Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbosnop i ukene?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-11, 14:08   #1
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Lavkarbosnop i ukene?

Jeg er så gåttesyk!!!!

Huff og huff, og her jeg vært bare èn uke på lavkarbo - dette lover jo godt

I helgen lagde jeg deilige lavkarbo karameller, 7 kh på hele røa med 50 karameller. NAMMM!
Så satte jeg igang med noen knallgoe "kokustopper" jeg fant på Lena Beatrice sin blogg. Disse består av Kokusolje, kakao og hakkede paranøtter. NAMMMM! Hun skriver at dette er en super fettkilde, og inneholder 1 gram karbohydrat (pr "kjeks" tror jeg...)
Så sitter jeg her da, hjemme med sykt barn og er så snopesyk at jeg nærmest sikkler... Hva sier dere, kan jeg forsyne meg hult av boksene, eller er dette fyfy selv om mengden karbohydrater er så lite?

Er ennå veldig usikker på dette med lavkarbosnop og mat. Disse karamellene inneholder jo mindre kh enn mye av maten jeg spiser??? Jeg mener, 7 kh på 50 karameller, hva da om jeg synder til meg 10 ruter?

eller ???

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:23   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbosnop i ukene?

Det er ikke ille, MEN du har tydeligvis et søtsugproblem, og ofte blir det verre når det får "mat"...
Du må selv finne ut av hva som er riktig vei for deg. Kanskje er nedtrapping/stubstitutt-ering (bytte ut noe veldig godt, med "nestbeste" og på den måten trappe ned) det som passer deg - kanskje vil du heller gå "cold turky"...

Iallfall kan krom-tabletter og kanel hjelpe i en overgangsfase siden det jevner ut blodsukkeret.

Og - ikke fall for fristelsen til å erstatte mat med "sunn snop". Om du er en av dem som reagerer med blodsukkerstigning etter selv lavkarbosnop vil dette være et bidrag til å kjøre av sporet. Spis iallfall skikkelig mat først - før du faller for fristelsen. (Ikke tenk at da får du næring fra både mat og snop - sannsynligvis hadde du spist mye mer snop uten maten... og kroppen trenger mat selv om den vil ha snop. )

Vel - dette var iallfall mine 5cent ut fra min erfaring/tanker... (Som ramla ut på "noe søtt etter maten"-kjøret i ferien... Nå er det tannpuss eller 2--3 druer ved søtsug som gjelder for min del... )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:40   #3
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbosnop i ukene?

Tuuusen takk for tilbakemelding! Jeg får gå ned i kjelleren med resten av karamellene, og heller gjøre noe fornuftig som å LESE litt om lavkarbo og "utdanne" meg litt Jeg er så pass optimistisk at jeg tror det er helt ok å spise søtsaker så lenge det er så lite karbohydrater i hver bit, men min mer fornuftige halvdel (som jeg ikke alltid vil være venner med) sier jo at det ikke kan være enkelt

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:44   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbosnop i ukene?

Spis mer mat med godt med fett i, og drikk vann! Du er nok ikke helt av søtsug-vogna ennå, og det kan trigge mer søtsug selv om du bare spiser lavkarbosnop... husk at det tar 2-8 uker før ordentlig fettforbrenning er i gang, og i den tiden må du spise NOK mat med god fettprosent for å hjelpe til med denne overgangen

spis heller spekeskinke rullet med ost som har vært i mikroen eller andre småting som ostebiter, oliven, fetaost osv istedet for å spise lavkarbokarameller. Hele poenget er jo å bli kvitt søtsuget og "sulten".

Jeg er ikke perfekt selv - er blitt tildels hekta på cappuchinosmoothie, og jobber HARDT med å slutte med dette fordi det erstatter tildels vanlig god mat!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 16:12   #5
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbosnop i ukene?

Flott Nerthus, jeg skal følge råda dine Jeg prøver å lese om hvor mye fett jeg egentlig bør spise, er så redd for å spise for mye/lite i daglige måltider. Eller for mange/for få måltider.

Hm, jeg får lære mens jeg praktiserer

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbosnop? snuppelure74 Spørsmål og svar 25 18-06-11 20:22
Råd til de to første ukene Jabba Ketolysekuren 2 07-11-08 13:53
Hjelp til de første to ukene.. Salt Ketolysekuren 1 23-04-08 18:28
Vektnedgang de to første ukene Ametyst Induksjonen 2 07-06-05 00:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no