Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Rødvin

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-06, 08:42   #1
La_Bomba
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 3
La_Bomba er på en erverdig vei

Rødvin

Jeg er i ketose og ønsker å være det fortsatt en stund.

Men jeg er på jakt etter en eller flere rødviner med ekstremt lavt restsukker nivå, aller helst med 0 restsukker.

Finnes det en liste noen sted? Og er det mulig å måle slikt selv?

La_Bomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 12:21   #2
Larsie
Juniormedlem
 
Larsie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 44
Innlegg: 49
Larsie er på en erverdig vei

Sv: Rødvin

Hei, på Vinmonopolet sine websider står det ofte antall gram sukker per liter vin, men jeg vet ikke hva som kan kalles mye, og hva som drikkbart i ketose.

Selv har jeg prøvd diverse rødviner uten å være så nøye på det.. Har holdt meg i ketose så langt

Larsie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: :D Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 19:11   #3
La_Bomba
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 3
La_Bomba er på en erverdig vei

Sv: Rødvin

Opprinnelig lagt inn av Nille

Når du drikker alkohol vil du få utslag på stix og være i ketose, men det betyr ikke at kroppen din forbrenner fett ! Snarere tvert i mot. Leveren produserer ketoner av alkohol, så teknisk sett vil du fortsatt være i ketose når du drikker alkohol. MEN, problemet er at alkohol omdannes fortere til ketoner enn fett gjør. Leveren vil da bruke alkoholen som brennstoff først fordi det går fortere. Så når du drikker alkohol vil kroppen bruke alkohol som brennstoff og begynner ikke å forbrenne fett igjen før alkoholen er helt ute av kroppen ! Denne raske nedbrytingen av alkohol til ketoner og acetaldehyd (det du blir full av), gjør også at de på lavkarbo kosthold også blir fortere fulle, dvs. tåler mye mindre alkohol enn en som spiser høykarbo. Spesielt om man ikke har spist mat på forhånd. Så å drikke og tro det er greitt "fordi du fremdeles er i ketose" blir litt feil......

Om du drikker et par glass om gangen et par ganger i uka gjør det ikke så mye, men drikker du deg full på vin en gang i uka vil du hemme vekttapt ditt. Og OM du strever med å gå ned bør du ligge unna alkohol i store mengder !

Nille, Nille, Nille. Hva får deg til å tro at jeg tror det er greit å drikke "fordi jeg fremdeles er i ketose"?

Og hva får deg til å tro at jeg ikke vet alt du lirte av deg i svaret??

Jeg vet vel at fettforbrenningen stopper opp mens kroppen istedet forbrenner alkohol. Men jeg spurte ikke om fettforbrenning i spørsmålet mitt.

Saken er at jeg er i ketose og stort sett holder meg unna alkohol, men det er i enkelte sosiale lag som f.eks bryllup ønskelig for meg å drikke litt vin.

Da er det best å drikke noe med minst mulig sukker, hence my question.

Full har jeg ikke vært på mange år.

Jeg er med i mange forum rundt om og jeg er lei av alle som svarer på noe annet enn det man spør om. Dette gjelder særlig norske forum.
I engelskspråklige forum reageres det ofte sterkt på slikt, ofte med oppfordring til å starte en egen ny tråd istedet for å ødelegge andres med å svare med noe annet enn det som det spørres om.

Jeg har nå lest litt i trådene deres her på forumet og ser at det er veldig mye hønekakling og syklubbprat her når noen spør spørsmål.

Ikke misforstå meg. Det er veldig mye bra her på forumet deres og mange bra tråder og jeg ser jo at du Nille er en av dem som virkelig har mye å bidra med. Men det forandrer ikke poenget mitt, enten bør du svare på spørsmålet eller la vær å svare i det hele tatt. Om du var redd for at jeg var villfaren mhp. forholdet mellom ketose/alkohol/fettforbrenning kunne du ha sendt meg en IM istedet.

