Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

17 og overvektig

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-10-09, 19:18   #1
lliissa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 7
lliissa er på en erverdig vei
Lightbulb

17 og overvektig

Hei, jeg er ei jente på 17 år , snart..
Er 170 cm høy og veier ca 120 kg..
vil gjøre noe med det men trenger hjelp til diett og trenings programm, og så lurer jeg på hva er normal vekten på ei på 17 år og er 170 cm høy?

lliissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:20   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 17 og overvektig.

Hva som er normalt eller ikke er ikke så lett å si, men jeg er litt lavere enn deg og ifølge BMI bør jeg ligge mellom 60-67 kg. Men har man mye muskler så veier disse mer enn fett og dermed er BMI misvisende.
Anbefaler deg å lese deg opp på de forskjellige retningene her inne eller på www.lchfnorge.no
Lavkarbo er en super måte å gå ned på og selv går jeg på ketolyse og trives veldig godt på det
Husk at det er en livsstilsendring og ikke bare slanking
Masse lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:54   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: 17 og overvektig.

Vil også anbefale ketolyse.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:00   #4
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: 17 og overvektig.

vansklig og si hva vekten skal være ,,,
jeg er 158 og etter skalaen skal jeg veie 54 kilo
som er ca 10 kilo for lite for meg ,, jeg trives godt med vekt rundt 64

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 21:20   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: 17 og overvektig.

Og jeg er omtrent som Arkine - jeg er 157 cm høy (duh) og helt riktig når jeg veier 60-65 kilo, heller enn ti kilo mindre, slik mange tullete regler og målestokker vil ha det til at jeg burde. Skulle jeg veid 55 hadde jeg vært bare ribbein og hule kinn. Med andre ord - det er ingen fasit. Du kjenner når du har det godt i kroppen din!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 21:49   #6
catzie
Medlem
 
catzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 66
catzie er på en erverdig vei

Sv: 17 og overvektig.

Jeg er også 1.70 høy. Da jeg var 17 veide jeg ca 64. Jeg har aldri vært tynn, men helt normal. Min vekt var helt ok for en på 1.70, jeg har fått 63 - 67 som idealvekt fra fedon Lindberg klinikk. Dette kan du også få målt hvis det er viktig for deg. Men aller først vil jeg si at du ikke skal bry deg så mye med idealvekt akkurat nå.
Det er super flott at du tar tak i problemet, når vekten begynner å gå nedover så finner du deg etterhvert til rette med den vekten som passer for deg.
Kjempe lykke til!!!

__________________


catzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 22:24   #7
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: 17 og overvektig.

Hei!
Så flott du vil ta tak i vektproblemet ditt!

Jeg er 21 og har følelsen av å ha vært overvektig "hele livet" og har av den grunn ingen idealvekt. Jeg har ingen bilder (verken fysisk eller psykisk) av hvor mye jeg veide da jeg var "perfekt", fordi jeg "alltid" har vært overvektig. Jeg er nå 163 høy og veier 79 kg. Målet mitt ligger ca 20 kg ned. Om det blir mer eller mindre enn det får jeg se, kroppen regulerer vel "idealvekta" selv.

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 22:30   #8
Polleke
Medlem
 
Polleke sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 67
Polleke er ny på veien

Sv: 17 og overvektig.

Hei og velkommen!
Det høres bra ut at du vil starte på dette selv. Jeg vil tipse deg om å lese deg opp om lavkarbo ved å låne bøker eller se på nettsidene her, sånn at du vet hva dette dreier seg om. Da vil du også antageligvis skjønne hva du skal spise og ikke, og sånn finne ut din diett. Dette er riktignok en livsstil, men det tror jeg du fort vil falle i og holde deg til når du er i gang.
Treningen er "simpel". Du må være i aktivitet, 40 min om dagen f.eks. Kanskje du først skal begynne med 30 minutt? F.eks gå en liten runde med venner, eller vandre en liten tur. Ta trappene oftere og litt sånne ting. Det gjorde jeg i sommer, trengte ikke supertrene og drive med styrke osv, men bare komme i aktivitet og røre på deg, så mye som mulig. (:

Det ser simpelt ut når jeg skriver det sånn, men det er nok ikke det. Men alle kan klare det, også du!

Lykke til!

__________________

Den ene bit byr den annen.
Polleke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 23:03   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: 17 og overvektig.

Opprinnelig lagt inn av lliissa, her.

Hei, jeg er ei jente på 17 år , snart..
Er 170 cm høy og veier ca 120 kg..
vil gjøre noe med det men trenger hjelp til diett og trenings programm, og så lurer jeg på hva er normal vekten på ei på 17 år og er 170 cm høy?

