Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarternes veietråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-11, 20:25   #76
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

01.01.2011= 93,7 kg
08.01.2011= 91,0 kg
15.01.2011= 90,6 kg (litt skuffa, men...)

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 08:42   #77
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Ned er ned, så det er kjempebra

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 10:11   #78
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Henger meg på denne Har ikke planer om å veie meg FOR ofte da vekttap ikke er hovedgrunnen for at jeg går på lavkarbo. Hovedgrunnen min er stabilisering av blodsukker samt unngå å være fysen på noe støtt. Men selvfølgelig vil jeg ned noen kg også, men tipper det blir med maks 5-10 kg.

02.01.11: 74,5 kg
16.01.11: 70,4 kg (ja, da gjør jeg jo noe riktig iallefall )


Sist redigert av Lissi80 : 16-01-11 kl 21:48.
Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 10:28   #79
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Velkommen Lissi80

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 10:51   #80
€Lene€
Medlem
 
€Lene€ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tilbake i Sande :)
Alder: 41
Innlegg: 60
€Lene€ er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Denne uken resulterte også i 1,2 kg ned på vekta, god følelse
Tror jeg skal bytte veiedag til søndag, så er det enda lettere å holde seg i skinnet i helga. Utfordringen den kommende uken er å komme i gang med trening for det har vært heller labert.

03.01.11: 78,4 kg
10.01.11: 77,2 kg (-1,2 kg) - 1,2 totalt
16.01.11: 76,0 kg (-1,2 kg) - 2,4 totalt

__________________



Resultat 2010: - 7,9 kg
Delmål 1: 69,9 kg til jul --> 4,4 kg borte og 4,1 kg igjen
Delmål 2: 65 kg innen 1. mai, og etter det blir det forhåpentligvis babymage
€Lene€ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 11:19   #81
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Falt helt av, pms og alt for mye å gjøre på jobb og privat..... Blir samtidig sur på meg selv, at jeg aldri lærer. Blir deppa og får vondt i kroppen av "vanlig" carbmat.... Nei nå er jeg sur.... sikkelig søndagssur!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 13:12   #82
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Det ble lite resultat i vekt denne uken, men centimeter mister jeg både her og der så motivasjonen er fortsatt på topp!

Meeeeen når det er sagt så har jeg som mål å se 74-tallet neste uke og skal jobbe knallhardt!


Oppstart 2.1.11 - 78,5kg
Veiedag1 9.1.11 - 76,8kg (-1,7kg) Totalt -1,7
Veiedag2 16.1.11 - 76,7 (-0,1kg) Totalt -1,8

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:43   #83
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Jeg var så dum at jeg ikke introduserte målebånd som "verktøy" istarten. Føler jeg har løsere klær, og jeg har da gått ned litt siden 3.januar, men vekten viser ikke det helt store utslaget. Startet på 73kg, og i morges var jeg 70,1, så jeg vet ikke, jeg...Litt vanskelig å se "bevis" på at jeg går ned, men det får heller bli bare en liten bit av kaka. Jaja. Har ikke tenkt å stoppe nå uansett, for hele kroppen ellers profitterer på kuren. Samtidig merker jeg at jeg fortsatt er litt hoven, for gifteringen min sitter litt trangere nå de siste dagene. Kan det være at jeg har økt saltinntaket vesentlig sammen med mengde vann, og at saltet binder opp endel væske? Mange nevner at de mister mye vann, men kan også det motsatte skje?

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:43   #84
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Opprinnelig lagt inn av picasso, her.

Det ble lite resultat i vekt denne uken, men centimeter mister jeg både her og der så motivasjonen er fortsatt på topp!

Meeeeen når det er sagt så har jeg som mål å se 74-tallet neste uke og skal jobbe knallhardt!


Oppstart 2.1.11 - 78,5kg
Veiedag1 9.1.11 - 76,8kg (-1,7kg) Totalt -1,7
Veiedag2 16.1.11 - 76,7 (-0,1kg) Totalt -1,8


Kjenner meg igjen! Heia oss!!!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:53   #85
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Når veier dere dere egentlig? Morning eller kveld? Jeg har hørt at kvelden er best til slikt fordi da er vannet i kroppen mest stabilt (?).. Men har alltid brukt å veie meg om morningen egentlig.

Når jeg startet veide jeg med søndag kveld 2.januar, så tenkte fortsette med det kanskje -så ikveld etter to uker på lavkarbo skal jeg se om det har gitt noen resultater der også

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:54   #86
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Opprinnelig lagt inn av trude.lutt, her.

Falt helt av, pms og alt for mye å gjøre på jobb og privat..... Blir samtidig sur på meg selv, at jeg aldri lærer. Blir deppa og får vondt i kroppen av "vanlig" carbmat.... Nei nå er jeg sur.... sikkelig søndagssur!