La_Bomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 19:20   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Rødvin

Det var da en voldsom reaksjon !
Unnskyld, jeg mente ikke å være belærende - jeg misforsto dessverre spørsmålet ditt. Var absolutt ikke meningen å kakle om uvesentlige ting her. Svaret mitt er herved slettet fra din tråd.

Igjen, - beklager....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 19:25   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Rødvin

Uffameg, La Bomba... For et nitrist innlegg...

Hva med litt respekt og ydmykhet når du kommer inn på et nytt sted? Hvis du synes det er "hønekakling og syklubbprat" vi driver med, er kanskje ikke dette forumet for deg?

Nille kan svare for seg selv, så jeg skal ikke gjøre det - men har du tenkt på at det er flere enn deg som har interesse av det du spør om? Og at det dermed er flott med litt utfyllende informasjon? Og om det er unødvendig informasjon for deg, så går det an å si det på en penere måte (eller kanskje overse det...?)

Det er nok du som har et problem her...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 19:59   #6
La_Bomba
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 3
La_Bomba er på en erverdig vei

Sv: Rødvin

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Uffameg, La Bomba... For et nitrist innlegg...

Hva med litt respekt og ydmykhet når du kommer inn på et nytt sted? Hvis du synes det er "hønekakling og syklubbprat" vi driver med, er kanskje ikke dette forumet for deg?

Nille kan svare for seg selv, så jeg skal ikke gjøre det - men har du tenkt på at det er flere enn deg som har interesse av det du spør om? Og at det dermed er flott med litt utfyllende informasjon? Og om det er unødvendig informasjon for deg, så går det an å si det på en penere måte (eller kanskje overse det...?)

Det er nok du som har et problem her...

Hvorfor skal en som er ny i forumet ha ekstra respekt og ydmykhet??? Er ikke forumet åpent for alle og alle er likeverdige? Er ikke respekten for spørsmålet viktig?

Det som står på startsiden deres da, betyr ikke det noe? : "PS: Forumet er kun brukerstyrt - her finnes ikke noe ekspertpanel."

Jeg synes også det er direkte ufint av deg å påstå at:
"Hvis du synes det er "hønekakling og syklubbprat" vi driver med, er kanskje ikke dette forumet for deg?"

Jeg sa at jeg synes det er mye hønekakling og syklubbprat her ja, men å påstå at jeg mener dere bare bedriver det er ikke riktig.
Hvis du leser svaret mitt ser du at jeg også skrøt mye av forumet og spesielt Nille. Jeg ba om å ikke bli misforstått men det klarte du allikevel.
Og alle forum har endel kakling og ikke relevante svar, det er naturlig men lavkarbo.no synes jeg er ekstrem i så måte.

Kanskje er dere blitt så navlebeskuende at dere ikke tåler at det kommer noen nye og forteller at dere kakler som høner i stor grad? Hva med å vise nye medlemmer respekt og ydmykhet, og lære noe nytt av nykommere?

Jeg kan fortelle at jeg er med i flere forum om lavkarbo i andre land og finner at mange av dem er bedre enn dette ja, men det umulig for meg å spørre om rødviner som selges i Norge i disse forumene.

La_Bomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-04-06, 03:51   #7
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Rødvin

Noen som kjeder seg, og er ute etter å krangle? Ok! Enig med de som synes la bomba er ufin og kanskje inne på feil forum. Er det noen som kakler her, er det la bomba. Ho som starta kaklinga, i alle fall..

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 30-04-06, 09:50   #8
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Rødvin

Opprinnelig lagt inn av La_Bomba

Hvorfor skal en som er ny i forumet ha ekstra respekt og ydmykhet??? Er ikke forumet åpent for alle og alle er likeverdige? Er ikke respekten for spørsmålet viktig?

Det som står på startsiden deres da, betyr ikke det noe? : "PS: Forumet er kun brukerstyrt - her finnes ikke noe ekspertpanel."

Jeg synes også det er direkte ufint av deg å påstå at:
"Hvis du synes det er "hønekakling og syklubbprat" vi driver med, er kanskje ikke dette forumet for deg?"

