Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gir opp ketosen, for nå ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-13, 01:15   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp ketosen, for nå ...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Har tenkt på metformin, men der fant jeg info om at det kan belaste nyrene, og redusere/forbruke B6 og B12 slik at det må følges med.....

Med mindre du fra før av har nedsatt nyrefunksjon eller lignende, så er det ikke påvist at metformin gjør noe negativt for nyrene. Det kan fortrenge B12, men jeg sjekker blodverdiene et par ganger i året, og ligger artig nok litt over normalen. Just saying. Ikke at jeg skal oppfordre noen til å ta metformin i unøda, men har du reell insulinresistens, så kan det være et veldig godt hjelpemiddel. Jeg fikk rett og slett ikke insulinet mitt ned, bare langtidsblodsukkeret, uansett hvor lenge jeg var i ketose (da snakker vi vel to tre år), samt at blodsukkeret ble lettere å stabilisere i løpet av dagen, og jeg fikk færre tilfeller av hyperglykemi, bl.a.
Det nest største aberet med metformin er jo at det er kjedelig å ta medisiner. Det definitivt største er at tilvenningsperioden er ganske fæl med lang opptrapping og mye kvalme, så det bør jo være verdt det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 08:48   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp ketosen, for nå ...

I følge min forrige fastlege er metformin såpass ufarlig at det kan brukes som placebo for folk som ikke har insulinresistens.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:50   #28
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp ketosen, for nå ...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Har tenkt på metformin, men der fant jeg info om at det kan belaste nyrene, og redusere/forbruke B6 og B12 slik at det må følges med.....

Det ALLER BESTE er selvfølgelig om du kan få kroppen i så god balanse at den fungerer og fikser insulinresistensen selv.

OM det ikke går så er det viktig at du balanserer de mulige bivirkningene/skadevirkningene av metformin opp mot de positive virkningene av å få ned insulinresistensen. For det å gå med ubehandlet insulinresistens over år vil også være negativt for kroppen.

Lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 11:23   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp ketosen, for nå ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det ALLER BESTE er selvfølgelig om du kan få kroppen i så god balanse at den fungerer og fikser insulinresistensen selv.

OM det ikke går så er det viktig at du balanserer de mulige bivirkningene/skadevirkningene av metformin opp mot de positive virkningene av å få ned insulinresistensen. For det å gå med ubehandlet insulinresistens over år vil også være negativt for kroppen.

Lykke til.

Tiltredes!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:12   #30
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Gir opp ketosen, for nå ...

Jeg drøftet det såvidt med legen min, for noen år/kilo tilbake i tid, og hun virket mildt sagt lunken. Men nå er jo vekta mi økt....

Lurer på hvordan jeg best kan argumentere for å få prøve..?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:54   #31
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Gir opp ketosen, for nå ...

Sniker meg bare inn for å si at Atkins barene fikk meg til å stoppe nedgangen, selv om det ikke var hver dag jeg spiste den. Men det var meg, kanskje du tåler den bedre. Uansett lykke til! Drikk masse vann og ikke noe aspartam

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Falt ut av ketosen Engledans Ketolysekuren 16 13-04-11 10:56
Falt ut av ketosen? Sykepleierstudine Generell diskusjon 0 27-09-10 23:08
Når forsvinner ketosen ... mariusmor Lavkarbo generelt 6 07-05-08 13:41
litt om ketosen marchus Induksjonen 6 01-07-05 22:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no