Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 01:29   #26
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Jeg skal til Usa i april og være der i 14 dager. Har aldri vært der før.. Og jeg skal IKKE teller karber.. jeg skal spise det jeg har lyst på. Dette er jo Once in a lifetime, så det får heller stå til. Regner med at jeg veier 2-3 kg mer når jeg kommer hjem, men det er det verdt Får heller være superflink når jeg kommer hjem. Det er jo ikke det jeg spiser 14 dager i året som skader liksom..

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 11:19   #27
Linda_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 2
Linda_ er på en erverdig vei

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Jeg er skeptisk til å 'hoppe av' bare pga. en tur. For min del ender det med at jeg blir dårlig, får masse vann i kroppen, og generelt føler meg elendig. Så om jeg skal få maks utbytte av en ferie, er det iallefall ikke da jeg skeier ut.

Linda_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 11:34   #28
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Vi skal også til syden - i påsken, faktisk, og jeg skal være restriktiv med utskeielsene. Tenker jeg kommer til å bli passe dårlig om jeg tar helt av, så det er ikke noe alternativ. Men det er klart - så lenge man ikke lager maten selv, har man ikke helt oversikt over alt innhold, så jeg kommer til å velge alternativene jeg vet ikke inneholder for mye "grums" Vi skal også ha inclusive (buffeter på hotellet 5 av ukens 7 dager), så jeg regner ikke med at det byr på særlig problemer

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 11:45   #29
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Det går faktisk forbausende raskt å venne seg til at kos ikke er synonymt med søtt. Noe å tenke på?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 13:17   #30
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det går faktisk forbausende raskt å venne seg til at kos ikke er synonymt med søtt. Noe å tenke på?


-

Helt enig med den!
Feie venter her også, Paris i mai, og jeg skal kose meg masse uten å la fin ferie bli det samme som masse mat som ikke er bra for meg Og jeg vet hvordan jeg vil føle meg (både psykisk og fysisk) hver kveld om jeg legger meg med is og loff og pommes frites og sjokolade i magen For meg er halve problemet med å spise "drittmat", den følelsen jeg får etterpå. Var det egentlig verdt det...? Det hjelper å se for seg den kroppen jeg håper jeg er på vei mot!

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 14:33   #31
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Hva hvis man ikke har så mye interesse av å vende seg av med at søtt er kos? Det er vel ingen som sier at man forbinder kos KUN med søtt? Jeg synes søtt er kos og har ikke opplevd noen store problemer med det altså. Skulle tro det var ille fæle greier. Mmmmm. Koser meg!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 14:36   #32
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Jeg skal til syden i juni, og har da tenkt å kose meg med det jeg har lyst på.
GGjorde det samme for to år siden, to uker i Tyrkia med is, sjokolade, poteter osv gav en vektoppgang på 2 kg, men etter et par uker med ketolyse var alt borte + litt til. Så det var nok vann jeg hadde samlet.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 14:50   #33
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Har akkurat hatt en ferieutskeielse nå. Mest for praktiske årsaker, men det var også godt med en pause og ikke tenke så mye over hva jeg spiser.

Jeg merket tre ting:

- etter så lang tid på lavkarbo synes jeg faktisk ikke at karbomat er så godt lenger. Det bekreftet bare at lavkarbo er min greie! Brød er tørt, pizza var ikke så godt som jeg hadde drømt om hele veien, og sjokolade smakte bare sukker, jeg syntes faktisk at den sukkerfrie er bedre!

- jeg blir heldigvis ikke så dårlig av karbo. Har muligens samlet litt vann, men har ikke hatt tilgang på vekt, så det får vise seg senere evt.

- når man spiser høykarbo styrer spisingen MYE! Det var mye sightseeing og gåing, og mitt reisefølge måtte til stadighet lete etter et sted de kunne sette seg ned, spise, ble fort slitne, og glefset når de var sultne. Merket jeg ble litt sånn selv de siste dagene. Aldri mer! Det er som å ha med narkomane å gjøre omtrent.


Nå er jeg tilbake på lavkarbokosthold igjen, og det er DEILIG.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 15:04   #34
100til75
Medlem
 
100til75 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
100til75 er på en erverdig vei

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

jeg drar til syden på lørdag, skal også ha all inclusiv.
Jeg sliter med motivasjonen om dagen. jeg skal skeie ut en uke også hente meg inn igjen når jeg kommer hjem....

