Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dårlig av ketose?!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-10, 09:00   #1
misstoril
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Østfold
Innlegg: 13
misstoril er på en erverdig vei

Dårlig av ketose?!

Hei. Skrev her inne for en tid tilbake om bla at jeg ikke klarte å kutte frukt. Men det klarte jeg altså til slutt Men opplever nå at jeg rett og slett bare er utrolig slækk. Om morran feks orker jeg omtrent ikke gå. Jeg er kjempe slapp. Kanskje jeg ikke tåler å være i ketose? Hvordan vet man det? Eller går det over etterhvert?

Jeg tar også proteinpulver, uten det har jeg null sjanse å komme opp i 1 g protein pr kg kroppsvekt. Blir veldig mett av dette og noen ganger veldig stinn. Vil dette også gå over etterhvert som kroppen venner seg til proteiner? Jeg har påvist proteinmangel, slik at det er vel uvant for kroppen med alle proteinene.

Fortsatt god påske!

misstoril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 11:10   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av ketose?!

Hvor mye veier du, lengde og hvor mye spiser du? Jeg lurer litt på det du sier om at du ikke klarer å få i deg nok protein enda du spiser proteinpulver i tillegg.. Da må du spise veldig lite kjøtt, fisk fugl som du skal.
Spiser du virkelig nok? Om du er så slapp, så ringer det noen bjeller hos meg..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 12:07   #3
algratt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 9
algratt er på en erverdig vei

Sv: Dårlig av ketose?!

Kanskje du drikker for lite? Eller får i deg for lite fett?
Eller er for sur i kroppen. Når man spiser mye protein som er surt, blir oksygen opptaket i kroppen dårligere. Ta å kjøp Basepulver eller basete på helsekosten det kan hjelpe.

Jeg blir også veldig slapp, men mest i begynnelsen , men har dager i ny og ne hvor jeg blir veldig slapp enda ( gått to uker i ketose ca) men klarer jeg å drikke rundt 2,5 til 3 liter vann med noe basete blir jeg bedre

__________________


algratt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 13:56   #4
misstoril
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Østfold
Innlegg: 13
misstoril er på en erverdig vei

Sv: Dårlig av ketose?!

Ble vanskelig å svare på alle spørsmålene. Kan nok være jeg spiser litt lite, men synes det er vanskelig å spise så mye mer når jeg blir så mett av de proteinene. Fett er jeg nok ikke flink nok til å bruke.. tips til å få i seg "skjult" fett... ? Hvor mye jeg drikker avhenger nok av hva jeg gjør. Men prøver da å ha med vannflaska overalt Synes jeg har lest mye inne på disse sidene og, men vanskelig kanskje å gjøre det riktig i praksis. Kom da i ketose hvertfall Men orker ikke fortsette om jeg ikke blir i bedre form.

Hvordan vet jeg om proteinene er sure? Proteinpulver og egg. Stort sett det det kommer fra. Noen ganger tunfisk eller kylling.

Hvor mange gram proteiner ca spiser dere da? Jeg prøver å ha i meg rundt 50 gram om dagen. Mer om jeg klarer.

Tar gjerne imot alle slags tips for å kunne fortsette dette, men med nok fett (?) og proteiner. Helst "gjemt" fett da.. som olje i proteindrikken etc.

Og kan det være at jeg trener for mye? Man bør kanskje ikke trene veldig når i ketose?
Hva gjør dere?

misstoril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 14:43   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av ketose?!

Valgte du bevisst å ikke svare på hvor mye du veier/høyde?

Du skal ha i deg ca 1g protein pr kg kroppsvekt! Opp til det dobbelte om du trener mye!
Vil det si at du ikke veier mer enn 50kg?

Spiser du ikke kjøtt? Eller annen fisk enn tunfisk? Ikke ost feks?

Hva i all verden spiser du da?

Du bør ha i deg 2-3liter væske pr døgn minimum.
Siden du vil være i ketose går jeg ut i fra at du spiser ketogent og skal da ha i deg mer enn 150g fett idøgnet. Hvor får du det i fra? Ikke mye i tunfisk og kylling i hvert fall!

Ikke rart om du er slapp om du knapt får i deg næring og i tillegg trener en del!
Man kan fint trene massse i ketose når man først har kommet over tilvenningsperioden på 1-4 uker. Svensken Bjørn Ferry vant OL- gull på LCHF, så det er så absolutt mulig.
Det krever riktig nok at man får i seg nok næring fra fett, proteiner og grønnsaker som vokser over jorden!

