Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Sylwesters indiskinspirerte gryterett

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-13, 02:56   #1
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sylwesters indiskinspirerte gryterett



Dette blir mye gryte. ca. 5 liter. Middag for en en hel uke så jeg fryser ned i porsjoner. Ideen bak denne er at jeg ofte har laget tikka masala fra oppskrift her på forumet, men syns det blir mye styr med jukseris osv. Dette gjør at måltidet kun består av gryte da alle grønnsakene er i. Det er 208g protein, 426,6g fett og 75g karbo i hele gryta.

Ingredienser:
1 (300g) Aubergine
1 (350g) Squash
1 (450g) Blomkål
1 (450g) Stangselleri
1 (250g) Purre
2 bokser (800g) hermetiske tomater
3dl kremfløte
1 boks (400g) kokosmelk
1/4 korianderplante
3ss garammasala
2-4 frisk chili
1 kg kjøtt (jeg brukte 600g kjøttdeig + 400g bacon)


Fremgangsmåte:

  1. Skjær opp blomkål og chili i så små biter du orker og ha de i tomatene, fløten og kokosmelken med garammasala og koriander. Kok til mør under lokk.

  2. Imens du venter kan du skive opp squash og aubergine og steker de i stekepanne slik at de får en brun stekeskorpe. Stek så kjøttet i terninger mens du skiver opp alle grønnsakene i små biter (inkludert auberginen og squash-skivene).

  3. Kjør blomkålblandingen glatt med stavmikser og tilsett kjøtt og grønnsaker.

  4. Kok opp og la småkoke til stangsellerien er gjennomkokt.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 11:17   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Sylwesters Indiskinspirerte gryterett

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.



Dette blir mye gryte. ca. 5 liter. Middag for en en hel uke så jeg fryser ned i porsjoner. Ideen bak denne er at jeg ofte har laget tikka masala fra oppskrift her på forumet, men syns det blir mye styr med jukseris osv. Dette gjør at måltidet kun består av gryte da alle grønnsakene er i. Det er 208g protein, 426,6g fett og 75g karbo i hele gryta.

Ingredienser:
1 (300g) Aubergine
1 (350g) Squash
1 (450g) Blomkål
1 (450g) Stangselleri
1 (250g) Purre
2 bokser (800g) hermetiske tomater
3dl kremfløte
1 boks (400g) kokosmelk
1/4 korianderplante
3ss garammasala
2-4 frisk chili
1 kg kjøtt (jeg brukte 600g kjøttdeig + 400g bacon)


Fremgangsmåte:

  1. Skjær opp blomkål og chili i så små biter du orker og ha de i tomatene, fløten og kokosmelken med garammasala og koriander. Kok til mør under lokk.

  2. Imens du venter kan du skive opp squash og aubergine og steker de i stekepanne slik at de får en brun stekeskorpe. Stek så kjøttet i terninger mens du skiver opp alle grønnsakene i små biter (inkludert auberginen og squash-skivene).

  3. Kjør blomkålblandingen glatt med stavmikser og tilsett kjøtt og grønnsaker.

  4. Kok opp og la småkoke til stangsellerien er gjennomkokt.

Så godt ut, Sylwester! Skal prøves

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
indisk gryterett


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gryterett uten ris? Jaudaa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 30-08-12 00:08
En annerledes gryterett Fishi2009 Middag 1 27-01-09 13:28
En god gryterett til mer enn 10 prs. ? Princez Ketolysekuren 7 28-04-08 01:42
Gryterett Robyn Middag 3 17-02-08 16:05
Gryterett Tess Middag 0 16-02-08 19:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no