Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Kor skal eg begynna?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-11, 04:24   #1
Devore
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 17
Devore er på en erverdig vei
Question

Kor skal eg begynna?

Har nettopp snubla innom her og så kjappast lest litt om Skaldeman her på forumet, og lurte på om nokon kunne fortella meg kor eg skal begynna å lesa for å forstå Skaldeman sin "filosofi"?
Det ligger ein drøss med trådar i forumet her, men kor begynne eg for å forstå opplegget?
Har fått med meg at han har skreve nokon bøker, og kor skal ein eventuelt begynna i den "serien"?
Men før eg kjøper bøker, så vil eg helst forstå kva det heile går ut på? Ein link eller noko, eller ein kjapp "innførelse" hadde vore flott.
Hadde sikkert funne det ut sjølv om eg hadde leita litt meir, men er influensasjuk, og må krabba meg tilbake i seng, og hadde vore flott om nokon kunne gjedd meg ein peikepinn til eg kjem tilbake

På forhånd takk

Devore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 07:11   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kor skal eg begynna?

Her finner du kostholdsretningen Skaldemans

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:54   #3
Devore
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 17
Devore er på en erverdig vei

Sv: Kor skal eg begynna?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Her finner du kostholdsretningen Skaldemans

Jo, men akkurat det del-forumet har eg funne. Eg var meir på leit etter kjapp innføring i "filosofien". Det er so voldsomt mange trådar, at det er vanskelig å vita kor ein skal begynna. Ein liten forklaring på kva den går ut på, og kva som er "ja-mat og nei-mat" Og viss det virkar som noko eg kan ta inn over meg, forstå og trur eg meistrar, so vil eg gå til innkjøp av bok/bøker. Men kva for ei bok skal ein da begynna med?

Devore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 13:46   #4
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Kor skal eg begynna?

Opprinnelig lagt inn av Devore, her.

Jo, men akkurat det del-forumet har eg funne. Eg var meir på leit etter kjapp innføring i "filosofien". Det er so voldsomt mange trådar, at det er vanskelig å vita kor ein skal begynna. Ein liten forklaring på kva den går ut på, og kva som er "ja-mat og nei-mat" Og viss det virkar som noko eg kan ta inn over meg, forstå og trur eg meistrar, so vil eg gå til innkjøp av bok/bøker. Men kva for ei bok skal ein da begynna med?

Eg starta med GI-null. Synest den er veldig grei, og du kan få den rimeleg i pocketutgåve. Har også både kokeboka og "Spis deg ned i vekt", sistnevnte har eg ikkje fått lest enda, men reknar med dei overlapper kvarandre ein del.

Ein startmåte er å kutte ut brød, pasta, ris, poteter og alle andre former for sukker. Auke inntaket av naturleg feitt og protein. Ikkje bruk lettprodukt eller fettreduserte produkt.

Eg har haldt på i to veker og merker foreløpig lite og ingeting til vektreduksjonen, men håpar det tar seg opp.

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 21:59   #5
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Kor skal eg begynna?

GI-null er en fin start, gjerne også kokeboka, som jeg synes er veldig flott!
Og så er det jo mange klistrede tråder i starten på dette underforumet, der Skaldeman selv har skrevet.
Jeg vet ikke hvorfor, men mitt lavkarboliv startet med å lese noen Skaldeman-bøker, og dermed var jeg solgt, liksom. Har lest mange andre etterpå, men det var han som overbeviste meg om at dette var riktig vei å gå!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 12:41   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kor skal eg begynna?

Prøv denne - lavkarbo på 3 minutter

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!" MinMort Ketolysekuren 64 05-06-10 19:27
Når vi skal på påskeferie, hva skal jeg gjøre da? Seba-stina Lavkarbo generelt 15 26-02-10 19:17
Jeg skal avslutte ketolyse. Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 7 31-05-09 12:26
Den skal tidlig krøkes som god kvinne skal bli Albertine Livets lyse side 0 31-10-05 08:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no