Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dårlig samvittighet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-11, 14:47   #1
Bolla :O)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Bolla :O) er på en erverdig vei
Unhappy

Dårlig samvittighet

dååååårlig samvittighet nå...har vært syyyyykt godtesyk helt siden jeg sto opp. Laget meg krem med 1 ss sukrin og 2-3 ss bringebær syltetøy uten tilsatt sukker....og nå har jeg klart å spise ALT det iløpet av dagen!!! Hvorfor får jeg sånne sukkerhungerdager?? er ferdig med mensen,og spiste en god frokost med fet fisk. Kan man ødelegge alt med all den kremen jeg spiste ?? Godt det er en ny dag med nye muligheter i morgen....

__________________


Bolla :O) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 14:49   #2
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig samvittighet

Nei, det gjør da ingenting?

Slapp av og lytt til kroppen din. Om du blir mer sulten nå, så spiser du litt egg (noe med proteiner, og gjerne med litt fett ved siden av).

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 14:54   #3
Bolla :O)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Bolla :O) er på en erverdig vei

Sv: Dårlig samvittighet

Har lest så innmari mye advarsler om meieriprodukter og stagnasjon i vekten..men det gjelder kanskje mest ost...eller? Ble litt usikker på dette

__________________


Bolla :O) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 15:02   #4
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig samvittighet

Det behøver du ikke tenke på, inntil du eventuelt stagnerer i mer enn fire uker.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 15:08   #5
Bolla :O)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Bolla :O) er på en erverdig vei

Sv: Dårlig samvittighet

Takk

__________________


Bolla :O) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 18:28   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig samvittighet

Dårlig samvittighet er party-pooper altså. Tenk heller gjennom hva som skjedde før - under og etter at du spiste opp alt.
Sannsynligvis vil du finne ut at du var "bevisstløs" i øyeblikket, og ikke vurderte behovet eller konsekvensene eller HVORFOR du gjorde slik du gjorde

Neste gang kanskje du klarer og trigge en bevisst tanke som stopper deg før du spiser alt på en dag. Kanskje

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 19:00   #7
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig samvittighet

Krem med sukrin og bringebær er ikke akkurat den verste "sprekken" Jeg spiste en del av det de første ukene på LCHF og gikk likevel ned i vekt og følte meg bra I går spiste jeg derimot en hel pose med sjokolade Og ikke den "sunne" typen en gang... Det kan kalles sprekk!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 01:00   #8
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Dårlig samvittighet

Hehe, jeg spiste muffins og marsipankake i går.... Det var en planlagt sprekk, og jeg er tilbake på lavkarbo i dag, men for å være helt ærlig... Det var ikke verdt det.... Ekstremt søtt og jeg ble bare kvalm..... Leeeenge til neste gang!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:55   #9
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Dårlig samvittighet

Vet du hva? Jeg spiser krem med bær hver eneste dag jeg En lovlig utskeielse/eller kall det dessert! Men nå skal det sies at jeg står stille på vekta også da etter 16 kilo ned siden mars, så jeg må vel begynne å nøste litt i maten jeg spiser, for å luke ut eventuelle partystoppere!

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 11:01   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dårlig samvittighet

Ikke fortvil men forsøk å finn på noe annet en annen gang. (Drikker du nok? Sover du nok? Kan du tillate deg selv å gråte , være fortvilet eller sint ?)

Atkins fase 1 tillater max 150 g ost dgl. Jeg synes det er litt interessant at det er satt en slik grense. Prøver å holde meg under den fordi jeg har på følelsen av at for mye ost kan hindre vekt-tap. Alt man spiser for mye av i lang tid kan skape intoleranse, så å unne seg litt er finfint, men om man virkelig ikke kan styre seg og kun innta litt er det bedre å finne alternativer så en ikke gjør seg syk. Tenker jeg.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 11:11   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig samvittighet

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Atkins fase 1 tillater max 150 g ost dgl.

Er detta en ny grense i den nye boka? Back in the days var det 75-100 gram.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 11:29   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dårlig samvittighet

Max 4 ounce, er nøyaktig 113.398 g. Dette står på atkins.com. 150 g er noe jeg husker å ha lest tidligere. Husker ikke hvor. Ville holdt meg på max 113 g siden det står på atkins.com nå. Fint du spurte så jeg fikk sjekket nøyaktig.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 11:32   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig samvittighet

Ja, jeg fulgte denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Så det var der jeg tok det i fra, visst

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 11:36   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dårlig samvittighet

Ok. Jeg hadde den gleden å spise vellagret sveitserost igår. Siden den er ganske fet og smakrik blir det ikke fristende å spise så mye at det går over den grensen heller. Med mager ost er det litt lettere å gjøre. Så vi har en fin grense og fine råd som passer inn å følge.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
dårlig samvittighet


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uff ... Har dårlig samvittighet ... actually Generell diskusjon 18 20-06-11 11:42
Dårlig samvittighet i dag Nillomien Lavkarbo generelt 6 06-02-10 15:10
Om å ha dårlig samvittighet qazzque Spørsmål og svar 4 17-01-10 16:14
Dårlig samvittighet? bite_me Ketolysekuren 4 16-05-09 23:23
Dårlig samvittighet isabella Lavkarbo generelt 3 08-11-08 00:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no