Hei,kjære deg! Dette kommer til å gå bra, og energi brukt på å deppe er waste . Jeg har kjøpt inn massevis av pakker med fårepølse fra Rema1000 som jeg har i veska sammen med en "dæsj" baconscor som jeg gumler på. Det hjelper på når det er mest hektisk både på jobb og hjemme, synes jeg. Og så har jeg begynt med kremfløte i kaffen. Fikk sjokk da jeg etter 2 uker skulle prøve Pepsi Max,for jeg har jo ikke hatt søtinntak. Det smakte sirup!! Æsj!! Det samme skjedde ifht Lite-øl. Så her har jeg kjøpt inn mange forskjellige Farristyper og synes det smaker himmelsk! Og så, etter at jeg la fra meg det verste stresset ifht veiing og det å ta stix hele tiden for å være siiiiikkkker på å være i ketose, ja da ble ketosen veldig mye mer stabil. Har ikke falt ut på flere dager etter at jeg begynte å konsekvent kun teste minst 2 timer etter siste måltid om kvelden. Så om dagen elsker jeg rosa... Jeg VET at karbomåltider gjør meg vondt, så det er uansett ikke aktuelt å skifte helt om noen gang. Kollegaer sier jeg ser SÅ fresh ut og at jeg ligner på "sunnheten" sjøl. Hvem skulle trodd det etter å ha sett hva jeg gafler i meg om dagen...? Hahahahaha Og jeg føler meg faktisk både flottere og penere enn på mange år, hvis det er lov å si... Jeg har å lenge tenkt at jeg ser dødssliten og trøtt ut, og at sminken renner av ila formiddagen, men nå kjenner jeg at jeg har fått tilbake fargen i ansiktet og dermed er jeg også veldig mye mer fornøyd med meg selv. Så får vekta komme etterhvert. Stå på!! Stor klem

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:54   #87
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Opprinnelig lagt inn av Lissi80, her.

Når veier dere dere egentlig? Morning eller kveld? Jeg har hørt at kvelden er best til slikt fordi da er vannet i kroppen mest stabilt (?).. Men har alltid brukt å veie meg om morningen egentlig.

Når jeg startet veide jeg med søndag kveld 2.januar, så tenkte fortsette med det kanskje -så ikveld etter to uker på lavkarbo skal jeg se om det har gitt noen resultater der også


Alltid om morgenen, før jeg kler meg og før jeg spiser frokost.

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:57   #88
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Alltid om morgenen, før jeg kler meg og før jeg spiser frokost.

Eller, for å si det sånn, rett skal være rett; jeg har da vitterlig veid meg ofte flere ganger ila en dag, men jeg forholder meg til vekten som oppgis om morgenen, før påkledning og frokost.

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 17:05   #89
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Jeg var så dum at jeg ikke introduserte målebånd som "verktøy" istarten. Føler jeg har løsere klær, og jeg har da gått ned litt siden 3.januar, men vekten viser ikke det helt store utslaget. Startet på 73kg, og i morges var jeg 70,1, så jeg vet ikke, jeg...Litt vanskelig å se "bevis" på at jeg går ned, men det får heller bli bare en liten bit av kaka. Jaja. Har ikke tenkt å stoppe nå uansett, for hele kroppen ellers profitterer på kuren. Samtidig merker jeg at jeg fortsatt er litt hoven, for gifteringen min sitter litt trangere nå de siste dagene. Kan det være at jeg har økt saltinntaket vesentlig sammen med mengde vann, og at saltet binder opp endel væske? Mange nevner at de mister mye vann, men kan også det motsatte skje?

Jeg har fortsatt mer vann i kroppen noen dager enn andre og måler også dette etter hvordan gifteringen sitter

Jer er glad jeg bruker målebånd i tillegg til vekt, men merker du at klærne er løsere så er jo det en bra indikasjon i seg selv på at det går rette veien!

Men jeg venter på at det skal løsne for vekta... Jeg skal jo ikke bare stramme opp liksom. Det er mye fett som skal bort også.

Og 3kg siden 3jan er BRA!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 17:34   #90
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Hei,kjære deg! Dette kommer til å gå bra, og energi brukt på å deppe er waste . Jeg har kjøpt inn massevis av pakker med fårepølse fra Rema1000 som jeg har i veska sammen med en "dæsj" baconscor som jeg gumler på. Det hjelper på når det er mest hektisk både på jobb og hjemme, synes jeg. Og så har jeg begynt med kremfløte i kaffen. Fikk sjokk da jeg etter 2 uker skulle prøve Pepsi Max,for jeg har jo ikke hatt søtinntak. Det smakte sirup!! Æsj!! Det samme skjedde ifht Lite-øl. Så her har jeg kjøpt inn mange forskjellige Farristyper og synes det smaker himmelsk! Og så, etter at jeg la fra meg det verste stresset ifht veiing og det å ta stix hele tiden for å være siiiiikkkker på å være i ketose, ja da ble ketosen veldig mye mer stabil. Har ikke falt ut på flere dager etter at jeg begynte å konsekvent kun teste minst 2 timer etter siste måltid om kvelden. Så om dagen elsker jeg rosa... Jeg VET at karbomåltider gjør meg vondt, så det er uansett ikke aktuelt å skifte helt om noen gang. Kollegaer sier jeg ser SÅ fresh ut og at jeg ligner på "sunnheten" sjøl. Hvem skulle trodd det etter å ha sett hva jeg gafler i meg om dagen...? Hahahahaha Og jeg føler meg faktisk både flottere og penere enn på mange år, hvis det er lov å si... Jeg har å lenge tenkt at jeg ser dødssliten og trøtt ut, og at sminken renner av ila formiddagen, men nå kjenner jeg at jeg har fått tilbake fargen i ansiktet og dermed er jeg også veldig mye mer fornøyd med meg selv. Så får vekta komme etterhvert. Stå på!! Stor klem


