Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-12-12, 11:32   #1
Pinng
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Sør Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 27
Pinng er på en erverdig vei
Lightbulb

Januarstartere

Heisann!
Jeg er ny på dette området, med dietter og kurer. Det har faktisk aldri falt meg inn å leve sunt, før det gikk opp for meg for halvannet år siden mens jeg var i Forsvaret, at jeg vil kvitte meg med det overflødige kropps-fettet. Jeg er 188 høy og veier 122kg. Målet i første omgang er å lande på 100. Har lest en del på nettet, og funnet ut at ketolysekuren er det som er mest aktuelt for meg.

I tillegg til å følge dette kostholdet har jeg tenkt å trene en del på fritiden, i og med at jeg har en ganske stillesittende jobb. Fjell, skog og mark har jeg tilgjengelig, og det er all motivasjonen jeg trenger.

Jeg har altså bestemt meg for å begynne i januar, etter ferien.
Man kan gjerne kalle det et nyttårsforsett. Tross historiene om folk som ikke holder ut slike forsett, er ikke jeg personen som bryter løfter, og faller for fristelser. Dermed tror jeg at jeg ligger godt an til å klare dette.

Da gjenstår det bare å si:
Hiv dere på folkens!

Pinng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferske råvarer Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 15:13   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Januarstartere

Lykke til! Jeg begynte på treningsstudio etter nyttår i fjor, og har trent regelmessig tre ganger i uka siden. Så nyttårsforsetter lar seg holde de...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 00:51   #3
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Så fint at denne tråden er startet allerede!

Jeg er med. Etter å ha snust på lavkarbo i flere år fikk jeg sparket i baken jeg trengte i høst. Jeg startet med Ketolyse i september og kom skikkelig godt i gang før alt skar seg i begynnelsen av desember. Jeg har nok gått opp noen kg disse ukene, men jeg håper de sklir greit av når jeg nå begynner på igjen.
Jeg skal på vekten i morgen - skrekk og gru og kommer til å oppdatere tickeren da.
Jeg begynner med om legging av kosten i morgen allerede for da begynner hverdagen. Jeg har fått tak i en revidert utgave av ketolyseboken og ligger fremme nå for oppfrisking av kunnskapene. Den kommende uken skal jeg fokusere på å få på plass rett kosthold igjen og så når kroppen har vendt seg til maten når skal jeg begynne å trene Jillian Micheals Body Revolution. I tillegg så kommer jeg til å gå minimum 6 km om dagen og sykle når jeg skal handle. Målet er å gå ned til 67-69 kg og bli i bedre fysisk form og ikke minst få bedre helse. Helst vil jeg også se brukbart trent ut og være fast i kroppen, men jeg innser at det nok vil ta hele 2013 og kanskje 2014 også for å oppnå det målet.

__________________

Sist redigert av Wonder woman : 26-12-12 kl 12:13.
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 12:12   #4
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Innveiing var slett ikke så ille som jeg trodde litt over 7 kg som skal vekk. Idag har jeg såvidt begynt. Jeg har sluttet å drikke brus. Hodepinen har meldt sin ankomst allerede... Dagen skal brukes til å renske ut siste rest av juleknask som ikke er lavkarbo vennlig.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:46   #5
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg hiver meg på igjen fra 1. Januar. Har veiedag da også, haha, må være ett tegn! Er veldig lite motivert for tiden, mest fordi tanken på egg og avokado gjør meg kvalm, får finne noe annet til frokost og lunsj fremover da!
Noen tips? Tenkte kanskje en smoothie av noe slag, hm.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 00:31   #6
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Jeg hiver meg på igjen fra 1. Januar. Har veiedag da også, haha, må være ett tegn! Er veldig lite motivert for tiden, mest fordi tanken på egg og avokado gjør meg kvalm, får finne noe annet til frokost og lunsj fremover da!
Noen tips? Tenkte kanskje en smoothie av noe slag, hm.

Min frokost har en periode bestått av blåbær eller bringebær med cottage cheese, en dæsj fløte og en neve valnøtter. Holder meg god og mett til lunsj. Kan sikkert strø på litt sukrin om du synes bæra er litt sur

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 00:32   #7
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Januarstartere

Hehe skjønner godt hva du mener Sjøstjerne. Har vanskelig for å se for meg egg og avokado for tiden jeg også....

Hiver meg på her. Har gått ned masse på lavkarbo. Alt var super bra. Godt innarbeidet kost og syns ikke noe var problem. Helt til jeg opplevde et tap av et familiemedlem, og siden det så har jeg ikke klart meg så godt over tid. Jeg snur om på kosten men etter ca tre uker er det på an igjen for følelsene tar overhånd. Sant skal sies så har jeg lært masse om meg selv det siste halve året. Jeg vet nå hvor skoen trykker og jeg trøster meg med mat hele tiden. Så der har vi nøkkelen til alt. Jeg tok meg selv i faktisk å stappe i munnen uten å kjenne etter hva jeg egentlig spiste. Det var virkelig noe til ettertanke... Skal ikke gå nærmere innpå alt det her nå.
Men fra 2 januar så skal jeg snu helt om på kostholdet til slik jeg hadde det.

