Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Tunfisk

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-05, 20:26   #1
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av
Smile

Tunfisk

Kjøpte tunfiskfileter på Lidl her om dagen, da foreldrene mine skrøt uhemmet av hvor godt det var. Prøvde den ut i dag.

Tinte først en filet i romtemperatur og skyllet den så under vann. Hadde på salt og pepper og deretter la jeg den i stekepanna på forholdsvis sterk varme. Stekte i smør ca 5 minutt på hver side.

Spiste det sammen med diverse kuttede grønnsaker som jeg la med rundt fileten (brokkoli, squash, paprika, løk og redikker). NAM NAM. Tunfisken ble nydelig, faktisk over all forventning. Billig var den også. 2 fileter til 20 kr. (ca 125 gram pr filet og de var pakket i plast hver for seg)

Anbefales!

Skal også være godt å legge den på grillen.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-05, 20:43   #2
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

topp

takk for tipset!!

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-05, 21:10   #3
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Skal prøves!


Hos meg går det for det meste i tunfisk på boks..... hæhæhæ!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-05, 22:10   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Tunfisk er bare SÅ godt...men jeg har altså lest at det er så mye kvikksølv og miljøgifter lagret i den digre tunfisken, at de ikke anbefaler særlig av det....Uff, triste greier at vi ødelegger sånn for oss sjøl her på jorda. Men nå spiser vel ikke de fleste av oss dette daglig så...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 16-06-05, 22:45   #5
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Question

Noen som har noen gode tunfisk-på-boks oppskrifter de gjerne ølnsker og dele. Er litt lei av tunfisk-på-boks i salat... blir litt kjedelig i lengden

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 16-06-05, 23:54   #6
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Hei Tina! Jeg liker å trø nedi masse karrikrydder, majones,tomatpure, olje og paprikakrydder jeg! ganske namme! Hehe (høres sikker forj**** ut, men )

Ellers skal jeg forske på tunfisk-kjøttboller (tenkte å blande litt egg, soyaprotein, krydder og en boks tunfisk, og forme dem til små kjøttboller og steke dem). Skal komme tilbake med resultat! hehe!

Hva annet med tunfisk?? Hm............ Har da laget en del godt med tunfisk, men det står fullstendig stille. Pleier jo som du sier å ha det sammen med salat da. Andre forslag?


Dingpot lusker ut på sitt kjøkken-laboratorium for å forske frem spennende tunfiskpåboks-retter... fortsettelse følger...

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-05, 09:24   #7
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

høres ikke dumt ut.. kanskje jeg skal prøve å forske litt selv. tunfisk-kjøttboller høres godt ut, gleder meg til å få høre resultatet

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 17-06-05, 11:05   #8
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Må bare tilføye at den tunfiskfileten ikke kan sammenlignes med hermetisk tunfisk. Smakte nesten som koteletter, (men uten bein og fettrand = les = det verste jeg vet.)

Jeg fant også disse oppskriftene med tunfisk i da jeg søkte etter dette i går. Har tenkt å prøve meg på flere av de etter hvert. Men er litt forsiktig mtp det luringen skrev. Spesielt gravide og ammende (som jeg) anbefales maks 2 bokser pr uke pga. kvikksølv.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=tunfisk

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=tunfisk

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=tunfisk

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=tunfisk

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=tunfisk

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=tunfisk

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=tunfisk

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=tunfisk

Tror jeg fikk med meg alle nå. Ellers så husker jeg at jeg fikk servert tunfisk i avokado og majones da jeg var på New Zealand. Ble forklart av vertinnen at hun hadde most avokado, hatt i majones og tunfisk, samt krydder. Dette danderte hun i de halve skallene etter avokadoene. Lekkert og deilig.

Ble nesten sulten jeg nå

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hakket grønnsaksalat med tunfisk Marianne Lunsj 0 11-05-05 14:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no