Takker, trengte denne!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 18:07   #91
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Vi har vært å spist på restaurant idag, 60 års dag, med hele familien samlet, så det var skikkelig PYTOn, jeg er ikke helt inne i hva jeg kan spise, å slet en hel del med å finne ut hva jeg kunne ha, dessert og kaker skippet jeg helt, nå skal jeg jammen bruke en sticks ikveld, for å se om jeg er falt ut av ketose eller ikke...

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 18:22   #92
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Opprinnelig lagt inn av picasso, her.

Jeg har fortsatt mer vann i kroppen noen dager enn andre og måler også dette etter hvordan gifteringen sitter

Jer er glad jeg bruker målebånd i tillegg til vekt, men merker du at klærne er løsere så er jo det en bra indikasjon i seg selv på at det går rette veien!

Men jeg venter på at det skal løsne for vekta... Jeg skal jo ikke bare stramme opp liksom. Det er mye fett som skal bort også.

Og 3kg siden 3jan er BRA!


Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 18:38   #93
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Vi har vært å spist på restaurant idag, 60 års dag, med hele familien samlet, så det var skikkelig PYTOn, jeg er ikke helt inne i hva jeg kan spise, å slet en hel del med å finne ut hva jeg kunne ha, dessert og kaker skippet jeg helt, nå skal jeg jammen bruke en sticks ikveld, for å se om jeg er falt ut av ketose eller ikke...

Biff med skikkelig bernaise eller peppersause og "grønnsaker over jorda"/salat er jo både bra og faktisk noe andre misunner oss, eller hva...?

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 20:05   #94
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Desember/Januarstarterne`s veietråd :)

skal veie meg 2 ganger i uka.
3.1 = 87
8.1 = 83.6
11.1 = 83.1
15.1 = 83.9 ja ja tante rød kom på besøk i dag...
18.1 =
22.1 =

gleder meg til å se 7 tallet på vekta igjen...

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 06:33   #95
Seric
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 9
Seric er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Vært på vekta idag, og noe skuffet. Var lavere forrige uke, men noen øl og en del salt mat i helga har nok mye å si. Men ned er ned som jeg leser her inne

Nå er det bare viktig å starte treningen. Vil nok gi store utslag så snart jeg er igang med litt skikkelig svetting!

Min Vekt:

03.01.2011 - 104,5kg
10.01.2011 - 102,2kg (-2,3)
17.01.2011 - 101,3kg (-0,9)

__________________


Seric er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 07:04   #96
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

03.01 - 91 kg
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)


aner ikke hvorfor, har holdt meg til det jeg skal, men likevel, så er det oppgang denne uken





(Hovedmål mitt er ned 21 kg, til 70 kg, delmålet er å få se 7-tallet )

__________________



Sist redigert av hope10 : 17-01-11 kl 08:03.
hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 07:21   #97
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

3.jan: 73 kg
7.jan: 71,3 kg
17.jan: 70,0 kg

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 07:47   #98
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Hope10: Du er ikke alene om å ha gått opp litt 2. uken. Jeg har også gått opp 0,4 kg til tross for holdt meg til det jeg har pleid.

Veidedag i dag

10/1: 82,4
17/1: 82,8 _Iiik..

Skikkelig demotiverende. Lurer på om jeg er på et slags platå, eller om kroppen stopper opp siden jeg nærmer meg mer og mer matchvekta mi. Når en er 1,82 høy er kanskje kroppen fornøyd med 81-82 kg?

VIL ned til 75 men har mistet litt av motivasjonen nå, og tenker hele tiden på å spise litt mer normalt.

__________________


Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 07:56   #99
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Veiedag: Mandager (tror jeg)
1/1-11: 105,7
10/1: 103,3 (-2,5)
17/1: 103.2 (-0,1)

Ja ja...ned er ned

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:10   #100
Surra
Juniormedlem
 
Surra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 10
Surra er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Mandag er jo min veiedag, men var på pinnekjøttlag i helgen, og bare vet av erfaring at da bindes det vann. Dropper veiingen i dag og venter til neste mandag Er så kjedelig å se at man har gått opp...blir så skuffa. Og DET vil man da ikke

__________________


Surra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Maistarternes veietråd! arnakristin Ketolysekuren 635 03-07-11 13:10
Felles veietråd stalemate Ketolysekuren 76 15-01-11 09:20
Aprilstarternes veietråd! R0SA Ketolysekuren 307 02-11-10 15:49
Start i desember €Lene€ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Veietråd Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 1 02-07-07 00:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no