Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Ringnes - nå er jeg rasende!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-06, 03:09   #1
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Ringnes - nå er jeg rasende!

Jeg har nå sendt min tredje mail til Ringnes. Den første var sendt 1.4., den andre 11.4. De har ikke svart på noen av dem. Det syns jeg er dårlig!

Spørsmålet mitt er kanskje ikke det viktigste her, men jeg lurte i alle fall på om de har til hensikt å begynne med slimline tonic (altså sukkerfri) her i landet.

Det forekommer meg at det er en vits at de har en kontaktadresse, hvis de ikke har tenkt å svare på henvendelser.

Min første mail var positiv, oppmuntrende og forventningsfull.

Min andre var litt stiv, jeg etterlyste et svar.

Min siste var relativt kritisk, der jeg også kommenterte at det er liten vits med en kontaktadresse hvis man aldri får svar. Jeg sa også at hvis jeg ikke fikk svar relativt snart, ville jeg rapportere dette til f eks forbrukerombudet, aviser og diverse internett-fora.

Så da blir dette det første internett-forumet jeg rapporterer det til. Herved gjort. Selv om de ikke har fått sjansen til å svare på den mailen ennå. Men dere kan nå vite det i alle fall.

Jeg sier fra hvis jeg får mail fra dem.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 09:41   #2
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

Helt enig. Det er kjempedårlig å ikke svare på henvendelser fra forbrukerne. Det er tross alt vi som skal kjøpe varen og gjøre at Ringnes tjener penger slik at folka som jobber der kan få lønn.
Hva er Slimline tonic for noe?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 11:19   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

Jeg har også sendt mail til Ringnes angående deres Naturlige Imsdal og Farris "kildevann" - tilsatt kunstig søtstoff. Aldri fått svar.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 16:37   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

For noen... Æsj!

Slimline tonic er sukkerfri tonic. Jeg syns gin&tonic er godt - drikker nesten bare det når jeg er i UK. Nå sist tok jeg med meg en del liter hjem, men de varer jo ikke evig! Derfor tenkte jeg at jeg skulle spørre. Det er jo massevis av folk her i landet som foretrekker sukkerfritt både det ene og det andre, ikke bare oss lavkarbo-folk, og jeg har inntrykk av at flere og flere drikker gin/tonic nå, så jeg tenkte meg at det måtte være et marked for det. Og Scweppes, som Ringnes lager her til lands, har jo sukkerfri tonic i andre land, så hvorfor ikke her?

Men når de ikke engang gidder svare...!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-06, 20:16   #5
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

Men nå har de faktisk svart... (Kryss i taket)

Her er svaret:

Hei Karin
Takk for henvendelsen din. Ganske riktig er veksten i sukkerfri brus økende, ikke bare i Norge, men i resten av verden også. Schweppes Tonic er tilgjengelig i en sukkerfri "light" utgave i England, der sukker og kosthold står enda høyere på dagsorden enn det gjør her hjemme. I sør-Europa selges det også mye Tonic, men der drikkes også Tonic som en leskedrikk, i tillegg til å brukes som en mixer.

Schweppes og Ringnes vurderer hele tiden markedet, og en sukkerfri Tonic er et aktuelt produkt. I mellomtiden er importert sukkerfri Schweppes Tonic tilgjengelig i Ultra butikkene i Norge.

Ha en fortreffelig dag!

Mvh

Torstein Drogseth
Ringnes Marketing


Men det hjelper jo ikke stort, når det ikke fins noen Ultra-butikker her. Masse på Østlandet, dertil i Stavanger og Trondheim. Men altså ikke her.

Så får vi bare håpe at noe skjer sånn at de finner ut at de skal begynne å selge det litt flere steder. Hvis alle dere som bor i nærheten av en Ultra-butikk, begynner å kjøpe masse sukkerfri tonic...?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-06, 01:21   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

Ja, dette var dårlige saker..!!!

