Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-11, 22:17   #51
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det blir vel heller nærmere normalt "kaloriinntak" i forhold til tidligere da de overspiste. Det er jo ikke noe poeng å operere de som ikke overspiser, så her vet man at overspising er årsak til overvekt (bl.a). De spiser nok mange mange måltider om dagen.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

DET er ikke fakta.. Broren min overspiste ikke. Likavel ble han feit. Etter operasjonen hadde han et magemål som lignet en spurvs.. Hver gang han og fruen dro ut og spiste middag holdt det for ham med en barneporsjon. Til og med DEN sklarte han ikke spise opp.

Fikk ikke noe respons på denne.. Venter Ada!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:19   #52
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

[quote=Kanutten;1060325]Fikk ikke noe respons på denne.. Venter Ada![/quote Hvorfor fikk han mindre magesekk om han ikke spiste mye da? Det henger jo ikke på greip.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:22   #53
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

[quote=ada-emilie;1060327]

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fikk ikke noe respons på denne.. Venter Ada![/quote Hvorfor fikk han mindre magesekk om han ikke spiste mye da? Det henger jo ikke på greip.


Fordi at det er ofte slik det er..

Magesekken hans var normal, men den og tarmtottene tok opp mer enn hva de trengte. Han ble feit! Han fikk mindre magesekk fordi det ble satt en strikk omtrent midt på magesekken slik at den ikke utvidet seg.

Ada?? Tror du at alle feite overspiser???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:24   #54
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Er det virkelig nødvending at stemningen skal bli så krass?

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:33   #55
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Jeg synes det er rart at man fjerner magesekken når dens størrelse ikke er problemet.
Hvorfor skulle jeg tro at alle tykke overspiser av den grunn? Nei, sånn er det ikke. Jeg har visst siden jeg gikk på barneskolen at det kan være andre årsaker.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:41   #56
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg synes det er rart at man fjerner magesekken når dens størrelse ikke er problemet.
Hvorfor skulle jeg tro at alle tykke overspiser av den grunn? Nei, sånn er det ikke. Jeg har visst siden jeg gikk på barneskolen at det kan være andre årsaker.

Om jeg bare kan få komme med et lite innspill? Siden jeg var 8 år har jeg vært overvektig, Jeg har egentlig aldri spist veldig mye, men uansett hva jeg har spist har jeg lagt på meg. Før jeg begynte på ketolyse veide jeg 93 kilo, å jeg er 170 høy... Så det er jo en del kilo for mye. De siste 3 årene har jeg levd såkalt "normalt" sunt, men har bare lagt på meg hele veien. Jeg kjenner ei i akkurat samme posisjon som meg som satte strikk rundt magesekken for to år siden, å hun spiste heller ikke mye, men for hennes kropp var det for mye... Etter at hun satte strikk på magesekken begynte hun å måtte spise på en helt annen måte, mere fett, men langt mindre posjoner + masse kosttilskudd. Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde gjort akkurat det samme hadde jeg hatt råd, men det er dyrt!

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:48   #57
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

For meg er det bare å trene, trene og trene. Har selv gått ned 10 kilo på litt over en måned, å jeg må bare trene som søren for at huden ikke skal henge ned på knærne....

Jeg er 50 år så det er grenser for hvor greit huden henger med i min alder. Hadde jeg bare visst om LCHF-kostholdet for mange år siden hadde jeg ikke hatt dette problemet nå....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:52   #58
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg synes det er rart at man fjerner magesekken når dens størrelse ikke er problemet.
Hvorfor skulle jeg tro at alle tykke overspiser av den grunn? Nei, sånn er det ikke. Jeg har visst siden jeg gikk på barneskolen at det kan være andre årsaker.

Magesekken fjernes jo ikke!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:52   #59
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg er 50 år så det er grenser for hvor greit huden henger med i min alder. Hadde jeg bare visst om LCHF-kostholdet for mange år siden hadde jeg ikke hatt dette problemet nå....

Ja det er sant! Huden begynner og miste sin elastititet allerede i 25årsalder

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:55   #60
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg er 50 år så det er grenser for hvor greit huden henger med i min alder. Hadde jeg bare visst om LCHF-kostholdet for mange år siden hadde jeg ikke hatt dette problemet nå....

Nei da skjønner jeg jo at det blir litt verre... Men 50 er da ingen alder Mamma er 46, å der får du jammen i meg ikke tak i mye hud, å det er på grunn av trening... Men det er jo ikke alle som verken har tid eller ork til å løpe på helsestudio 5 dager i uka...

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 23:59   #61
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Magesekken fjernes jo ikke!!

Nei, jeg skrev feil. Mente heller ikke det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 11:36   #62
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Her er link om du da ikke allerede har sett den eller lest bøker av Gary Taube

Anbefales! Interessant å se det historiske perspektivet - og så begynner man jo å lure på hvorfor dette ikke er vanlig kunnskap, men at man fremdeles tviholder på "spis mindre tren mer" mantraet.

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 14:47   #63
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ja det er sant! Huden begynner og miste sin elastititet allerede i 25årsalder

Så tidlig altså...huff og huff. Da må vi være flinke og advare unge mot å bli overvektige...


Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Nei da skjønner jeg jo at det blir litt verre... Men 50 er da ingen alder Mamma er 46, å der får du jammen i meg ikke tak i mye hud, å det er på grunn av trening... Men det er jo ikke alle som verken har tid eller ork til å løpe på helsestudio 5 dager i uka...

Det er ikke så ille som det jeg har sett på mange andre. Jeg er 1,80 høy og har en ganske muskuløs og rett opp og ned figur.
Men jeg har vært overvektig så lenge at huden rundt magen min har vent seg til den størrelsen den fikk etter 15 år på 109 kg..
Det er bare tre måneder siden jeg nådde 30 kilos-merket så jeg bør vel egentlig ikke klage ennå, men jeg er ikke særlig tolmodig med meg selv.

Jeg har trent en del, men det påvirker kun musklene og de ligger under kvapseflesket og den løse huden. Har tenkt til å prøve noen timer i svømmebasseng for å se om ikke det kan hjelpe.
Ellers så skal jeg intensivere treningen i vår/sommer og prøve å bli kvitt de siste 6-10 kiloene som jo er det løse kvapset. Om huden vil følge med gjenstår jo bare å se....HÅPER

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 19-03-11 kl 14:53.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det funker ikke å... Cherry Generell diskusjon 8 30-11-10 14:19
Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon) matitt Induksjonen 4 01-12-08 10:22
Jeg forstår ikke hvorfor det er FY å spise de tillate søtningsstoffene? Tette80 Ketolysekuren 11 25-04-07 23:31
Hvorfor kan jeg ikke spise gele?? shady Lavkarbo generelt 11 22-09-06 08:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no