Men veie meg nei det har jeg ikke tenkt på. Denne gangen skal jeg kun sjekke utvendige mål. Første mål er å komme inn igjen i buksene mine som jeg var så glade i.....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 15:55   #8
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Min frokost har en periode bestått av blåbær eller bringebær med cottage cheese, en dæsj fløte og en neve valnøtter. Holder meg god og mett til lunsj. Kan sikkert strø på litt sukrin om du synes bæra er litt sur

Men er det en god ketolyse frokost? Er også passe lei CC, men kanskje noen cottage cheese lapper med godt pålegg. Hadde noen CC lapper jeg lagde før, de innholdt 250ml cc, 250ml havregryn og tre egg eller noe, havregryn er jo ikke å ønske, så kanskje bruke knuste mandler eller kokosmel istedet?

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 17:43   #9
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

hei hei!

hiver meg på her hos dere jeg også! Skal fra 3 januar legge om jeg da,så håper det går bra! har den siste tiden bare est ut, så nå må det bli en slutt! etter å ha kikket litt rundt har jeg funnet ut at jeg tror dette er en bra kur for meg! Så da håper jeg at jeg har rett... kommer nok til å trenge litt triks og tips av dere som kan dette!
Målet er å gå ned 15 kilo, men så lenge kroppen får litt bedre fasong, så er ikke kiloene så nøye!

er det andre her som har familie som ikke går på kuren? syntes det er litt vanskelig når det bare er jeg som skal på kuren..

ps.. hvordan lager dere sånn ticker?

Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 19:41   #10
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Tristhin, her.

hei hei!

hiver meg på her hos dere jeg også! Skal fra 3 januar legge om jeg da,så håper det går bra! har den siste tiden bare est ut, så nå må det bli en slutt! etter å ha kikket litt rundt har jeg funnet ut at jeg tror dette er en bra kur for meg! Så da håper jeg at jeg har rett... kommer nok til å trenge litt triks og tips av dere som kan dette!
Målet er å gå ned 15 kilo, men så lenge kroppen får litt bedre fasong, så er ikke kiloene så nøye!

er det andre her som har familie som ikke går på kuren? syntes det er litt vanskelig når det bare er jeg som skal på kuren..

ps.. hvordan lager dere sånn ticker?


Ingen her i familien, kun jeg. Men det har gått utrolig greit. Når jeg bestemmer meg for noe så gjør jeg det og da bryr jeg meg ikke om andre. Men spørs denne gangen om det blir like lett. Det vet jeg ikke.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 10:43   #11
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Sjøstjerne og Newstart jeg hadde det problemet og så fikk jeg råd av Synsegulla om å lage opp litt knekkebrød og ha noen muffins på lur i frysen. Nannahs lavkarbo knekkebrød er utrolig gode og metter godt. Med masse pålegg så trenger man bare 2 til frokost. Det er greit å ikke spise egg hver dag. Middags-rester er også noe vi bruker her til frokost.

Jeg er så heldig at mannen er med på dette kostholdet. Vi lager lavkarbo mat til alle måltider og så får ungene det og vanlige grove knekkebrød og fullkorn pasta/ fullkorn ris eller poteter i tillegg. Jeg ser for meg at om det bare er en i familien som spiser lavkarbo vil det gå greit å bare lage kjøtt og saus lavkarbo vennlig mens de andre spiser vanlig tilbehør så har man da lavkarbo tilbehør selv. Litt mer arbeid kanskje men de andre i familien må jo også spise sunn mat.

Thristhin: Her er link til hvordan lage ticker beskrivelse http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

De siste dagene har jeg sluttet å drikke brus, dvs Pepsi Max. Du verden for en skallebank jeg har hatt. Idag er det litt bedre og nå er jeg klar til å begynne å kutte karbohydrater. Jeg tar det litt gradvis, ungene er hjemme og trenger en mamma som fungerer.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 11:45   #12
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg vil gjerne være med og har som mål å starte 7. januar.

Jeg har holdt jevn vekt siste halve året med litt nedgang (har ikke gått på lavkarbo), men har slitt med en del smerter og betennelser i kroppen som jeg ønsker å se om jeg får has på ved å gå på et lavkarbo kosthold. Vektnedgang er selvsagt også en del av motivasjonen.

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 22:57   #13
tonemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 29
tonemor er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg er også med, fra 2.januar. Har gått ned 10-15kg tidligere, tilbake til tre-sifret, med mål om å ned i 80kg i løpet av 2013. Kvinne, 37år, 1.79 høy

__________________


tonemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 19.09.08, restart 08.12.2010 Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 00:39   #14
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Ingen her i familien, kun jeg. Men det har gått utrolig greit. Når jeg bestemmer meg for noe så gjør jeg det og da bryr jeg meg ikke om andre. Men spørs denne gangen om det blir like lett. Det vet jeg ikke.