__________________


100til75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 15:26   #35
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hva hvis man ikke har så mye interesse av å vende seg av med at søtt er kos?


Nei, si det... Da er man vel interessert i å fortsette med at søtt er synonymt med kos da - hva vet jeg?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 15:46   #36
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av 100til75, her.

jeg drar til syden på lørdag, skal også ha all inclusiv.
Jeg sliter med motivasjonen om dagen. jeg skal skeie ut en uke også hente meg inn igjen når jeg kommer hjem....

Jeg skal for første gang etter to forferdelige tøffe år (ekstrem prematur fødsel, 7 måneder på sykehus, 5 dødsfall i familien, sykepleie med sønn hjemme) på en weekend tur med forloveden min med color fantasy i suite.. Da skal jeg ikke tenke karber. Jeg vet at det er mange som ikke er enig i akkurat den, men jeg tenker at det er hver og en sitt valg. Jeg skal spise nazi ketolyse frem til turen, å spise nazi ketolyse med en gang jeg går av båten...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 16:21   #37
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg skal spise nazi ketolyse frem til turen, å spise nazi ketolyse med en gang jeg går av båten...



Jeg visste ikke at gamle Adolf var opphavsmann til ketolyse også?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 16:22   #38
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg visste ikke at gamle Adolf var opphavsmann til ketolyse også?


-

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 16:24   #39
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Hadde litt lavt blodsukker der Husker ikke at jeg skrev det engang..

Men anyways. Nå har jeg kooooooooooost meg med lam, kooooser meg i stolen og snart skal jeg kooooose meg med pannacotta. Koskoskos.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 16:28   #40
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Haha!! Å visste du ikke det? Å jo da, det stemmer det altså!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 16:43   #41
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Haha!! Å visste du ikke det? Å jo da, det stemmer det altså!

Må innrømme jeg lo godt av den
Kula var snartenkt der

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 18:36   #42
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Jeg har faktisk aldri vært i syden... Men uansett hvor jeg reiser så sitter karbotellinga i fingrene mine.. Og jeg klarer alltid ro i land mat som er karbovennlig selv om det er litt over grensen.. (fordi jeg ikke vet eksakt innhold). For meg er det viktig at jeg koser meg med det som jeg kan spise daglig! Jeg trenger ikke noe ekstra matkos for å føle at opplevelsen/dagen er perfekt!

Så holde seg i skinnet blir et tema jeg ikke kan forholde meg til, for jeg føler at det er ikke noe jeg savner. Jeg er "låst" i en lavkarboterm og det er ikke rom for annet.. Jeg er ikke av dem som lager juksegotteri til jul. Jeg trenger ikke det for behovet er ikke der..Hvorfor trigge seg selv?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:14   #43
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har faktisk aldri vært i syden... Men uansett hvor jeg reiser så sitter karbotellinga i fingrene mine.. Og jeg klarer alltid ro i land mat som er karbovennlig selv om det er litt over grensen.. (fordi jeg ikke vet eksakt innhold). For meg er det viktig at jeg koser meg med det som jeg kan spise daglig! Jeg trenger ikke noe ekstra matkos for å føle at opplevelsen/dagen er perfekt!

Så holde seg i skinnet blir et tema jeg ikke kan forholde meg til, for jeg føler at det er ikke noe jeg savner. Jeg er "låst" i en lavkarboterm og det er ikke rom for annet.. Jeg er ikke av dem som lager juksegotteri til jul. Jeg trenger ikke det for behovet er ikke der..Hvorfor trigge seg selv?

