Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Gravid og usikker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-11, 10:34   #1
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Gravid og usikker

I sommer gikk jeg på ketolyse og laget denne diskusjonen, det viste seg at jeg alt var blitt gravid og jeg testet positivt ett par dager etterpå. Jeg må innrømme at jeg ble livredd da jeg fant ut jeg var gravid pga den diskusjonen og jeg hadde ikke gått lenge nok på lavkarbo til at jeg klarte å tenke i lavkarbo baner når det kom til mat, jeg gjorde det jeg har gjort omtrent hele livet, hev meg på kaloritelle metoden (grete rode), vekta begynte å gå oppover, karbohydrat suget alt for stort, søtsakene alt for lett tilgjengelig.... og vekta gikk en vei, rett opp

Nå er jeg snart 26 uker på vei, fikk beskjed i går om at jeg er i faresonen for svangerskap diabetes og at babyen alt er større enn normalt. Jeg må nå ta meg virkelig sammen og stoppe den enorme vektoppgangen, både for meg og den lille jenta mi i magen.
Første grep er å kutte ut pasta/poteter/ris til middagsmåltidet. Og innføre lavkarbo knekkebrød som kveldsmat.
Jeg er avhengig av brød mat til frokost, det er det eneste som hjelper meg fra å kaste opp, spiser jeg ikke dette, får det konsekvenser for hele dagen. Men siden jeg ikke skal slanke meg, håper jeg det er greit. Evnt lavkarbo brød, eller hva tror dere?

Jeg jobber med å få cravingsene mine under kontroll, og har jobbet med dette en stund, og klarer nå å kontrollere den verste søt hungeren, men jeg er avhengig av mandariner, frukt er jo egentlig fy fy, men kan jeg unne meg litt mandariner siden jeg er gravid?

Og er det noen som har artikler eller annen info om lavkarbo og graviditet?
Er så usikker på alt...

Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 10:38   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Gravid og usikker

Hei!
Jeg spiste som ketolyse m ekstra frukt i slutten av mitt svsk. Det hjalp! Bruk sticks for å unngå ketose.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 11:06   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og usikker

På meg høres det ut som du er klar for et Lindberg-opplegg med c-måltider .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 11:33   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og usikker

Om du scroller heeeelt nederst på denne siden finner du flere tråder om temaet. Mange som gjerne vil leve så lavkarbo som mulig når de er gravide.
Det er også laget en egen del av forum for de som er gravide/prøver å bli!

Lykke til med resten av svangerskapet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 12:07   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Gravid og usikker

Du kan spise frukt, men må bare påpeke at mandariner spiser du nok ikke da det ikke selges i Norge. Du kan spise klementiner, men de får du snart ikke kjøpt og de du får kjøpt er jo vederstyggelige. Spis gjerne frukt, men spis gjerne en nøtt eller to sammen med frukten

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:57   #6
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Gravid og usikker

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Du kan spise frukt, men må bare påpeke at mandariner spiser du nok ikke da det ikke selges i Norge. Du kan spise klementiner, men de får du snart ikke kjøpt og de du får kjøpt er jo vederstyggelige. Spis gjerne frukt, men spis gjerne en nøtt eller to sammen med frukten

Hehe, jeg vet veldig godt at det ikke heter mandariner, jeg er faktisk veldig flink å påpeke det når andre sier mandariner, men det har vist gått litt fort i svingene her ja

Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:59   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og usikker

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Du kan spise frukt, men må bare påpeke at mandariner spiser du nok ikke da det ikke selges i Norge.

Det er fakitsk ikke helt sant, for på mine lokale innvandrersjapper har de både klementiner og mandariner

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:03   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og usikker

Har du tatt glukosebelastning for å kartlegge om du har svangerskapsdiabetes, eller har de bare sagt at du er i faresonen pga vekt, alder eller lignende? Og har du tatt ultralyd/vekstestimering for å finne ut at babyen er større enn normalt?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:44   #9
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Gravid og usikker

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har du tatt glukosebelastning for å kartlegge om du har svangerskapsdiabetes, eller har de bare sagt at du er i faresonen pga vekt, alder eller lignende? Og har du tatt ultralyd/vekstestimering for å finne ut at babyen er større enn normalt?

Ja jeg har det, i uke 23 var jenta ca nesten 20% større enn normalt, jeg får ekstra oppfølging med ul pga at storebror var nesten 5 kg på termin dato, selv om vi begge er høge (jeg 180 og han 189) så er det stort.
Blodsukkeret mitt ligger innenfor normalen, men litt for nærme grensa til at legen er fornøyd. Siden det var lavere sist og gutten ble så stor.

Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 14:02   #10
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Gravid og usikker

Kan denne flyttes inn på gravid og amming delen?

Ellers så har jeg spist relativt lavkarbo 1 uke nå, har gått ned 1 kg, får på meg ringen igjen har ikke merker etter sokkene og stive vonde føtter lenger Føles deilig å ha slept litt vann!
Ellers så har jeg slitt litt med å holde meg ute av ketose i følge sticksene, men har de to siste dagene klart det

Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 14:04   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og usikker

Opprinnelig lagt inn av Ravna, her.

Kan denne flyttes inn på gravid og amming delen?

Done!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 14:04   #12
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Gravid og usikker

Tusen takk

Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er så usikker på kostholdet (Gravid) *Flatula* Generell diskusjon 5 07-09-10 04:22
Usikker dragonia Spørsmål og svar 5 30-06-09 12:42
Kosthold når man prøver å bli gravid/er gravid nellie Spørsmål og svar 36 14-08-08 21:16
Usikker... annann Ketolysekuren 10 06-03-07 12:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no