Cocosa i teen/kaffen, olje over salaten, kjøttdeig i stede for karbonade/kyllingkjøttdeig, entrecote, nakkekoteletter og andre koteletter, ribbe, medisterdeig, ekte pølser (altså pølser som stort sett bare består av kjøtt, fett og krydder). Kan ta litt tid å venne seg til fettet, men er i tillegg og så verdt det smaksmessig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 17:10   #6
misstoril
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Østfold
Innlegg: 13
misstoril er på en erverdig vei

Sv: Dårlig av ketose?!

Kitt: Ja, mulig det Liker ikke offentligjøre vekt Har det stor betydning? For at dere skal kunne gi meg råd? Ærlig svar takk
Jeg spiser egg I alle former , ost, kesam fikk jeg tips om, har prøvd det. Tunfisk, kylling ja, masse grønnsaker, jeg er egentlig ikke kresen, bare veldig lite kreativ når det gjelder meg selv og kosthold. Lagde proteinvafler en dag, grove. Barna elsket de. Reker, all fisk egentlig. Ikke spesielt på kjøttfronten. Var veldig glad i yoghurt før, men det er jo ikke lurt på denne dietten.

Ser at mange av tipsene dine med fett kommer fra kjøtt... Jeg har en sperre der altså. Synes rett og slett det ikke er noe godt, og jeg blir jo så mett. Stappa liksom. Kan til nøds ta feks kalkun/skinkeskive rullet inn i salat med litt ost på Det synes jeg er snacks.

I begynnelsen av ketose, hvor lite bør man da trene? Jeg ligger nok ganske høyt på aktiviteten. Kan prøve å kutte ned da, men redd jeg ikke kommer til å gå ned i vekt da.

misstoril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 17:44   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av ketose?!

Jeg blir ikke dårlig av ketosen, men jeg blir dårlig av for få karber.
Jeg MÅ ha minimum 25 karber hver dag eller går jeg i bakken. Blir svimmel og rar og får tunnellsyn. MEGET ubehagelig. Derfor spiser jeg rundt 50 karber og er fremdeles i ketose. Samme svimmel- og tunnellsynfølese får jeg hvis jeg spiser store posjoner. Jeg må spise lite og ofte. Da går alt krutegodt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 23:36   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av ketose?!

Det er ikke lett å gi deg råd når du bare har lavkarbo som kostholdsfilosofi og ikke vil oppgi vekt/høyde/ønsket vektnedgang!
Veier du sånn ca det som passer for kroppen din, er det nemlig ikke sikkert du vil oppleve vekttap med en lavkarbo- diett!

Det går an å leve lavkarbo og tilnærmet vegetariansk, men da skal man være svært dyktig på det man driver med!

Dersom du ikke vil spise mat som er naturlig fet annet enn fisk (laks, ørret , sild) så må du tilføre fettet på annen måte! Så du hva jeg skrev, 150- 200g fett pr dag!!! Ikke tull altså!

Du får vel heller ikke opprettholdt noen muskelmasse med 50g protein pr dag. Høres veldig lite ut med mindre du er totalt inaktiv eller veier mindre enn 50kg (og da hadde du vel ikke hatt mye her å gjøre?)

Du kan spise tyrkisk yoghurt som inneholder mindre karber, mange liker også cottage cheese med bitte litt nøtter eller syltetøy eler en kork fun light saft for litt smak!

Man trenger pr def ikke trene for å gå ned i vekt i ketose, men en halv time pr dag og et par økter styrke i uken øker vektnedgangen litt!
Vet jo ikke hva du mener med mye, alt er svært relativt når det gjelder sånne ting!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 23:40   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av ketose?!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er ikke lett å gi deg råd når du bare har lavkarbo som kostholdsfilosofi og ikke vil oppgi vekt/høyde/ønsket vektnedgang!
Veier du sånn ca det som passer for kroppen din, er det nemlig ikke sikkert du vil oppleve vekttap med en lavkarbo- diett!

Det går an å leve lavkarbo og tilnærmet vegetariansk, men da skal man være svært dyktig på det man driver med!

Dersom du ikke vil spise mat som er naturlig fet annet enn fisk (laks, ørret , sild) så må du tilføre fettet på annen måte! Så du hva jeg skrev, 150- 200g fett pr dag!!! Ikke tull altså!

Du får vel heller ikke opprettholdt noen muskelmasse med 50g protein pr dag. Høres veldig lite ut med mindre du er totalt inaktiv eller veier mindre enn 50kg (og da hadde du vel ikke hatt mye her å gjøre?)

Du kan spise tyrkisk yoghurt som inneholder mindre karber, mange liker også cottage cheese med bitte litt nøtter eller syltetøy eler en kork fun light saft for litt smak!

