Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-11, 09:18   #201
Klausen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bamble
Alder: 29
Innlegg: 12
Klausen er på en erverdig vei

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Gratulerer lille trille

Har nå gått ned 8,1 kg siden onsdag 25. Mai...

Har 12kg igjen så er jeg under 100 kg

__________________


Klausen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 11:47   #202
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Anos og Klausen: Wow! Kjempebra!

Og så glemte jeg jo å ønske mrs kishty velkommen Håper oppholdet ditt blir hyggelig, men kort

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:17   #203
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Næh, en klubb for slike som meg? Håper jeg får melde meg inn, selv om jeg ikke har tenkt å være med noe lenge. :P

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:05   #204
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Takk skal du ha Cyan. Velkommen i klubben Grethe

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:43   #205
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Velkommen, velkommen

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 00:09   #206
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Oppdatering fra trådstarteren som besøker nettstedet frekvent om dagen.
Jeg ser nå lyset i tunnelen og har kun 3 kg med medlemsskap igjen.

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 08:53   #207
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Velkommen gretheH

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 09:24   #208
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Takk og takk.
I går hadde jeg 2,4 kilo igjen....men i dag er det 3,4 kilo igjen. MEN veiedagen min er i morgen! hihihi Full skjerpings her med veiinga! Nå skal jeg prøve å holde meg til tirsdagene selv om det frister å lurtitte.

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 11:03   #209
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Har ikke vært så aktiv i denne tråden da det er maaange kilo igjen før jeg kan melde meg ut, men vil bare ai at dere ALLE er kjempe flinke.
Stå på videre

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 11:04   #210
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Jeg er med, har en laaaaang vei å gå Men satser på å bli litt mer aktiv her inne og ta i bruk all den inspirasjonen som finnes her

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 23:00   #211
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

nilmor !!! Så braaaa !

Her går det treeeeeegt. . . .

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 08:59   #212
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Jeg går bare opp og ned den samme kiloen for tiden jeg. Venter tålmodig på neste nedrykk Gud så lei jeg er av å ha en kropp som på død og liv skal tviholde på hver en minste lille kilo, men det er vel forbannelsen for oss med kraftig glukoseintoleranse ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:06   #213
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Ja, det ER en prøvelse, Cyan !

Men jeg syns du har en sånn fin signatur ! Jeg tenker på den når jeg syns det går snegleseint !

Og du aner ikke hvor deilig det er her ute !

Og disse platåene kan vare lenge, sies det. . .men plustelig !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:17   #214
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Sitat:

Og disse platåene kan vare lenge, sies det. . .men plustelig !

Mitt forrige platå varte i nesten 4 måneder før det begynte å krype oppover igjen og jeg la på meg nesten alle de 15-20 kiloene jeg hadde slitt i over et år for å kvitte meg med. Det var da jeg oppsøkte Fedonklinikken og fikk konstatert insulinresistens ... Så ble jeg gravid og etter det gikk det jo bare opp Men den gang levde jeg på streng Fedon, nå lever jeg ketogent og satser på at det i hvert fall ikke skal gå oppover igjen. Et langvarig platå skal jeg alltids klare å takle, men det hadde jo vært koselig om det platået kunne vente til jeg var under hundre i hvert fall

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:34   #215
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Ja, ikke sant ? Nå KAN jeg 'trives' LITT fordi jeg akkurat er under hundre. . .

Men jeg er liiiiivredd for å gå opp igjen !!! Og jeg har diabetes 1

*sukker*

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:57   #216
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Må du ta insulin da, eller klarer du deg uten når du lever lavkarbisk?
Jeg er svært nærme diabetes 2 grensa, så nærme at jeg sier til de rundt meg at jeg har det (litt enklere enn å forklare om insulinresistens og sånt). Hadde ved siste måling en to-timerverdi på 10.9 og grensa går på 11.1 for diabetes 2, fastende blodsukker på 6.7 (selv med lavkarbo). Jeg er livredd for å få fullt utviklet diabetes

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 13:07   #217
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Jeg var HELDIGVIS under grensa for diabetes på langtidsblodsukkeret, men de kunne ikke ta glukose-testen på meg i og med at jeg er operert gastric bypass. (Sirupen ville ha gjort meg skikkelig syk) Men etter som jeg reagerte såpass mye på karbohydrater så sa de jeg var på grensen.... Har desverre en lege som ikke sier mere enn absolutt nødvendig, så jeg har måttet lese meg til resten.

Men nå etter 2 mnd på lavkarbo så trenger jeg ikke drikke vann om natta med påfølgende dotur, jeg har ikke de samme oppturene og nedturene som før, jeg synes sår gror fortere (!!!!) og angsten har blitt bedre.

