Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Om å se ting i perspektiv

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-16, 14:07   #1
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Om å se ting i perspektiv

Jeg gikk og tenkte litt på vei hjem fra butikken i dag, og har bare lyst til å dele disse tankene med dere. Jeg startet opp igjen nå i slutten av mars, og har hatt fin nedgang og har til nå gått ned 7,8 kilo. Helt ok, og jeg hadde ikke forventet mer, men hjernen min er så veldig opphengt i alle disse kiloene som jeg skal ned. Jeg veier fremdeles nesten 113 kilo, og selv om jeg er høy med mine 177cm så bør jeg jo med ca 35 kilo til. Og det virker så laaangt dit, så jeg fokuserer så mye på det store tallet at det jeg faktisk har klart blir glemt. Men i dag gikk jeg hjem fra butikken. Jeg hadde kjøpt en 5kg kartong med reker og en pose med salat, majones, hvitløk, sitroner og ingredienser til å lage noe loffaktig å ha ved siden av. Og veien hjem består stort sett av oppoverbakker, så jeg kjente det godt i armene etter en stund. Men da kom jeg på at vekten i posene mine antagelig er mindre enn den vekten jeg har blitt kvitt på kroppen min på under 2 måneder. Og det virket jo plutselig mye. Så nå har jeg bestemt meg for å glemme det store tallet som er igjen og prøve å fokusere mer på det jeg gjør bra, nyte våren og holde hodet hevet fordi jeg er flink som er på rett vei!

Hva gjør dere når dere trenger å motivere dere?

Ha en flott helg!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 21:59   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Om å se ting i perspektiv

Spiser en sjokolade...

Nei jeg vet ikke, har mistet gnisten og satser på "sommerkroppen 2017"

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 15:32   #3
Liseta
Seniormedlem
 
Liseta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.022
Liseta er ny på veien

Sv: Om å se ting i perspektiv

Jeg syns også veien er lang. Syns det er vanskelig å fokusere på hvor mye jeg har gått ned, når tallet på vekta fremdeles er for høy.
Men jeg sol deg, prøver å glemme tallet, men da glemmer jeg også jobben jeg har gjort. Så jeg trenger litt realitysjekk! Jeg må innse, jeg må forstå.
Jeg motiveres av ønske om å nå målet. Jeg setter meg mål. Er svært målbevisst, ofrer mye når jeg har satt meg mål. (Dette gjelder uansett)
Jeg gjør ikke dette bare for meg, men også for min familie!

__________________
Siden 12.01.16


Besøk gjerne min blogg: http://lavkarbolife.blogspot.no/
Liseta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-17, 09:27   #4
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Om å se ting i perspektiv

Jeg prøver å ikke tenke på hvor lang vei jeg har å gå. Da mister jeg bare motet. Jeg prøver heller å tenke positivt. Som f.eks. at jeg måler blodsukkeret hver dag (har diabetes 2) og gleder meg over at det er på et normalt nivå når jeg går på lavkarbo. Når jeg kjenner at en bukse begynner å bli litt slakk her og der passer jeg på å virkelig glede meg over at den faktisk begynner å bli for stor. Og sånn går no dagan

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-17, 09:17   #5
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Om å se ting i perspektiv

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Jeg prøver å ikke tenke på hvor lang vei jeg har å gå. Da mister jeg bare motet. Jeg prøver heller å tenke positivt. Som f.eks. at jeg måler blodsukkeret hver dag (har diabetes 2) og gleder meg over at det er på et normalt nivå når jeg går på lavkarbo. Når jeg kjenner at en bukse begynner å bli litt slakk her og der passer jeg på å virkelig glede meg over at den faktisk begynner å bli for stor. Og sånn går no dagan

Og nå ser jeg at dette er en gammel tråd Men uansett stadig aktuell

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Perspektiv, godt hjulpet av Google image Photobscura Livets lyse side 224 16-05-12 13:33
Om å se det hele i et lang perspektiv Vibeke-67 Lavkarbo generelt 27 07-02-11 19:24
Dette intervjuet med Brad Pitt setter ting i perspektiv ... Bør sees! mofe Generell diskusjon 0 23-05-07 02:44
Perspektiv - Advarsel ! Sterkt bilde Solan Generell diskusjon 52 16-01-07 00:00
Perspektiv på verden Summer Livets lyse side 1 27-06-05 18:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no