Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Softismaskin

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-12, 16:29   #1
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Softismaskin

Ser Obs selger softismaskin til 299,- Noen som har denne eller en lignende og har erfaringer?

Må jo være genialt for oss lavkarbere!

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:26   #2
Jaudå
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 187
Jaudå er ny på veien

Sv: Softismaskin

Jeg har den, er vel fornøyd.... Men den bråker ganske mye... Har aldri prøvd eller hørt på noen annen, så jeg vet ikke hvor mye værre/bedre den kunne vært.....

__________________





Jaudå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre sukker, mel og stivelse....;o) Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:05   #3
drizella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
drizella er på en erverdig vei

Sv: Softismaskin

Er det coop obs som har denne? Går det å lage små porsjoner i den?

drizella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:09   #4
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Softismaskin

oi- det har jeg også lyst på, kan man lage isen selv eller må man kjøpe en slags blanding som man heller oppi?

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:19   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Softismaskin

Vi kjøpte vår maskin fra Smartclub forrige uke og prøvde her om dagen!
Den fungerer nesten akkurat som en ismaskin ved at du setter bollen i fryseren minst 8 timer først og lager din egen ismiks, men med gelantin oppi!
Når blandingen har gått rundt og rundt en stund og den blir nesten til is, får man softis ut av kranen i bunnen!
Vi må nok eksprimentere litt med smak og sånt, men det ble slett ikke verst! Litt liten porsjon for 4 stk var det også, men definitivt verdt det til den prisen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:34   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Softismaskin

Nå banner jeg vel i kjærka - men min softis er rett og slett banan frossen i biter, såvidt tint og most med en stavmikser. Tilsett kakaopulver for sjokoladeis...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:56   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Softismaskin

jeg synes ikke en ismaskin er noe verdt om man må ha en fryser i tillegg

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:59   #8
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Softismaskin

Jeg tittet på den på Obs i dag, men ble skuffet, for den så bare ut som en vanlig ismaskin med tappekran... Og da tenkte jeg at det blir bare myk is, og ikke ordentlig softis... Men kanskje gelatinen gjør noe med blandingen da?

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 23:12   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Softismaskin

Jepp, det er en ismaskinmed tappekran. Er nok hva man har i blandingen som er poenget, for konsistensen ble mye mer som softis enn som vanlig is!
Må prøve og feile litt. Blant annet skal jeg løse opp gelantinen i fløten og ikke i ekstra vann. Og så skal jeg kjøpe (finne igjen) gelantinpulver, for det er nok lettere å dosere når oppskriften sier 5g gelantin. Ja, og så må jeg få tak i vaniljeekstrakt!
Men da blir det nok bra, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 23:17   #10
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Softismaskin

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

jeg synes ikke en ismaskin er noe verdt om man må ha en fryser i tillegg

Og hvordan skal man få isen kald/ frossen om man ikke skal bruke fryser, eller en maskin med fryseelement?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no