Ser etter veiinga i dag at jeg nok blir i klubben noen uker til. (3,4 kilo igjen) Men etter å ha vært tresiffret i 12 år, unntatt en pause på 2 mnd da jeg var 99,5, så greier jeg vel noen uker til.

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 13:22   #218
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Jeg må ta insulin, ja, - i og med at jeg ikke produserer noe selv, men jeg har mer enn halvert dosene. Det er deilig. Av og til trenger jeg ikke ta hurtigvirkende før måltider. Da blir jeg veldig gklad.

Men jeg lurer jo litt på om jeg kommer til å stoppe eller gå veeeeeeldig sakte ned pga av denne diabetesen, da. Men jeg HAR gått ned over ti kilo, ser dere. Siden 7. mars, - så så langt er jeg fornøyd. . . .

Uansett: Lavkarbo ER godt for diabetikere, enten det nå er 1 eller 2.

Stå på, damer. Jeg venter fremdeles på utsiden med iskald champagne i høye glass !

Og deilige luksussolsenger !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 10:31   #219
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Oooo luksussolsenger!!! Håper de står langt sør i landet for her oppe er det mere behov for paraply for tiden. Men champis går vel uansett vær?

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 14:07   #220
Kathja
Medlem
 
Kathja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 104
Kathja er på en erverdig vei

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

var på vekta i dag enda det ikke er veiedag,meen jeg er så nyskjerrig!

er nå 102.4 hele 0,5kg ned siden fredag! Jippi!


ÅÅÅ luksus solsenger? vil ha!

Kathja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-Tror jeg??? Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 17:01   #221
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.


Stå på, damer. Jeg venter fremdeles på utsiden med iskald champagne i høye glass !

Og deilige luksussolsenger !


I dag da jeg endelig kom meg på vekten, etter å ha vært livredd for å veie meg etter turen til Spania, begynte jeg faktisk å gråte!! Ikke av sinne eller at jeg var trist, men for at jeg er så forbanna glad! Den viste nemlig 99,7 kg! Noe jeg ikke har sett på vekten siden jeg gikk på ungdomsskolen! Så da har jeg nådd hele 3 mål i dag, nemlig; det målet å se et tosifret tall på vekten, målet å ta av 25 kg OG St. Hansmålet som var på 5 kg.

Så nå legger jeg meg i solsenga og nipper til champangen, for det mener jeg at jeg har gjordt meg fortjent til! ^^ Men jeg vil enda ikke, sånt offisielt, melde meg ut av klubben da. Ikke før 100-tallet ligger litt mer på avstand.

Ha en heidundrandes pinse alle sammen! Og gled dere til champisen, for den var god!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:24   #222
Spisestue
Juniormedlem
 
Spisestue sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 32
Spisestue er på en erverdig vei

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

ekenna: fantastisk bra!

Spisestue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:30   #223
Spisestue
Juniormedlem
 
Spisestue sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 32
Spisestue er på en erverdig vei

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Jeg har fullført min første uke, men var bortreist på veiedagen (i dag) så fikk ikke veid meg i morges. Jeg veide meg fredag morgen for å ha noe å sammenligne med, og tar ukens veiing i morgen tidlig.

Jeg går på Eurodietten fase 1 , men har måttet ty til vanlig mat i helgen. Det har gått strålende, jeg har lett kuttet ut det jeg ikke skal ha på tallerkenen og har tenkt nøye på mengden. Helt kontroll blir det jo ikke, så jeg var spent da jeg gikk på vekta nå i kveld.

200 gram mindre enn fredag og tilsammen - 4.7 kg første uken.
Det betyr at jeg er 38% på vei til målet om å komme under 100.

Edit: morgenveiingen i dag viste -5.5 kg og 44% på vei til målet om å komme under 100.


Sist redigert av Spisestue : 13-06-11 kl 07:35.
Spisestue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 09:00   #224
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

17.1: 131,5 -startvekt
6.6: 110,9
13.6: 111,4

To uker med fest og seminar og i det hele tatt... Nå er det skjerpings! Kun ren mat. Nå vil jeg under 100!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 21:39   #225
Tango
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 126
Tango er på en erverdig vei

Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben

Gratulerer Ekenna! Det var jo kjempeflott! Jeg tenker dere koser dere der ute med champanje i høye glass og luksussolsenger. Men pass dere for å smake for mye på den sjampanjen, da. Dere må spare litt til oss som prøver å komme halsende etter. Bare vent, det kommer til å bli et heidundrende kalas når vi samles der ute!

Men de solsengene kan dere bare ligge i så lenge. Godt å hvile etter innsatsen!

__________________
Tango er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pål Jåbekk + MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg skal avslutte ketolyse. Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 7 31-05-09 12:26
Hvordan melde seg ut? valleygirl Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 02-04-09 13:18
Den skal tidlig krøkes som god kvinne skal bli Albertine Livets lyse side 0 31-10-05 08:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no