Nei, men nå er vi ikke alle like da... Bare fordi at mange forbinder mat med kos så betyr ikke det at man er avhengig av det.. Er det virkelig så ille å ha noen "synde dager" en sjelden gang, så lenge det blir med det... Nei, det tror jeg ikke...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:18   #44
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Å til deg kanutten. Den så kanskje litt mere krass ut enn den var ment. Men jeg mener virkelig det jeg skriver, at jeg ikke kan skjønne hvorfor man ikke kan ha en dag eller to en sjelden gang, å da mener jeg sjelden altså.... Personlig selv har jeg jevnlig kontakt med ernærings fysiolog og lege fordi jeg har hatt spiseforstyrrelser i mange år, å min lege har gitt meg beskjed om at jeg etter 6 måneder med ketolyse helst skal over på en annen lavkarbo variant. Ergo, ketolyse er ingen varig endring. Å det er fra en leges standpunkt, ikke mitt

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:22   #45
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Å til deg kanutten. Den så kanskje litt mere krass ut enn den var ment. Men jeg mener virkelig det jeg skriver, at jeg ikke kan skjønne hvorfor man ikke kan ha en dag eller to en sjelden gang, å da mener jeg sjelden altså.... Personlig selv har jeg jevnlig kontakt med ernærings fysiolog og lege fordi jeg har hatt spiseforstyrrelser i mange år, å min lege har gitt meg beskjed om at jeg etter 6 måneder med ketolyse helst skal over på en annen lavkarbo variant. Ergo, ketolyse er ingen varig endring. Å det er fra en leges standpunkt, ikke mitt

Jeg synes jeg spiser så mye god mat på lakarbo at jeg har ikke behov for dager med fråtsing.. Uansett hva det er snakk om. Men jeg skjønner jo at det er ikke alle som har det på den måten. Håper inderlig at du finner en måte du kan spise og kose deg på med god samvittighet!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:27   #46
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Får litt følelsen av at noen tror nå at "hun der, hun ser på feiren som et smutthull til å skeie ut." Det er ikke det jeg har tenkt
Det jeg lurer på er hva andre har gjort eller har tenkt å gjøre på sine turer.

For meg er mat kos, uansett karber eller ikke. Jeg kan gørrkose meg med en lekker middag, det kunne jeg før lavkarbo også. Og det syns jeg søren meg er lov au

Forøvrig teller jeg karber daglig og trener 4-5 ganger pr uke. Hver uke. Hver dag. Og vekta har like forbanka stått stille siden desember.
Når man gjør en så iherdig innsats og intet skjer så er det litt frustrerende for da klarer jeg ikkke unne meg en eneste ting fordi når jeg følger skjema så skjer jo ingenting og hva vil da skje om jeg skulle skeie ut.

Spiste ett vaffelhjerte i dag for å se hva som skjedde. Intet skjedde, men det smakte jo helt forferdelig! vafler, som var så godt! Skuffa..

Jaja, jeg får se hva jeg gjør. Men jeg tror nok jeg bestiller en Corona på stranda i det minste. Det er vistnok en opplevelse og den tenker jeg å ta

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:30   #47
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg synes jeg spiser så mye god mat på lakarbo at jeg har ikke behov for dager med fråtsing.. Uansett hva det er snakk om. Men jeg skjønner jo at det er ikke alle som har det på den måten. Håper inderlig at du finner en måte du kan spise og kose deg på med god samvittighet!


Takk kanutten
Bare for å komme med meg selv som eksempel da Jeg har hatt spiseforstyrrelser halve livet mitt, å som 17 åring veide jeg 38 kilo, etter videregående og graviditet pakket kiloene seg på igjen, med et resultat i alvorlig bulumi (Å DETTE BLE PERSONLIG KJENTE JEG!) Å det for meg å gå på ketolyse er for at kroppen min skal finne en trivsels vekt, skjønner? Men fra en leges standpunkt er ketolyse ganske tøft for kroppen, over langen! Å da må man etterhvert finne en annen måte for kroppen å spise på, (fortsatt fra min lege), å for min del blir det Fedon Lindberg Men i mitt tilfelle da, om jeg ALDRI kan ha en eller to slike dager så går jeg inn i en "jeg skal ikke spise noe annet noen gang" modus, å for meg personlig selv er ikke det veldig bra. Som jeg skriver litt lengre opp skal jeg på color fantasy tur i mai, å da skal jeg tillate meg selv å ha to dager (BARE TO), til å spise det jeg har lyst på. Det vil ikke si at jeg har lyst til å stappe tryta mi full av sukker hele dagen, men vi skal blant annet ut å spise en 5-retters middag, å da skal jeg faktisk spise maten min Jeg skal ha meg et par cosmo i observation lounge, osv... Som sagt vet jeg at det kunne se litt krast ut, men det var bare ment som at vi alle har så forskjellige utgangspunkt