Hei :-)

Det kan ta litt tid lære seg et nytt kosthold, men du kan gjøre mye før du har satt deg inn i kostholdsprinsippene også.
En god begynnelse er å kutte ut brød, ris, pasta, poteter og det som inneholder sukker.
Synes du det er drastisk og vanskelig å kutte alt på en gang? Gå for en myk overgang og reduser litt etter litt.
Drikk godt med vann og gjør deg vant med å spise fett; smør, oster, rømme, fett køtt osv.....skal du bruke olje bør du ta kaldpresset oliven eller raps, men med tiden har jeg forstått at man ikke skal ha for mye av disse oljene heller da de har et misforhold mellom omega 3 og omega 6.

Lykke til!! :-))

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 00:11   #10
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: 17 og overvektig

Jeg ville sagt et sted mellom 65 og 75 kg, men det kommer jo an på kroppsbygning. Uansett er det viktigste at du trives i egen kropp.
Selv er jeg 1.63 og har fått beskjed om at jeg bør ned i 64 kg, men jeg ser an etterhvert når jeg føler meg vel.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 10:51   #11
lliissa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 7
lliissa er på en erverdig vei

Sv: 17 og overvektig.

Takk tror jeg satser på den Atkins dietten Trente du mye under den dietten? og hvor fort går du ned? er vel fra person til person med vekta egentlig da

lliissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 13:34   #12
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: 17 og overvektig

Ingen av oss er like og Bmi han være misvisende. Jeg er ca like høys om Arkine og 157, men da jeg var 18 veide jeg 56kg og var fortsatt rund. Nå var jeg ganske flatbrystet, rund over baken og lite muskler. Har satt meg 55kg som mål, men godt mulig jeg treffer trivselsvekt før det.

Kanskje en ide å sette et mål og så heller justere det når du ser hvordan det går? Finnes andre måter å måle fremgang i også, som f.eks cm og klesstørrelser.

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 01:46   #13
lliissa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 7
lliissa er på en erverdig vei

Sv: 17 og overvektig

Jo takk for svar jeg sprakk i fjor, pga jeg gikk resturant og matfag å måtte smake på alt, men jeg begynnte på ketolysekuren den 19 juni har tren litt pilates i 30 min 2 ganger , sykla 30 min og vært mer i bevegelse veide i går (fredag) og da hadde jeg gått ned 4 kg har kjøt den boken slank med ketolysekuren av en som heter torkil og tablettene Skal ned 50 kg så håper det ikke tar så veeeldig lang tid som 2 år:P


vil gjerne høre om flere som har gått på den eller hørt noe om den

lliissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 02:10   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: 17 og overvektig

Lykke til, krysser fingrene for deg. Det er i hvert fall en behagelig måte å spise på, masse god mat.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:14   #15
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: 17 og overvektig

Opprinnelig lagt inn av lliissa, her.

har kjøt den boken slank med ketolysekuren av en som heter torkil og tablettene Skal ned 50 kg så håper det ikke tar så veeeldig lang tid som 2 år:P

vil gjerne høre om flere som har gått på den eller hørt noe om den

Heia, velkommen hit
Det er kjempemange her på forumet som har gått på ketolyse eller gjer det no. Berre sjekk her!

Når det gjeld trening, så begynte eg i fjor med å gå enkle små turar rundt her eg bur, men for eit par veker sidan så skaffa eg meg medlemsskap på treningssenter. Det å kome seg vekk frå huset for å dra ein stad for å trene, er faktisk motiverande for meg, men for enkelte er det meir eit ork å måtte til eit treningsstudio, vi er så forskjellige slik. Eg fikk lagd eit startopplegg saman m ledaren der som eg brukar kvar gong. Så justerer vi det ettersom eg kjem i betre form. Eg syns det har vore fint å få litt rettleiing på kva nivå det er fornuftig å legge meg på i starten, til eg blir litt meire trent og litt meire vant.

Lykke til

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:23   #16
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: 17 og overvektig.

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Og jeg er omtrent som Arkine - jeg er 157 cm høy (duh) og helt riktig når jeg veier 60-65 kilo, heller enn ti kilo mindre, slik mange tullete regler og målestokker vil ha det til at jeg burde. Skulle jeg veid 55 hadde jeg vært bare ribbein og hule kinn. Med andre ord - det er ingen fasit. Du kjenner når du har det godt i kroppen din!

Jeg er enda noen cm lavere enn deg og er trill rund som ei bolle om jeg veier 60-65 kg! 55 kg er nok, men jeg trives egentlig best når jeg ligger enda litt lavere faktisk og det er det jeg holder på å få til. Jeg har gått ned 10 kg på 6 mnd på lavkalori-kost også, men dette er mye morsommere!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
VG: Overvektig? Skyld på mamma! arnakristin Nyheter / media 9 12-05-09 00:02
Lei av å være overvektig Susanne Mer enn 30 kg overvekt 12 27-03-09 11:45
Ikke overvektig - men ... bodilla Ketolysekuren 3 03-12-08 20:29
Overvektig...jupp. Thats me. Scorp Ketolysekuren 30 05-11-06 18:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no