Jeg sa at jeg synes det er mye hønekakling og syklubbprat her ja, men å påstå at jeg mener dere bare bedriver det er ikke riktig.
Hvis du leser svaret mitt ser du at jeg også skrøt mye av forumet og spesielt Nille. Jeg ba om å ikke bli misforstått men det klarte du allikevel.
Og alle forum har endel kakling og ikke relevante svar, det er naturlig men lavkarbo.no synes jeg er ekstrem i så måte.

Kanskje er dere blitt så navlebeskuende at dere ikke tåler at det kommer noen nye og forteller at dere kakler som høner i stor grad? Hva med å vise nye medlemmer respekt og ydmykhet, og lære noe nytt av nykommere?

Jeg kan fortelle at jeg er med i flere forum om lavkarbo i andre land og finner at mange av dem er bedre enn dette ja, men det umulig for meg å spørre om rødviner som selges i Norge i disse forumene.

hallo
hiss deg ned, du er jo verre enn meg jo, en av grunnene til at jeg ikke er her så mye lengre

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 30-04-06, 09:55   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Rødvin

Når det gjelder rødvin må du nok spørre personalet på polet. Dessuten tror jeg neppe de vet hvor mye rester av sukker som finnes.
MEn jeg kan gi deg et råd og det er å kjøpe en rødvin som har minst 12.5 13 % alkohol . Det samme gjelder for hvitvin. Kjøp aldri en hvitvin med 8-9 % alkoholinnhold. Der er det masse restsukker for de stopper gjæringen lenge før den er ferdig.
Var dette svaret bra nok?

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 30-04-06, 12:47   #10
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Rødvin

Takk for kort og konsist svar...m.a.o. jo mer alkohol, dess mindre restsukker, det høres jo logisk ut. Selv tar jeg gjerne et eller to glass rødvin noen kvelder i uken, men som regel på tom mage..nytelsen (ehrm..'rusen') blir som regel best da..og helt sant, det skal ikke så mye rødvin til før jeg kjenner at det suser i toppen. Et glass er som regel nok.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-06, 13:11   #11
Flax
Juniormedlem
 
Flax sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 59
Innlegg: 20
Flax er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Rødvin

Opprinnelig lagt inn av La_Bomba

Jeg er i ketose og ønsker å være det fortsatt en stund.

Men jeg er på jakt etter en eller flere rødviner med ekstremt lavt restsukker nivå, aller helst med 0 restsukker.

Finnes det en liste noen sted? Og er det mulig å måle slikt selv?

Spør på polet, det gjorde jeg. Jeg hadde en liten kneik jeg måtte komme over for å gjøre det, men når jeg så gjorde det ,opplevde jeg at personalet var utrolig kunnskapsrike og visste alt om sukker og slikt. De er generelt veldig kunnskapsrike og vet mye om hva slags vin som passer til spesiell mat, så de kan sine saker. Sågar snakket jeg med en ekspeditør som også passet på karbohydratene sine og kjente problemstillingen på kroppen bokstavlig talt. For et års tid siden hadde de inne en rød og en hvit vin som de omtalte og profilerte (og det kan de jo nesten ikke) som lavkarbo vin. Jeg kjøpte den ikke, for jeg ble ikke anbefalt den, så jeg vet ikke om den er i sortementet i dag. Gå til polet og spør, de vet hva du snakker om og hva du trenger. Skål og lykke til.

__________________
Lag en fortsatt god dag.
Flax


Flax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowCarb or NoCarb Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
GI på rødvin?? Trenger svar FORT!! Tiril77 Lavkarbo generelt 11 07-05-10 16:58
Nok en gang: rødvin og ketolysekur linse Ketolysekuren 2 24-10-05 17:20
Rødvin på dietten Ametyst Ketolysekuren 1 26-09-05 17:08
Rødvin Lillemor Lavkarbo generelt 3 27-04-05 08:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no