Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Div ferdigprodukter - hva er greit og hva ikke?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-08, 00:08   #1
Up-and-down
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 35
Up-and-down er på en erverdig vei

Div ferdigprodukter - hva er greit og hva ikke?

Jeg er forholdsvis fersk i dette gamet, og lurer litt på dette med div ferdigprodukter og hva som er greit og ikke. Vet jo selvsagt at jo mer man lager fra grunnen av, jo bedre, men i en travel hverdag er det jo greit å av og til ty til noen nødløsninger.

Eks barer - er Lindberg sine greie? Syns den med tranebær smaker godt! Og hva med Atkins muffinsmix, pannekakemix og vaffelmix? Nå har vi jo fått to norske lavkarbo nettbutikker - er alt herfra greit, eller er det noe jeg aboslutt bør styre unna?

Up-and-down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:24   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Div ferdigprodukter - hva er greit og hva ikke?

Jeg synes personlig man bør legge et godt grunnlag fra starten av, og selv om disse produktene er greie nok, er ingen av dem hva jeg vil definere som fullverdig mat.
Et godt tips derimot, er å sette av en dag hvor du har ekstra god tid, og lage et arsenal av mat som du senere kan raske med deg. Finnes oppskrifter her inne på brød uten mel, greit å bake noen sånne og skjære opp i skiver og porsjonsfryse. Stek opp burgere av rent kjøtt/fiskekaker og frys ned, så de bare er til å frese varme i panna, gå til innkjøp av ferdigstekte kyllingvinger, veldig raskt og godt, lag dine egne pannekaker fra oppskriftene her inne og ha i en pose i kjøleskapet, hakk opp grønnsaker som blomkål, brokkoli etc, og porsjonsfrys, så er det bare å slenge i panna når man skal ha grønnsaker til middagen.
Jeg kunne ha holdt på i det uendelige

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 08:28   #3
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Div ferdigprodukter - hva er greit og hva ikke?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg synes personlig man bør legge et godt grunnlag fra starten av, og selv om disse produktene er greie nok, er ingen av dem hva jeg vil definere som fullverdig mat.
Et godt tips derimot, er å sette av en dag hvor du har ekstra god tid, og lage et arsenal av mat som du senere kan raske med deg. Finnes oppskrifter her inne på brød uten mel, greit å bake noen sånne og skjære opp i skiver og porsjonsfryse. Stek opp burgere av rent kjøtt/fiskekaker og frys ned, så de bare er til å frese varme i panna, gå til innkjøp av ferdigstekte kyllingvinger, veldig raskt og godt, lag dine egne pannekaker fra oppskriftene her inne og ha i en pose i kjøleskapet, hakk opp grønnsaker som blomkål, brokkoli etc, og porsjonsfrys, så er det bare å slenge i panna når man skal ha grønnsaker til middagen.
Jeg kunne ha holdt på i det uendelige

Veldig bra råd ! Dette kommer jeg til å gjøre


Sist redigert av PrøveKanin : 02-06-08 kl 08:34.
PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 08:39   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Div ferdigprodukter - hva er greit og hva ikke?

Et "ferdigprodukt" jeg vil anbefale er rett og slett grillkylling/grillede kyllinglår. Det er raskt å ta med seg, og man blir aldri lei (jeg blir i hvertfall aldri lei av kylling, elsker det). Ellers støtter jeg Photos råd om å lage masse mat og fryse ned og lignende, for det er alfaomega for å klare seg! Lag masse gode krydrede kjøttkaker og frys ned. Kjempekjekke å ha liggende, og greie å ty til i farten. Eller kjøttboller, du kan dippe dem i hjemmelaget tzatziki. Nam!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 08:48   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Div ferdigprodukter - hva er greit og hva ikke?

Utrolig bra råd fra Photo.

Og ja, man må se hva man selv tåler, men ut i fra hvordan jeg ser på lavkarbodietter, er det ikke alt du får i disse nye lavkarbbutikkene som er greit. Vær OBS på karbene og hvor disse kommer fra.
Noen produkter har opp mot 50 % karber.

Jeg prøver å holde meg til mat som har under 3-4 % karber, og ser på varer som har mer enn 15% som lite lavkarbovennlige.

Ser det er mest kake greier du spør om er greit... og tenker igrunnen at det er ting du ikke trenger i en stressa hverdag
Pass på å ha nok "rett" mat tilgjengelig og pass på at du ikke blir sulten.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no