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:32   #48
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Takk kanutten
Bare for å komme med meg selv som eksempel da Jeg har hatt spiseforstyrrelser halve livet mitt, å som 17 åring veide jeg 38 kilo, etter videregående og graviditet pakket kiloene seg på igjen, med et resultat i alvorlig bulumi (Å DETTE BLE PERSONLIG KJENTE JEG!) Å det for meg å gå på ketolyse er for at kroppen min skal finne en trivsels vekt, skjønner? Men fra en leges standpunkt er ketolyse ganske tøft for kroppen, over langen! Å da må man etterhvert finne en annen måte for kroppen å spise på, (fortsatt fra min lege), å for min del blir det Fedon Lindberg Men i mitt tilfelle da, om jeg ALDRI kan ha en eller to slike dager så går jeg inn i en "jeg skal ikke spise noe annet noen gang" modus, å for meg personlig selv er ikke det veldig bra. Som jeg skriver litt lengre opp skal jeg på color fantasy tur i mai, å da skal jeg tillate meg selv å ha to dager (BARE TO), til å spise det jeg har lyst på. Det vil ikke si at jeg har lyst til å stappe tryta mi full av sukker hele dagen, men vi skal blant annet ut å spise en 5-retters middag, å da skal jeg faktisk spise maten min Jeg skal ha meg et par cosmo i observation lounge, osv... Som sagt vet jeg at det kunne se litt krast ut, men det var bare ment som at vi alle har så forskjellige utgangspunkt

Kos deg glugg!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:32   #49
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Får litt følelsen av at noen tror nå at "hun der, hun ser på feiren som et smutthull til å skeie ut." Det er ikke det jeg har tenkt
Det jeg lurer på er hva andre har gjort eller har tenkt å gjøre på sine turer.

For meg er mat kos, uansett karber eller ikke. Jeg kan gørrkose meg med en lekker middag, det kunne jeg før lavkarbo også. Og det syns jeg søren meg er lov au

Forøvrig teller jeg karber daglig og trener 4-5 ganger pr uke. Hver uke. Hver dag. Og vekta har like forbanka stått stille siden desember.
Når man gjør en så iherdig innsats og intet skjer så er det litt frustrerende for da klarer jeg ikkke unne meg en eneste ting fordi når jeg følger skjema så skjer jo ingenting og hva vil da skje om jeg skulle skeie ut.

Spiste ett vaffelhjerte i dag for å se hva som skjedde. Intet skjedde, men det smakte jo helt forferdelig! vafler, som var så godt! Skuffa..

Jaja, jeg får se hva jeg gjør. Men jeg tror nok jeg bestiller en Corona på stranda i det minste. Det er vistnok en opplevelse og den tenker jeg å ta

Jeg tror i hvertfall ikke at du ser på dette som et smutthull Klem!

Kanskje du bør se etter om noe av det du spiser er party stoppere for deg?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:38   #50
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sydentur, holde seg i skinnet eller kose seg?

Herlega london, nå skrev jeg et laaaangt innlegg og alt forsvant!!!

Maylinn: jeg tror du er inne på noe veldig viktig, nemlig at alle er forskjelliuge. Og derfor også var det jeg startet tråden ,for å se hva folket tenkte rundt dette her.

Syns ikke du er krass i det hele tatt, syns det er flott å få frem de ulike nyansene. Håper forøvrig alt er bare bra med deg nå. Det høres ut som du har vært gjennom tøffere tak enn mange av oss andre ja..

Det ender vel med tanken åp å smake på noe ulovlig, vil jeg tro om jeg kjenner meg selv rett. Og når jeg mener smake på, eller skeie ut, snakker vi om kanskje 2 pommesfrites . Jeg kommer ikke tilå klare en hel porsjon, det vet jeg.

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned i vekt på sydentur Iza Spørsmål og svar 9 02-07-10 12:52
Kan man spise skinnet på grillet kylling? mor til 3 gutter Ketolysekuren 13 10-01-08 17:37
Flymat/sydentur Robyn Ketolysekuren 20 03-10-07 09:49
Billig sydentur for en person i juni? mofe Generell diskusjon 33 23-05-07 09:11
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no