Man trenger pr def ikke trene for å gå ned i vekt i ketose, men en halv time pr dag og et par økter styrke i uken øker vektnedgangen litt!
Vet jo ikke hva du mener med mye, alt er svært relativt når det gjelder sånne ting!

Hør på Kitt du. Den dama kan dette.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 10:07   #10
misstoril
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Østfold
Innlegg: 13
misstoril er på en erverdig vei

Sv: Dårlig av ketose?!

Jeg er ikke inaktiv.. Trener veldig mye. Som du skrev.. def spørsmål, men har nok to tre økter i løpet av dagen. I går feks ble det fire timer tilsammen.

Ok, Kitt, tenker å prøve å "høre" på deg 200 g fett er innmari mye, men vil gjerne få dette til. Og dessuten, idag tidlig var jeg skikkelig dårlig igjen. Sto opp, kom med til stua, og satte meg rett og slett rett ned på gulvet. La meg ned, orket ikke tanken på å reise meg igjen før etter en halv times tid. Så det orker jeg ikke mer. Kunne du evt ha hjulpet meg med forslag for en dag? Vet ikke om man kan spørre om det jeg Jeg har alltid vært livredd fett, men skjønner utfra det je ghar lest på forumet at det er vesentlig for at denne kuren skal fungere. Så da.. motbeviser vel det alt man har hørt før

Cocosa skal jeg kjøpe. Tar omega 3,6,9 tabletter også. 4 om dagen.
Det er flere grunner til at jeg går på lavkarbo. Både pga vekt, pga allergier for ulik mat, både hos meg og de andre i familien Det gjør det litt vanskelig noen ganger. Melk og gluten er det vi har tilsammen Og vi ønsker at alle i familien skal spise nogenlunde likt Med unntak. De tre andre elsker bacon.. det er vel mye fett i... Eggerøre og bacon er de veldig glad i.

Bør nok få satt opp en liten plan, med mer fett. Men hvor lenge til bør jeg prøve dette om formen fortsetter slik?! noen av dere har opplevd å bli dårlig, men at det har gått over. De dagene jeg ikke har hatt i meg karb i det hele tatt omtrent, kanskje bare 5-10 gram, våkner jeg på natta med nattesvette Klissblaut. Og kald ellers om dagen og slik. Legen sa det mest sannsynlig var blodsukkerfall om natta pga glykogen eller noe slik.

god søndag

misstoril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 12:44   #11
Nala29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 29
Nala29 er på en erverdig vei

Sv: Dårlig av ketose?!

Jeg greide bare 3 uker i ketose fordi jeg nesten ikke klarte å gå opp loftstrappa. Var helt elendig.
Mulig jeg gjorde noe feil jeg også, men jeg har det ihvertfall mye bedre nå som jeg er utav ketose. Lever fortsatt lavkarbo, men vet ikke hvor mye/lite fordi jeg ikke teller.

For meg var hovedsaken å bli kvitt sukkeravhengigheten, noe jeg har klart. Og så holder jeg meg seff unna brød,pasta,ris og poteter, frukt,mel osv

Nala29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 13:25   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av ketose?!

Om du trener opp til 4 timer pr dag og så og si ikke får i deg næring, er det ikke rart om du er utrolig slapp!

For de fleste blir dette bedre ganske fort, men det betinger at du spiser fett/proteiner/karbohydrater og drikker nok.
Du SKAL ha i deg minst 15g karbohydrater om dagen, ingen vits i å ligge under det! Satser du på 150g fett, er du godt i gang og så bør du i hvert fall doble proteininntaket for å ikke miste muskelmasse!

Om du ser i journalen min fra 8. mars og noen uker fremover, finner du hva jeg spiste de dagene. I første innlegget i Gerd journal finner du mange ukers menyer.

At du får blodsukkerfall er ikke mulig med et ketogent kosthold så og si.Fordi blodsukkeret ikke øker, kan det heller ikke fall!

Kan du ikke sende meg vekt og høyde på pm i det minste? Jeg føler at jeg stanger litt hodet mot veggen her når jeg ikke aner noe om deg, annet enn at du trener ALT FOR MYE med mindre du er en toppidrettsutøver!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig for kroppen å hoppe inn og ut av ketose? Bixen Spørsmål og svar 10 31-03-10 13:07
Ketose funker dårlig Albass Kostholdsfilosofier 7 22-04-09 16:44
Huff, jeg føler meg dårlig i ketose Hønemor Ketolysekuren 25 22-02-08 14:01
Enkelt måltid, dårlig tid, på ketose tinkerbell00 Ketolysekuren 17 18-09-07 18:56
i ketose - med dårlig samvittighet.... Zoë Lavkarbo generelt 11 25-02-06 23:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no