenning.

__________________


steres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank, egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingen vektnedgang?! Lilli82 Lavkarbo generelt 11 19-12-11 16:24
Ingen vektnedgang søtejenta Spørsmål og svar 17 02-05-11 23:16
I ketose, men er ingen vektnedgang... mamman til luca Ketolysekuren 2 28-05-10 22:22
Kvinne over 60 og ingen vektnedgang Grandmother Spørsmål og svar 0 02-05-09 18:32
ingen vektnedgang! moea Lavkarbo generelt 15 30-05-06 14:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no