Det er Ultra her i byen, men laaaaangt unna meg... må ta T-banen dit i så fall. Men det er jo mye annet morsomt der også (rett og slett en fascinerende butikk), så kanskje jeg skal gjøre det til et dagsprosjekt en dag...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-04-06, 03:18   #7
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

Jeg har jo forøvrig nå funnet en løsning...

Datterens kjæreste bor i Porsgrunn. Han er i militæret nå, og bruker annen hver permisjon hjemme, og annen hver her. Og de har Ultra på Herkules i Skien... Kjæresten er en kjempegrei gutt, og han tar seg sikkert en tur på Herkules for meg innimellom...

Hvis ikke, må jeg besøke Nille og Iset og de...

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-06, 11:37   #8
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

jeg jobber rett på siden av ultra i stavanger jeg, da må du komme å besøk meg og.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-06, 14:52   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

Opprinnelig lagt inn av Karin

Hvis ikke, må jeg besøke Nille og Iset og de...

Hjertlig velkommen romvenninna mi

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-04-06, 22:45   #10
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

Opprinnelig lagt inn av Karin

Men nå har de faktisk svart... (Kryss i taket)

Her er svaret:

Hei Karin

Takk for henvendelsen din. Ganske riktig er veksten i sukkerfri brus økende, ikke bare i Norge, men i resten av verden også. Schweppes Tonic er tilgjengelig i en sukkerfri "light" utgave i England, der sukker og kosthold står enda høyere på dagsorden enn det gjør her hjemme. I sør-Europa selges det også mye Tonic, men der drikkes også Tonic som en leskedrikk, i tillegg til å brukes som en mixer.

Schweppes og Ringnes vurderer hele tiden markedet, og en sukkerfri Tonic er et aktuelt produkt. I mellomtiden er importert sukkerfri Schweppes Tonic tilgjengelig i Ultra butikkene i Norge.

Ha en fortreffelig dag!

Mvh

Torstein Drogseth
Ringnes Marketing


Men det hjelper jo ikke stort, når det ikke fins noen Ultra-butikker her. Masse på Østlandet, dertil i Stavanger og Trondheim. Men altså ikke her.

Så får vi bare håpe at noe skjer sånn at de finner ut at de skal begynne å selge det litt flere steder. Hvis alle dere som bor i nærheten av en Ultra-butikk, begynner å kjøpe masse sukkerfri tonic...?

Du. Finnes det ikke sånn ICA Maxi butikk i Bergen? Har inntrykk av at ICA Maxi her i Trondheim fører mye av de samme spesielle matvarene som Ultra har, og dermed er de kanskje påvirkbare dersom du etterspør produktet??

Bare en liten tanke ut i lørdagskvelden.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-06, 10:15   #11
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

Det er mulig Ringnes er litt trege til å svare for de forsvinner antakelig ut av det noeske markedet. Så vidt meg bekjent er det kjøpt opp av Tuborg eller noe. I hvertfall et dansk firma. Tror Ringnes navnet forsvinner helt om noen år.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 30-04-06, 20:38   #12
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

Kom på at det er vel bare Maxi disse butikkene heter. Iallfall her i Trondheimsområdet.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-06, 13:30   #13
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Ringnes - nå er jeg rasende!

Se - de svarte!

Hei,
Tusen takk for at du informerte oss i Ringnes om dette.
Vi har i en periode arbeidet med omgjøre forbrukernes mulighet for kontakt.
Det skal nå være mulig å nå ulike avdelinger raskere og mer effektivt enn før.
Vi beklager at mange forbrukere i enn periode ikke har fått svar. Vi håper dette nå ordner seg til det bedre.

Med vennlig hilsen
Kommunikasjonsavdelingen til Ringnes


From: Jan Mesicek Forlaget Lille Måne [mailto:jan@lillemaane.no]
Sent: Sat 4/22/2006 11:57 AM
To: ZR NO Ringnes
Subject: Kundebehandling? Les denne - dere får ikke spesielt god omtale


http://forum.lavkarbo.no/showthread....741#post164741

Lurt å svare - mange brukere på lavkarbo.no !

Vennlig hilsen
Jan Mesicek

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no