Får håpe det går greit selvom de andre ikke skal gå på det. Det er jo mye likt vi kan spise

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 00:55   #15
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Trenger litt tips til middager jeg da. Og gjerne noe hele familien kan spise hvor bare tilbehøret kan byttes litt på

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 01:41   #16
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg er veldig glad i kyllinglår. Da står man jo veldig fritt til å variere tilbehøret her er en Paleo oppskrift: http://nomnompaleo.com/post/42075433...-fine-chicken#

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 01:50   #17
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Wonderwoman, med muffins, mener du da egge ost muffins?

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 10:42   #18
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg har funnet en oppskrift i en av Hexeberg bøkene som jeg synes er vanvittig gode! Jeg synes ikke det smaker egg eller philadelpia av dem. Det smaker som vanlig muffins og det er fritt fram å gumle på dem. Ikke for å være kjip, men jeg vet ikke helt om jeg får gjengi den oppskriften her. Boka heter frisk med lavkarbo frokost og lunsj. Jeg kan anbefale boken for den har veldig mange gode oppskrifter.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 11:54   #19
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Denne oppskriften var veldig lik den jeg bruker - nesten identisk faktisk http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27932

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 16:57   #20
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Takker! Skal absolutt gå til innkjøp av en Hexeberg bok! Elsker å bla i kokebøker å da, haha.
Har begynt å kutte karbsene allerede, har merket snikende hodepine og intens tørste! Det er sikre ketose tegn for meg, har kuttet ut søtt, brød, og alt mulig sånn dill.
Det som plager meg er alle de "Jammen, du må jo få koooose deg i julaaa!", ja, jeg gjør det, men ikke ved å proppe i meg femten kg sjokolade og marsipan, blir godt å komme inn i dagligdags rutine og begynne å spise ordentlig igjen, merker det at jeg ikke fungerer optimalt på så mye sukker og karbohydrater.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 23:39   #21
BlackPearl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
BlackPearl er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Tjolahopp! Slenger meg på her jeg og. Boka er bestilt - gleder meg til å komme igang. Er ei frøken på 24 år, 163cm og 99kg. Alltid vært ukomfortabel i egen kropp. Etter to tette svangerskap har jeg innsett at jeg ikke vil fortsette på denne stien. Amming har holdt meg igjen fra å starte på lavkarbo, men nå som puppen skal rulles inn snart blir det andre buller! Merker at det er mye jeg må lese meg opp på

BlackPearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 02:59   #22
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Forresten, er det noen som sjekker blodsukkeret med sånn maskin?

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:07   #23
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg sjekker ikke blodsukker eller ketoner i blod eller urin. Jeg har nok med å følge med på at det jeg spiser er rett etter boka. Jeg skal føre mat og trening inn på diett.no. Kanskje jeg ønsker meg medlemskap i lavkarboklubben til bursdagen min i februar hvis jeg ser at jeg trenger mer oppfølging for å nå målene mine.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 13:17   #24
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstartere

Slenger meg på her. Har vert litt av og på, og klart å holde vekta stabil. Litt ned og litt opp. Pleier ikke ha nyttårsforsett, men har ca 30 kilo som skal bort. Jobber mye, så treninga er begrenset til turgåing. Var veldig flink å gå i fjellet i høst, men vær og føre la en demper på det ettersom vinteren kom sigende på. Er veldig lat og flink til å finne unnskyldninger til ikke å trene. Har fantastisk turområde rett utenfor døra, så lurer bare meg selv. Men nå er det skjerpings. Har satt meg delmål, og skal prøve å klare de. Det innebærer en god del mosjon. - 10 kilo innen utgangen av februar skal holde hardt, men SKAL klare det. Legger inn det jeg spiser på diett.no, og da er det lett å følge med. Der kan en også legge inn vekt, mål osv. Absolutt å anbefale
Lykke til folkens, og godt nyttår til alle sammen

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 15:31   #25
queen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 1
queen er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Hei Januarstartere! Jeg slenger meg også på! Sitter her og spiser rester av pepperkakehuset mens jeg bestiller ketolysekuren.. Har havnet skikkelig utpå sukkerkjøret i jula, og trenger stramme linjer for å komme på rett vei igjen.
Har gått ned 20 kg med LCHF/steinalderkost (kickstart med Easylife) siden sept'11, gått opp igjen litt, men har holdt vekta stabil med kosthold og trening det siste halve året. Har ikke turt å gå på vekta ennå etter jula, men håper å gå ned 15 kg og er fornøyd hvis jeg klarer 10 kg.

queen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren i en periode nå, ellers LCHF/paleo. Svar med sitat
Svar

Emneord
januar, ketolyse, kilo, kosthold, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd, januarstartere 2012 swirre Ketolysekuren 25 07-02-12 12:28
Januarstartere Slegg Dr Lindbergs 109 21-02-11 20:12
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 08:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no